تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815369435




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زنجان به لحاظ آثار تاريخي ثبت شده جزو 10 استان اول كشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: زنجان به لحاظ آثار تاريخي ثبت شده جزو 10 استان اول كشور است
زنجان- رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان زنجان گفت: اين استان به لحاظ تعداد آثار تاريخي ثبت شده در فهرست آثار ملي جزو 10 استان اول كشور است.


فرهنگ فرخي روز سه شنبه در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار ايرنا، برلزوم حركتهاي بنيادي جهت معرفي هرچه بيشتر آثار تاريخي و نقاط گردشگري استان تاكيد كرد و افزود: استان زنجان به لحاظ هنرهاي بومي و صنايع دستي نيز ازجمله برترينهاو نگين كشور است.
وي، نقش انكار ناپذير صنايع دستي در اشتغالزايي را يادآورشد و گفت: برخي از صنايع دستي استان زنجان بعنوان نماينده هنر اصيل كشور، از شهرت جهاني برخوردار است.
فرخي، برلزوم حمايت از صنعتگران صنايع دستي استان تاكيد كرد و افزود: حمايت از اين قشر هنرمند، موجب اشتغالزايي، ايجاد رفاه، توسعه، حفظ و احياي هنرهاي نياكان مي شود.
به گفته ي وي، چاروق دوزي، چاقوسازي، مليله كاري، كنده كاري روي ظروف مس، فرش، گليم و گيوه بافي، مسگري، تراش شيشه، جواهرسازي، تراش سنگهاي قيمتي، مجسمه سازي، قاليبافي، نگارگري، منبت كاري، معرق كاري، جاجيم بافي و سفالگري از جمله
رشته هاي رايج صنايع دستي در استان زنجان است.
رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان زنجان، صنعت گردشگري را در توسعه و شكوفايي اقتصاد منطقه موثر دانست و اظهارداشت: اين استان به لحاظ موقعيت جغرافيايي، آثار و بناهاي تاريخي، از جايگاه ويژه اي در صنعت گردشگري برخوردار است.
وي افزود: آثار و مناظر متنوع تاريخي، هنري، مذهبي و طبيعي از يكسو و دسترنج هنرمندان صنايع دستي از طرف ديگر، زمينه ي خوبي را جهت جذب گردشگر داخلي و خارجي به اين استان فراهم كرده است.
فرخي گفت: رونق بخشيدن به صنعت گردشگري و استفاده ي بهينه از امكانات موجود در اين بخش، امروز يكي از مباحث اصلي و مهم كشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه است.
رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان زنجان، كاوانسراي سنگي، مسجد جامع، مجموعه بازار، رختشويخانه، بقعه امامزاده حضرت سيد ابراهيم (ع)، دهها آب انبار، حمام و پل را از جمله آثار تاريخي و ديني شهر زنجان بيان كرد.
وي، بقاع ملاحسن كاشي و چلبي اوغلي، گنبد عظيم سلطانيه، معبد صخره اي داش كسن، امامزاده اسماعيل، بقعه شاهزاده زيدالكبير، امامزاده يحيي، مسجد جامع قروه، بقعه قيدار نبي، مسجد جامع قلابر و سجاس، امامزاده يعقوب، آتشكده پيرچم ، غاركتله خور و خرمنه سر را از جمله آثارارزشمند باستاني شهرهاي ابهر، هيدج، قيدار، طارم، سلطانيه و صايين قلعه برشمرد.
به گفته ي وي، اطلاعات مربوط به اين جاذبه ها در سايت سازمان گردشگري، صنايع دستي و گردشگري استان زنجان ارايه شده است.
522/595/587

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 197]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن