تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820463789




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعضاي هيات مديره در سمت خود ابقا شدند


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: اعضاي هيات مديره در سمت خود ابقا شدند
در جلسه مجمع عمومي شركت مخابرات 4 عضو اصلي آن در سمت خود باقي و2 عضو علي البدل با حضور نمايندگان وزارت اقتصاد وداريي ،سازمان بورس واوراق بهادر وسرمايه گذاران بخش خصوصي انتخاب شدند.


به گزارش خبرنگار اقتصادي برنا در جلسه مجمع عمومي شركت مخابرات به صورت فوق العاده كه امروز با حضور نمايندگان بخش دولتي از وزارت اقتصاد، نماينده سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنين سهامداران بخش خصوصي برگزار شد، چهار عضو اصلي آن در سمت خود ابقا شده و دو عضو علي البدل نيز انتخاب شدند.

در اين جلسه "حميد پور محمدي "-كه به عنوان نماينده بخش دولتي در وزارت اقتصاد و دارايي حضور داشت، با بيان اينكه كار واگذاري سهام مخابرات فرايند سختي را دارد، اظهار داشت: اين فرآيند تا زمان واگذاري و اتمام دوره به طول خواهد انجاميد.

وي با اشاره به اينكه اساسنامه شركت مخابرات به ثبت رسيده است افزود: بايد الزامات آن رعايت شود، و هم اكنون معرفي عضو هيئت مديره به صورت علي البدل را در برنامه خواهيم داشت.

معاون بانك و بيمه و شركت هاي دولتي وزارت اقتصاد اظهار داشت: پيشنهاد ما تيم مديريتي هيئت مديره قبلي به دليل دوره حساس فعلي است، و تعيين دوباره آن ها براي دوره جديد است.

وي اضافه كرد: بر اين اساس "وفا غفاريان" ، "محمد كرمپور"، "ناصر يوسف پور" و "صابر فيضي" در سمت قبلي خود با عنوان نفرات اصلي خواهند ماند و يك عضو غير موظف از سوي وزارت اقتصاد و دارايي انتخاب خواهد شد بر اين اساس فاطمي زاده نيز از خزانه كل كشور به عنوان عضو علي البدل معرفي مي شود. همچنين "كاظم ابراهيمي" ديگر عضو علي البدل است.

وي در پاسخ به نقش سهام عدالت در خصوصي سازي مخابرات اظهار داشت: هنوز فرآيند سهام عدالت كه براي واگذاري در دست مردم مطرح است، قطعي نشده و در صورت مشخص شدن، نماينده آن در شركت مخابرات با برگزاري مجدد مجمع اعلام مي شود.

به گزارش برنا ،در اين جلسه سهامداران بخش خصوصي شركت مخابرات انتقاد خود را از اعلام نشدن علت كاهش سود دهي سهام مخابرات اعلام كردند و افزودند:بسياري از افراد باوري مبني بر خصوصي سازي اين شركت ندارند.

پور محمدي در اين جلسه متذكر شد: بايد به عنوان دولت افراد دولتي تعيين شوند تا خودسرانه اعضاي مجمع تغيير نكند .

به گفته وي، رعايت قانون تجارت نيز در خصوصي سازي شركت مخابرات به طور قطع مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

در ادامه اين مراسم چهار عضو هيئت مديره مجمع مخابرات حضور يافتند و به سوالات جواب دادند. در ابتدا "وفا غفاريان"- معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات- اظهار داشت: هم اكنون شركت مخابرات در دوران انتقال قرار دارد و هنوز بخشي از سهام آن دولتي است و برخي مصوبات دولتي نيز در آن نفوذ داشته و بخشي از بودجه توسط دولت بايد مصوب شود.

وي ادامه داد: نبايد انتظار داشت يك شبه اين شركت به صورت كامل با توجه به شرايط نيمه دولتي، خصوصي شود و براي جبران اين امر ما نيازمند زمان هستيم و خود نيز از ضعف اين موضوع واقفيم.

عضو هيئت مديره شركت مخابرات اظهار داشت: اين قول را خواهيم داد كه نظر سرمايه گذاران را جلب كرده و بازده سرمايه آن ها را در طولاني مدت محقق كنيم ولي بايد آن ها توجه داشته باشند كه شركت مخابرات 43 هزار نفر عضو دارد و تمامي آن ها نيازمند رسيدگي است.

وي اظهار داشت: براي واگذاري شركت مخابرات به بخش خصوصي بايد ادبيات مالي و بازده سرمايه آن تغيير كند ولي هم اكنون همچنان از 51 درصد واگذاري به بخش خصوصي عبور نكرده ايم، پس مقررات دولتي شامل حال مي شود.

غفاريان در پاسخ به اينكه سود دهي مخابرات در تمامي دنيا بالا و نسبت به ساير شركت ها رقمي دو برابر را دارد، افزود: اين كه چرا سود دهي مخابرات از سال گذشته نيز كاهش پيدا كرده چند مولفه اصلي را در پي دارد.

وي اظهار داشت: دوران گذر شركت مخابرات از دولتي زماني است كه 51 درصد سهم آن وارد بخش خصوصي شود و هنوز شركت دولتي محسوب مي شود و شركت دولتي مي تواند سهام عام نيز باشد.

در ادامه "صابر فيضي"- مدير عامل شركت مخابرات- در خصوص كاهش سود اين شركت توضيح داد: در مرحله اول كه ورود به بورس را طي كرديم بر اساس بند (ج) ماده 7 قانون برنامه چهارم اين اتفاق رخ داد و بر اين اساس مجلس در استحضاريه خود خواستار اصلاح اساسنامه مخابرات شد كه اين امر نيز همزمان با قانون اصل 44 اتفاق افتاد.

وي با بيان اينكه اساسنامه فعلي در هيئت واگذاري مصوب شد، افزود: بر اساس اين اساسنامه در بودجه سال 87 زماني كه هيئت مديره به تصويب رسيدند، بايد مجمع هم نيز تصويب مي كرد و زماني كه بودجه سال 87 را به دولت فرستاديم در بودجه مخابرات سهامداران دولتي با توجه به اختياراتي كه د اشتند تغييراتي دادند كه اين امر موجب به كاهش سوددهي شركت مخابرات شد.

فيضي ادامه داد: در اساسنامه سال 87 بودجه جديدي براي شركت مخابرات تصويب و ابلاغ شد كه بر اساس نظر مجلس اين بودجه بدون دخالت به مجلس رفت و در اختيار سازمان بورس قرار گرفت.

وي ادامه داد: به زودي سوددهي شركت مخابرات در سال آينده اعلام خواهد شد و ميزان سوددهي كه هم اكنون در حال تدوين است، تنها قانون هاي مصوب شده در مجلس تاثير گذار است و دولت هيچ نقشي نمي تواند داشته باشد.

مدير عامل شركت مخابرات اظهار داشت: بر اساس جلسه اي كه با فعالان بازار داشتيم عددي براي بودجه در جداول تعيين شد و مكاتباتي نيز بر اين اساس با وزارت اقتصاد برگزاركرديم.

وي اظهار داشت: در جداول گذشته بودجه بندي مخابرات 300 ميليارد تومان پرداخت تكليفي قيد شده بود و زماني كه ما اين جداول را مشاهده كردم، متوجه شدم كه اين امر سود تكليفي بوده و نه پرداخت تكليفي و به طور قطع رسيدگي مي شود.

فيضي اضافه كرد: هيچ تخلف و تصرفي به جز قانون تجارت و اساسنامه نمي تواند در سود دهي شركت مخابرات موثر باشد.

وي در خصوص نماد شركت مخابرات در بورس اظهار داشت: ما تابع قوانين سازمان بورس هستيم و آن ها اعلام مي كنند كي نماد باز مي شود.

مدير عامل شركت مخابرات در خصوص تعرفه هاي زيرساختي نيز اظهار داشت: در تعيين تعرفه هاي زيرساختي نمي توانيم نقشي داشته باشيم ولي اميدواريم سال 88 با كاهش تعداد لينك ها مشكلات موجود رفع شود.

وي اظهار داشت: بر اساس پروانه شركت مخابرات سهمي از درآمد بايد به دولت پرداخت و تعرفه هاي زيرساختي سال به سال مشخص و ملزم به پرداخت آن هستيم ولي با زيرساخت براي كاهش تعرفه ها در حال مذاكره مي باشيم و اين امر در قالب تيمي در حال بررسي است.

وي همچنين از مذاكره شركت مخابرات با رگولاتوري به منظور تغيير جداول تعرفه اي بر اساس نظريات شركت مخابرات و يا مساوي بودن با اين شركت خبرداد.

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن