تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820631018




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قضايي:اشكاني هميشه الگوي من بوده است


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: قضايي:"اشكاني" هميشه الگوي من بوده است
دارنده مدال برنز رقابت‌هاي جام يادگار امام(ره) از اينكه حريف هميشگي او براي چندمين بار طي مصاحبه‌اي عملكردش را زير سوال برده،دلخور است.


سرويس ورزشي برنا-حسين زارعي

هر دو فيناليست وزن دوم رقابتهاي بين المللي كشتي فرنگي جام يادگار خارجي بودند؛اما در يكي از ديدارهاي مرحله رده بندي دو رقيب هميشگي يعني علي اشكاني نايب قهرمان سال 2005 جهان و محمدرضا قضايي قهرمان جوانان آسيا به مصاف هم رفتند كه قضايي براي سومين بار طي دوسال اخير از سد حريف نام آشناي خود گذشت.
به همين بهانه با اين كشتي گير تهراني كه شانس زيادي براي پوشيدن دوبنده تيم ملي در رقابتهاي قهرماني آسيا دارد،تماس گرفتيم تا گفت و گويي را با او انجام دهيم.

ماحصل گپ و گفت محمدرضا قضايي با خبرنگارورزشي برنا را ملاحظه مي فرماييد:

* از اينكه ديدار نهايي وزن دوم رقابتهاي جام يادگار را دو كشتي‌گير دانماركي و آذربايجاني برگزار كردند،ناراحت نيستي؟

- قبل از آغاز رقابتهاي جام يادگار پس از دوري چند ماهه از ميادين كشتي،با كسب پنج پيروزي در رقابتهاي انتخابي اين مسابقات موفق شدم به مقام نخست دست پيدا كنم.در جام يادگار هم از سد كشتي گير ارمنستاني،حامد بابازاده و علي اشكاني عبور كردم؛ولي در مصاف با جليل‌اف به خاطر اينكه در همان ابتداي مسابقه با از دست دادن تعادلم به پل رفتم،تمركزم را از دست دادم و در هر دو تايم با حالتي عصبي به مبارزه با او پرداختم.ضمناً كشتي گير دانماركي را در مسابقات گزينشي المپيك با نتيجه 10 بر صفر شكست دادم و در مسابقات انتخابي جام يادگار هم از سد عبدالمحمد پاپي كه از دوستانم است،با نتيجه ضربه فني گذشتم.

* در ديدار با اشكاني هر دو نفرتان از ناحيه صورت مصدوم شديد.ظاهراً او نسبت به اينكه تو با سرت به صورتش ضربه وارد كرده اي،كمي دلخور شده است.

- وقتي مصاحبه اشكاني با يكي از خبرگزاري ها را خواندم،خيلي متعجب شدم.متاسفانه او هيچگاه در مصاحبه هايش كوچكترين احترامي به من نمي گذارد.وقتي براي اولين بار اشكاني را در رقابتهاي ليگ شكست دادم،در مصاحبه اي گفت كه قضايي بچه است و من ديگر مغلوب او نخواهم شد!در دومين مسابقه،كلي با مربي ام آقاي يوسفي افشار به مرور نقاط ضعف و قوت او پرداختيم و به لطف خدا موفق شدم با ضربه فني از سد او بگذرم؛ولي باز هم اشكاني در مصاحبه اي شكستش را به مسائلي چون حادثه،داوري،بي تمريني و...ربط داد و حالا پس از سومين شكست علاوه بر اينكه من را متهم به ضربه زدن كرده،مدعي است كه عملكردي به مراتب ضعيف تر از او در مسابقات جام يادگار داشته ام.اگر من به اشكاني ضربه مي زدم،پس چرا ابرويم به اندازه دو بند انگشت شكافته شده و هر دو چشمم كاملاً كبود شده است؟اين من بودم كه در برابر اشكاني با باندي بر سر و صورت كشتي مي گرفتم و دائما به خاطر خونريزي زخمهايم داور وسط دستور قطع مسابقه را صادر مي كرد.

* پس ظاهراً تو هم از دست اشكاني خيلي گله مند هستي.درست است؟

- وقتي او عملكرد من را در مسابقات ضعيف قلمداد كرد،ناراحت نشدم؛اما زماني‌كه نحوه مبارزه ام را ناجوانمردانه خواند،خيلي متاسف شدم.من پيش از اين يك‌بار درخصوص او مصاحبه كرده و با افتخار گفته ام كه علي اشكاني الگوي من بوده و هست.همين حالا هم روي اين مسئله تكيه مي كنم و او را يكي از مفاخر كشتي فرنگي ايران مي دانم.زماني‌كه من كشتي گير رده سني جوانان محسوب مي شدم،او مدال جهاني داشت و به خاطر پيشكسوت بودن،حفظ احترامش هميشه برايم واجب است.به هر حال اشكاني هميشه در اردوها از رفقاي صميمي من به حساب مي آمده و شايد هنگام مصاحبه عصبي بوده كه من را ناجوانمرد يا كشتي گير بي كفايت معرفي كرده است!

* حالا با توجه به اينكه ابرويت را بخيه كرده اي،مي تواني در اردوي مشترك با دانماركي ها به انجام تمرينات بپردازي؟

- به هر حال كشتي ورزش مردانه اي است و مصدوميت هم جزئي از اين ورزش محسوب مي شود.در اردو هم تابع نظرات اعضاي كادر فني هستم و هر تصميمي كه آنها بگيرند،طبق آن عمل خواهم كرد.

* به عنوان آخرين سوال مي خواهيم بدانيم كه چقدر نسبت به ملي‌پوش شدن در مسابقات آسيايي اميدوار هستي؟

- من به عنوان يك كشتي گير تنها موظف به تمرين كردن هستم و اين اعضاي كادر فني هستند كه بايد درخصوص انتخاب نفرات تصميم گيري كنند.

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 264]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن