تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816294587




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختصاصي ايرنا/ اعتمادسازي براي واگذاري رجاء به بخش خصوصي بايد انجام شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اختصاصي ايرنا/ اعتمادسازي براي واگذاري رجاء به بخش خصوصي بايد انجام شود
مديرعامل شركت قطارهاي مسافري رجاء گفت: سياست كلي واگذاري رجاء به بخش خصوصي است اما پيش از اين بايد اعتماد بخش خصوصي براي ورود به اين عرصه جلب شود.


"اسدالله كريمي" روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا، افزود: براي اينكه بخش خصوصي با اطمينان بيشتري وارد اين عرصه شود و اقدام به سرمايه‌گذاري كند بايد اعتماد اين بخش جلب شود تا بهره‌برداري بهينه از رجا، همانند ساير بخش ها صورت گيرد.
وي با بيان اينكه بايد اعتمادسازي شود و اطلاعات لازم در اختيار بخش خصوصي قرار گيرد، گفت: صنعت ريلي كشور به سبب اينكه از گذشته به عنوان يك صنعت زيان‌ده معرفي ‌شده، رغبت براي سرمايه‌گذاري در اين بخش نيز بسيار كم بوده است، بنابراين بايد نگاه‌ها اصلاح و از نقطه نظرات بخش خصوصي در اين صنعت استفاده شود.
مديرعامل رجاء در ادامه تعريف خصوصي سازي در شركت رجاء را نادرست خواند و افزود: هم اكنون خصوصي سازي در رجا، تنها به معناي واگذاري واگن به بخش خصوصي تعريف شده است كه اين تعريف درستي از خصوصي سازي در رجاء نيست. در عرصه خصوصي سازي بايد همه عرصه‌ها را مورد توجه قرار داد.
كريمي ادامه داد: بخش خصوصي بايد در صورت در اختيار گرفتن واگن، توان تعمير و نگهداري آن را نيز داشته باشد و يا داراي سايتي باشد كه هم واگن بسازد و هم كارهاي مرتبط با آن را انجام دهد. هم اكنون در قسمت هايي هنوز بخش خصوص به ما وابستگي دارد كه اين سبب افزايش قيمت تمام شده خدمات به مردم شود.
وي سپس در خصوص برنامه‌هاي رجاء براي واگذاري واگن به بخش خصوصي، گفت: براساس برنامه ريزي هاي انجام شده، در سال آينده 50 درصد واگن‌هاي رجاء به بخش خصوصي واگذار خواهد شد ضمن اينكه تاكنون حدود 22 درصد از ناوگان مسافري ريلي در اختيار بخش خصوصي قرار گرفته است.
كريمي تعداد واگن هاي رجاء را حدود يكهزار و 700 واگن ذكر كرد و افزود: بخشي از اين ناوگان نيازمند بازسازي است كه برنامه‌ريزي شده طي يك بازه زماني پنج تا هفت سال توسط
بخش خصوصي بازسازي و در سير قرار گيرد تا سرمايه‌گذاري اوليه آن مستهلك شود.
وي با بيان اينكه در مرحله نخست واگن‌هاي قديمي بازسازي و در مرحله بعدي واگذاري انجام مي‌شود، ادامه داد: براين اساس نوعي بازسازي ناوگان قبل از واگذاري صورت خواهد گرفت چرا كه تمايلي براي سرمايه‌گذاري و خريد واگن‌هاي موجود با وضع فعلي آنها، وجود نخواهد داشت.
مديرعامل رجاء تصريح كرد: در بخش بازسازي و بهره‌برداري از واگن هاي قديمي افزون بر 300 واگن موجود است كه امكان واگذاري آنها به بخش خصوصي وجود دارد تا اين بخش آن را بازسازي و سپس به بهره‌برداري برساند.
كريمي همچنين گفت: تا پايان امسال اسناد واگذاري 200 تا 250 واگن از نوع پارسي آماده خواهد شد كه در سا‌ل آينده به بخش خصوصي واگذار شود.
وي در خصوص عمر متوسط ناوگان مسافري ريلي كشور، گفت: متوسط عمر ناوگان ريلي كشور حدود 26 سال است كه اين نرخ در ساير كشورها بيشتر از 15 سال نيست.
مديرعامل رجاء اظهار داشت: در سال جاري به ميزان 43 ميليارد تومان يارانه از سوي دولت مصوب شده كه قرار است به شركت رجاء پرداخت شود در حالي كه زيان رجا، بالاتر از اين مقدار است.
كريمي زيان رجاء را تاكنون حدود 68 ميليارد تومان برشمرد و گفت: رجاء يك شركت دولتي است كه بحث بهره‌وري هم در زيان‌ده بودن آن موثر است ضمن اينكه عدم افزايش قيمت بليت هم موجب زيان رجاء شده است.
اقتصام ** 1574 ** 1558

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن