تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816451565




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تضميني براي ازدواج هاي اينترنتي وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: تضميني براي ازدواج هاي اينترنتي وجود ندارد
يكي از مهمترين مشكلات ازدواج اينترنتي اين است كه ازدواج در فضاي اينترنتي هيچ تضميني وجود ندارد چون هيچگاه نمي توان از صحت صحبت طرف مقابل اطمينان برقرار كرد و در فضا مجازي امكان فريب كاري بسيار وجود دارد ،باعث بروز مشكلات بعدي از جمله بي اعتمادي در زندگي مي شود.


به گزارش سرويس اجتماعي، ازدواج يا پيوند زناشويي پيوندي است كه طي احكام يا رسومي خاص بين و مرد برقرار مي شود و از ديدگاه اسلام، ماهيت ازدواج يك پيمان با شرايطي ويژه‌است و بسيار پسنديده و مطلوب است و از منظر فقه اسلامي، عملي است واجب شمرده مي‌شود.
در عصري كه زندگي مي كنيم و با گسترش ابزارهاي نوين ارتباطي و با نزديك شدن ارتباطات شهري و جوامع دستگاه ها پيشرفته امروزي نيازشده برقراري ارتباطات برطرف شود اما متاسفانه وسايل و ابزار هاي ارتباطي و پيشرفته گاهي اوقات باعث بروز مشكلات براي جوانان مي شود.

از آنجا كه برخي از جوانان نمي توانند با خانواده و يا دوستان ارتباط برقرار كنند درفضاي مجازي با فردي كه حرف هايش درآن لحظه زيبا است رابطه برقرار كرده و مدت ها با هم صحبت مي كنند بدون آنكه از خصوصيات و اخلاقيات كه در پشت پرده وجود دارد با خبر شود البته فرد مقابل هرگز خصوصيات و اخلاق هاي خود راه با صادقيت بروز نمي كنند و اين يعني اولين گام اشتباه براي رابطه هاي اينترنتي.

ازدواج اينترنتي

ازدواج اينترنتي يكي از ديگر مواردي است كه در چند سال گذشته در كشور ما رواج پيدا كرده و رايج شدن اينترنت، در دسترس بودن و بدون آگاهي لازم در ميان جوانان باعث شده كه جوانان براي انتخاب همسر و آشنايي از روش و راه هاي سنتي به روش هاي امروزي و جديد تبديل شده است و جوانان بيشتر از خود علاقه نشان مي دهند كه همسر خود را به روش و وابستگي هاي خود به نسبت به يكديگر انتخاب كنند.

بي اعتمادي رويكرد ازدواج هاي اينترنتي

امان الله قرايي مقدم جامعه شناس و پژوهشگر ازدواج در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي برنا در خصوص ازدواج اينترنتي گفت: ازدواج هدف نيست بلكه وسيله براي رسيدن به آرمان هاي بزرگتر در زندگي است، ازدواج اينترنتي نيز تبديل به يكي از مهمترين معضلات زندگي امروز شده است.

قرايي مقدم افزود: در جامعه امروزي فاصله گرفته و به شيوه هاي جديد مانند دوستي و ازدواج اينترنتي پرداخته اند بدون آنكه بدانند ازدواج هاي اينترنتي چه مشكلاتي را بعد از ازدواج براي آنها در بر دارد و آشنايي در چنين فضايي براي امر ازدواج كه مهمترين امر زندگي است كافي نيست ودر امر ازدواج جوانان بايد از همديگر شناخت كافي داشته باشند.

اين پژوهشگر ازدواج اذغان داشت: همسراني كه در فضا هاي مجازي با هم آشنا شده اند با مشكلاتي روبروهستند، تحقيقات نشان داده است كه آمار طلاق به خاطر آگاهي و نداشتن شناخت از يكديگر و نداشتن سابقه نامزدي براي شناخت بيشتر بالا است و هچنين در بررسي هاي به عمل آمده در اين باره متوجه شده ايم كه هر چه دوران نامزدي بيشتر باشد اختلاف بين زن و مرد كمتر بوده و طلاق در اين امر كاهش مي يابد زيرا در مدت افراد از هم شناخت كافي پيدا خواهند كرد.

قرايي مقدم خاطر نشان كرد: بي اعتمادي يكي از مهمترين مشكلاتي است كه زندگي زوجين را به واسطه آشنايي آنها در فضاي مجازي تهديد مي كنند و هميشه اين دغدغه را دارند كه آيا همسرشان با افراد ديگري هم در اين فضاي جانبي ارتباط برقرار كند.

وي در خاتمه افزود: من معتقد هستم اينگونه ازدواج ها با توجه به نداشتن شناخت و درك متقابل يكديگر به سرانجام نخواهد رسيد و دچار مشكلات از قبيل طلاق يا اختلافات خانوادگي دچار خواهد شد.

مشكلات ازدواج اينترنتي

يكي از مهمترين مشكلات ازدواج اينترنتي اين است كه ازدواج در فضاي اينترنتي هيچ تضميني وجود ندارد چون هيچگاه نمي توان از صحت صحبت طرف مقابل اطمينان برقرار كرد و در فضا مجازي امكان فريب كاري بسيار وجود دارد و باعث بروز مشكلات بعدي از جمله بي اعتمادي در زندگي مي شود.

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن