تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819580352




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازتاب ايجاد محدوديت حجاب در رسانه هاي جمهوري آذربايجان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بازتاب ايجاد محدوديت حجاب در رسانه هاي جمهوري آذربايجان
باكو-ايجاد محدوديت حجاب در برخي مدارس جمهوري آذربايجان بازتاب گسترده اي در اغلب رسانه هاي روز سه شنبه اين كشور داشت.


روزنامه اكسپرس در مطلبي نوشت: به دليل محدوديت رعايت حجاب در جمهوري آذربايجان ، جنجالي در اين كشور برپا شده است.
اين روزنامه به نقل از " القار ابراهيم اوغلو " رييس مركز دفاع از اعتقادات ديني جمهوري آذربايجان و امام جماعت مسجد جمعه باكو نوشت : در برخي از شهرستان هاي جمهوري آذربايجان از ورود شاگردان محجبه به كلاس هاي درس جلوگيري مي شود.
اين مقام ديني جمهوري آذربايجان گفت : از 27 فوريه نامه هاي اعتراض آميز زيادي در اين باره دريافت مي كند و در پيگيري هاي انجام شده از مديران مدارس متوسطه ، آنان عاملان اصلي را مقامات بلند پايه كشور اعلام مي كنند.
خبرگزاري غير دولتي توران نيز با اعلام اين خبر گزارش داد : تلاش اين خبرگزاري براي دريافت پاسخ مشخص از وزارت آموزش و پرورش جمهوري آذربايجان به نتيجه اي نرسيد.
روزنامه آزادليق نيز در مطلب كوتاهي با انعكاس سخنان رييس مركز اعتقادات ديني جمهوري آذربايجان در اين خصوص نوشت: از ورود شاگردان و معلمان محجبه به مدارس اين كشور جلوگيري مي شود و مديران مدارس نيز اعلام مي كنند كه دستور شفاهي مقامات بلندپايه در اين رابطه را رعايت مي كنند.
روزنامه روسي زبان نوويه ورميا نيز به نقل از امام جماعت مسجد جمعه باكو با درج اين مطلب نوشت: رعايت حجاب در جمهوري آذربايجان مجددا ممنوع شده است.
روزنامه يني مساوات نيز با درج عكس مقام ديني جمهوري آذربايجان و چند تن از زنان محجبه اين روزنامه به نقل از القار ابراهيم اوغلي نوشت : عجيب است در زماني كه باكو به عنوان پايتخت فرهنگ اسلامي انتخاب شده، ماموران دولتي در اين زمينه اقدامات خودسرانه انجام مي دهند.
اين روزنامه در مطلبي با عنوان "تحريم ها و تضييع حقوق شاگردان محجبه مدارس تشديد مي شود" ، به تشريح جزييات اين مساله پرداخت.
تعدادي از خبرگزاري هاي غيردولتي و شبكه هاي راديويي و تلويزيوني اين كشور نيز اين مساله را منعكس كردند.
اين موضوع همچنان يكي از مشكلات اين كشور اسلامي به شمار مي رود و براي حل آن تاكنون همايش ها و تجمعاتي نيز برگزار شده است.
جمهوري آذربايجان حدود هشت ميليون و 621 هزار نفر جمعيت دارد كه 93درصد آن مسلمان هستند.
خاورم ** 245/1436

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن