تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودت را به داشتن نيّت خوب و مقصد زيبا عادت ده، تا در خواسته ‏هايت موفق شوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814756306




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تازه‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: تازه‌ها
يك كار‌شناس اقتصادي:
دولت با ايجاد شغل‌هاي كاذب تبليغات سياسي مي‌كند
تعداد بيمه شدگان سازمان تامين اجتماعي زماني با فرصت‌هاي شغلي جديد هم‌تراز خواهد شد كه دولت نسبت به ايجاد مشاغل پايدار اقدام كرده باشد. يك كارشناس اقتصادي گفت: دولت با ايجاد شغل‌هاي كاذب تبليغات سياسي مي‌كند. علي قنبري در گفتگو با خبرنگار ايلنا، با اشاره به تناقض آمار افزايش 60 هزار نفري تعداد بيمه‌شدگان سازمان تامين اجتماعي و ادعاي ايجاد يك ميليون فرصت شغلي جديد، ياد آور شد: تعداد بيمه شدگان سازمان تامين اجتماعي زماني با فرصت‌هاي شغلي جديد هم‌تراز خواهد شد كه دولت نسبت به ايجاد مشاغل پايدار اقدام كرده باشد، اين در حاليست كه به دليل كاذب بودن مشاغل ايجاد شده آمارهايي كه ارائه مي‌شوند مستند نيستند. او يكي از وظايف اصلي دولت را تثبيت نرخ اشتغال موجود عنوان كرد و خاطرنشان ساخت: اعمال سياست‌هاي نادرست اقتصادي موجب شد كه به دليل بحراني شدن وضعيت واحدهاي توليدي مشاغل پايدار از ميان بروند. وي با اشاره به عدم توازن در عرضه و تقاضاي نيروي كار تصريح كرد: سالانه ما بين 800 تا 900 هزار نفر آماده ورود به بازار كار كشور مي‌شوند، اين در حاليست كه مشاغل پايدار كشور از بين رفته‌اند. اين كارشناس اقتصادي، ايجاد دو ميليون و 500 هزار شغل را امري محال از سوي دولت عنوان كرد و افزود: به دليل پايين بودن نرخ رشد اقتصادي، ايجاد مشاغل جديد از سوي دولت امكانپذير نيست، از اين رو اعلام مشاغل جديد از سوي دولت تا پايان سال اقدامي تبليغاتي و سياسي است.
سايت آمريكايي: ايران از متغيرهاي اصلي تعيين قيمت نفت در سال 2012 است
تحليگران اقتصاد جهاني معتقدند جديت ايران در بسته شدن تنگه هرمز از متغيرهاي اصلي افزايش قيمت نفت در روزهاي آينده است. به گزارش فارس به نقل از "ديلي فاينانس"، قيمت نفت در بازارهاي جهاني طي روزهاي آينده افزايش خواهد يافت. قيمت نفت در بازاهاي جهاني به دليل تهديد ايران و احتمال بسته شدن تنگه هرمز كه حدود 35درصد نفت جهاني از آن عبور مي‌كند، افزايش تقاضاي جهاني و همچنين پرهزينه و مقرون به صرفه نبودن دسترسي به ذخاير نفتي نامتعارف افزايش خواهد يافت. اگر چه آمريكا در حال حاضر نفت 100 دلاري وارد مي‌كند اما شديدا نگران افزايش قيمت نفت در سال 2012 است. ادامه مباحث پرونده هسته‌اي ايران، تحريم‌هاي جديد غرب عليه ايران و تهديد جمهوري اسلامي ايران به بسته شدن تنگه هرمز يكي از متغيرهاي اصلي تاثيرگذار بر قيمت نفت طي روزهاي آينده خواهد بود. دولت باراك اوباما و همفكران وي معتقدند در صورت بستن تنگه هرمز چين متحد استراتژيك ايران بيشتر از آمريكا آسيب خواهد ديد. اما كارشناسان معتقدند اگر تهديد ايران جدي باشد شرايط آمريكا بسيار بغرنج‌تر خواهد شد چرا كه ايران مي‌تواند شرايط را تغيير دهد.
در آمريكا ممكن است تقاضاي نفت خام افزايش چنداني نداشته باشد اما قدرت‌هاي نوظهوري مثل چين، هند و برزيل باعث افزايش تقاضاي جهاني خواهند شد. در ماه نوامبر چين نسبت به مدت مشابه سال گذشته دوبرابر واردات نفت داشته است. تقاضاي نفتي هند نيز نقش مهمي در بازارهاي جهاني خواهد داشت. در سال 2010 هند حدود 70 درصد نفت مصرفي خود را وارد كرده كه بيشتر آن از خاورميانه بوده است. يكي ديگر از دلايل افزايش واردات در آمريكا كه بر قيمت نفت اثر خواهد گذاشت بيشتر شدن منابع و ذخاير غيرمتعارف و به دنبال آن افزايش هزينه‌هاي توليد و استخراج نفت خام و مقرون به صرفه نبودن توليد نفت از اين ذخاير و وابستگي به واردات است. اين گزارش مي‌افزايد: با ادامه بحران اقتصاد جهاني در سال 2012 و افزايش قيمت نفت كشورهاي غربي بايد خود را براي روزهاي بد آماده كنند.
افشاي طرح شوروي براي ترور تاچر
اسناد محرمانه فاش ساختند كه مارگارت تاچر در بحبوحه جنگ سرد، هدف توطئه ترور نيروهاي ويژه شوروي سابق قرار داشته است. به گزارش ايسنا به نوشته روزنامه ديلي ميرور، بر اساس اين طرح، مارگارت تاچر، نخست‌وزير اسبق انگليس قرار بوده توسط جوخه‌هاي ترور نيروهاي ويژه شوروي موسوم به Spetshaz ترور شود. هدف آن‌ها اين بوده كه با بالا گرفتن مخاصمات و درگيري‌ها قبل از آنكه مارگارت تاچر بتواند دستور حمله اتمي به شوروي را دهد، ترور شود. بر طبق اسناد انتشار يافته متعلق به آرشيو ملي انگليس در سال 1981 آنتوني آكلند، رئيس سازمان اطلاعات انگليس در گزارشي به مارگارت تاچر در خصوص اين تهديد هشدار داده بود. گفته شده كه يك فرد جدا شده از ارتش شوروي كه توسط ماموران سرويس اطلاعات خارجي انگليس6 MI قاچاقي به انگليس برده شد، خبر اين توطئه را فاش ساخت. مارگارت تاچر كه در آن زمان نزديك به دو سال بود كه پست نخست وزيري انگليس را برعهده داشت، هدف اصلي واحد ويژه از 500 مامور برگزيده بود كه براي نفوذ به انگليس پيش از بالا گرفتن مخاصمات انتخاب شده بودند. ماموريت آن‌ها از بين بردن قابليت انگليس براي شليك كلاهك‌هاي هسته‌اي به روسيه در صورت وقوع حمله و يا مخاصمات بين دو كشور بوده است.
فرد جدا شده از ارتش شوروي گفته بود كه نيروهاي ويژه Spetsnaz هم اكنون به منظور انجام عمليات شناسايي در انگليس هستند. رئيس وقت سازمان اطلاعات انگليس، آنتوني آكلند نيز اظهار داشته بود كه اين واحد قصد دارد با حمله به جاده‌ها، راه آهن‌ها و نيروگاه‌ها و همين‌طور به كارگيري سلاح‌هاي شيميايي و بيولوژيكي قبل از حمله به ماموريت‌هاي اصلي خود توجهات را از آن‌ها منحرف كند. از آنجا كه نخست‌وزير انگليس تنها شخص صاحب اختيار براي صدور فرمان حمله اتمي به مسكو بوده هدف شماره يك بوده است. اين گزارش در دسامبر 1981 به دفتر نخست‌وزير انگليس داده شده است. هيچ اطلاعات بيشتري در خصوص پاسخ مارگارت تاچر به اين گزارش و يا تدابير بيشتر براي حفاظت از وي ارائه نشده است.
تفاوت يارانه در ايران و عربستان سعودي!
تابناك بر اساس آمار اعلام شده توسط مقامات رسمي سعودي، اين يارانه به 554 هزار فقير و فرد بيكار از مجموع جمعيت حدود 20 ميليوني عربستان اختصاص يافت. بسياري از افرادي كه اين يارانه را دريافت كردند، زنان بي‌سرپرست بوده‌اند كه به طرق مختلف همسر خود را از دست داده‌اند. اخبار رسيده از رياض پايتخت عربستان سعودي حاكي از آن است كه طي چند روز گذشته هزاران تن از جوانان بيكار در اين كشور در مقابل عابر بانك‌هاي اين كشور صف بستند تا يارانه دو هزار ريالي دولت به فقرا و افراد بيكار را دريافت كنند. گفته مي‌شود پرداخت اين يارانه به افراد فقير و بيكار به دستور مستقيم "ملك عبدالله بن عبدالعزيز آل سعود" پادشاه سعودي انجام شده است. هر ريال سعودي حدودا معادل دو هزار ريال ايراني است، بدين ترتيب يارانه‌اي كه به فقرا و بيكاران سعودي پرداخت مي‌شود معادل چهار ميليون ريال ايراني است. بر اساس آمار اعلام شده توسط مقامات رسمي سعودي، اين يارانه به 554 هزار فقير و فرد بيكار از مجموع جمعيت حدود 20 ميليوني عربستان اختصاص يافت. بسياري از افرادي كه اين يارانه را دريافت كردند، زنان بي‌سرپرست بوده‌اند كه به طرق مختلف همسر خود را از دست داده‌اند. قابل ذكر است اين يارانه در حالي پخش شد كه فعالان مختلف و كارشناسان مسائل عربستان به كم كاري دولت براي ايجاد فرصت شغلي براي اين تعداد جوان بيكار به شدت اعتراض و انتقاد كردند. در پي تجمع اين تعداد جوان بيكار در مقابل عابر بانك‌هاي سعودي، تعداد زيادي از خبرنگاران رسانه‌هاي مخلتف سوژه‌اي جديد يافتند تا گفت و گوهاي مختلف در اين زمينه انجام دهند. در همه اين گفت و گوها، نارضايتي شديد جوانان از وضعيت بيكاري در سعودي مشاهده مي‌شد. بيشتر جوانان بيكار در عربستان تحصيلكرده و داراي مدرك دانشگاهي در رشته‌هاي مختلف هستند.
ناگفته نماند حكومت آل سعود از سال گذشته ميلادي به دستور "ملك عبدالله" تلاش براي ايجاد فرصت شغلي براي اين تعداد بيكار را آغاز كرده اما تا به امروز گامي مؤثر در اين زمينه برنداشته است.
كاهش 33 درصدي نامزدهاي زن مجلس نهم
اين دوره نيز تعداد نامزدهاي زن 33 درصد كاهش داشته و مشخص نيست آيا از تعداد نمايندگان زن كنوني در مجلس هم كم مي‌شود يا خير. به گزارش خبر آنلاين اين نزول يك سومي حضور زنان براي حضور در مجلس شوراي اسلامي در حالي رخ داده است كه پيش‌بيني مي‌شد به دليل انتخاب اولين وزير زن در تاريخ كشور و انتخاب معاون رئيس جمهوري زنان با انگيزه بيشتري براي حضور در عرصه سياسي در انتخابات حضور يابند. كاهش زنان ثبت نام‌كننده براي حضور در انتخابات مجلس نهم، در ادامه روند كاهشي حضور زنان نماينده صورت مي‌گيرد. تعداد نمايندگان زن در مجلس هفتم 13 نفر بود كه در مجلس هشتم به 8 نماينده رسيد. بايد در نظر داشت كه تعداد زنان نماينده در دوره مجلس پنجم نسبت به دوره‌هاي ديگر بيشتر بوده و در آن دوره 14 زن نمايندگي مردم را در مجلس عهده‌دار بودند. نكته جالب توجه ديگر در مورد حضور زنان در مجلس شوراي اسلامي، تعداد ثابت 4 نماينده زن در سه دوره اول است.
اقدام جديد رژيم آل سعود عليه 23 شيعه
وزارت كشور عربستان از فهرست جديدي از افراد تحت پيگرد به خاطر مسائل امنيتي خبر داد كه اين افراد از شيعيان ساكن شرق اين كشور هستند. به گزارش شبكه‌هاي الجزيره و العربيه، التركي سخنگوي وزارت كشور عربستان در يك كنفرانس مطبوعاتي، فهرست جديد 23 فرد تحت پيگرد به خاطر مسائل امنيتي را اعلام كرد. وي با متهم كردن انقلابيون منطقه شرق عربستان به ايجاد اغتشاش و آشوب براي توجيه سركوب اعتراضات مردمي گفت: افراد تحت پيگرد به ايجاد آشوب و اغتشاش و از بين بردن اموال عمومي در منطقه الشرقيه(منطقه شيعي نشين كه شاهد اعتراضات گسترده مردمي است) متهم هستند. التركي افزود: از شهروندان عربستان مي‌خواهيم هر گونه اطلاعاتي درباره افراد تحت پيگردي كه اسامي آنها اعلام شد، به دستگاههاي امنيتي ارائه كنند و درباره پناه دادن به اين افراد هشدار مي‌دهيم. خاطر نشان مي‌شود همزمان با شعله ور شدن آتش اعتراضات در بيشتر كشورهاي عربي، مردم عربستان به ويژه در شرق، اعتراضات گسترده خود به بي‌عدالتي، تبعيض، تحقير و ظلم مستمر آل سعود را آغاز كرده‌اند كه با وجود اقدامات سركوبگرانه رژيم عربستان، همچنان ادامه دارد.
درخواست كره‌جنوبي از آمريكا درباره تحريم ايران
كره جنوبي به عنوان يكي از همپيمانان آمريكا تصميم گرفته است از اين كشور بخواهد تا در اعمال تحريمها عليه ايران به سبب برنامه هسته‌اي صلح آميز آن، مستثني شود. به گزارش مهر به نقل از رويترز، در حالي كه روز گذشته باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا قانون تحريم بانكهاي خصوصي و دولتي ايران از جمله بانك مركزي را امضا كرد، كره جنوبي به عنوان يكي از متحدان اين كشور در شرق آسيا بر آن است تا راهي را براي ادامه تجارت و واردات نفت با ايران، با كنار گذاشته شدن از فهرست كشورهاي تحريم‌كننده پيدا كند. اين خبرگزاري نوشت: كره جنوبي (وارد‌كننده 10 درصد نفت مورد نياز خود از ايران) به عنوان پنجمين وارد‌كننده نفت جمهوري اسلامي بر آن است تا به همراه ژاپن راهي را براي ادامه همكاري با ايران با وجود تحريم‌هاي آمريكا پيدا كند. يك منبع دركره جنوبي به اين خبرگزاري مي‌گويد: بر آن هستيم تا راهي را براي مستثني شدن از تحريم‌ها كه نقض آن تنبيهاتي را در پي خواهد داشت، پيدا كنيم. اين منبع ناشناس مي‌افزايد: ما هيچ درخواستي براي توقف واردات نفت از ايران دريافت نكرده ايم، اما مانند ژاپن قصد داريم تا راهي را براي ادامه آن پيدا كنيم. اين منبع اعلام كرده است كره جنوبي بر آن است تا دو بانك خود را از دايره تحريم‌ها خارج كرده و پرداختها به ايران از طريق اين دو بانك انجام شود. اين اعلام در حالي است كه روز گذشته اوباما تحريمهاي بانك‌هاي ايران را امضا كرد. در عين حال اين تحريمها در مواقعي كه همپيمانان ايالات متحده با وضعيت اقتصادي بد روبرو شوند مي‌تواند درباره آنها براي مدت موقتي اعمال نشود.
بازداشت در عربستان به دليل داشتن بادكنك تبريك سال نو ميلادي
پليس ديني عربستان سعودي يك نفر را به دليل داشتن بادكنك‌هايي تبريك سال نو ميلادي بازداشت كرد. به گزارش جذاب نيوز به نقل از خبرگزاري آلمان، هيات امر به معروف و نهي از منكر در عربستان سعودي معروف به پليس ديني، در شهر رياض يك شهروند خارجي را بازداشت كرد زيرا او بادكنك‌هايي در دست داشت كه روي آنها آغاز سال نو ميلادي تبريك گفته شده بود. بر روي اين بادكنك‌ها نوشته شده بود:" سال 2012 مبارك". سايت سعودي "سبق" در اين باره نوشت: "يكي از گشتي‌هاي هيات امربه معروف و نهي از منكر فردي را مشاهده كرد كه بادكنك‌هايي در دست دارد كه دعوت به گراميداشت عيد آغاز سال نو ميلادي مي‌كند. جشن گرفتن براي سال نو ميلادي از لحاظ شرعي حرام است. قوانين و دستورات شرعي و حكومتي نيز جشن گرفتن به مناسبت چنين اعيادي را منع مي‌كند." فرد دستگير شده تبعه يكي از كشورهاي عربي بود و پس از بازداشت، تسليم مراجع قضايي مربوطه شد. پيش از اين عبدالعزيز بن عبدالله آل شيخ، روحاني ارشد عربستان سعودي گفته بود دعوت به برگزاري جشن و سرور براي مناسبت‌هاي ازدواج و تولد هم، باطل است.

دوشنبه|ا|12|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن