تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815459214




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در همايش توسعه فرهنگ اقامه نماز فروغي ابري: در مباحث اعتقادي نماز استدلال منطقي راهگشاست


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: در همايش توسعه فرهنگ اقامه نماز فروغي ابري: در مباحث اعتقادي نماز استدلال منطقي راهگشاست


خوراسگان - خبرگزاري ايسكانيوز: همايش نقش و انديشه جوان در توسعه فرهنگ اقامه نماز در جامعه با مشاركت ستاد اقامه نماز استان اصفهان و دانشگاه ازاد اسلامي واحد خوراسگان امروز سه شنبه در محل تالار شهيد مطهري اين واحد دانشگاهي برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران"ايسكانيوز"در آيين گشايش اين همايش دكتر احمد علي فروغي ابري رئيس دانشگاه ازاد اسلامي واحد خوراسگان گفت: در مسائل فرهنگي انتقال درست و منطقي مباحث به نسل جوان عامل تاثير گذار در ابعاد فرهنگي نماز است.
وي افزود: پاسخگويي به شبهات اعتقادي در دروس معارف بايد توسط اساتيد به نحو مطلوب تبيين شود چرا كه آميزه هاي اعتقادي جوانان از زمان كودكي آنان شكل گرفته است و براي تفهيم مطالب اعتقادي صحيح، نيازمند حوصله و سعه صدر است.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد خوراسگان تاكيد كرد: رعايت احترام متقابل امري اجتناب ناپذير در مسائل فرهنگي است لذا بايد انديشمندان اين حوزه در تفاوتهاي فردي اشخاص دقت لازم را داشته باشند تا بتوانند با استدلال منطقي و با روي گشاده با افراد گفتگو و تعامل كنند.
وي تصريح كرد : تغيير فرهنگي مستلزم زمان است و به تدريج صورت مي گيرد لذا متوليان فرهنگي بايد آنرا در نظر داشته باشند .
به گزارش ايسكانيوز در ادامه حجت الاسلام والمسلمين معمار منتظرين افزود : دوران زندگي انسانها از ديدگاه روانشناسان به بخشهاي مختلف تقسيم مي شود كه در ان دوران جواني را از 15 تا 25 سالگي معرفي كرده اند اما آنچه در تعبير قرآن آمده است اينست كه دوران جواني خود به دو بخش جسمي و معنوي تقسيم مي شود.
وي افزود : چه بسا انسانهايي باشند كه سن آنان از لحاظ تقويمي در دوران جواني باشد اما از ديدگاه قران آنان افرادي مسن باشند.
وي تاكيد كرد: به تعبير قران هر دلي كه خداي مهربان را قبول كرده باشد آن دل جوان محسوب مي شود چه بسا آن شخص سن تقويمي بالايي داشته باشد.
وي تصريح كرد : دل جوان بايد وابسته به خدا باشد تا تعريف جواني برايش صدق كند و نياز دروني همه انسانها براي رسيدن به آرامش امري است ذاتي است و اينجاست كه راز و نياز با خالق يكتا شكل مي گيرد.
استاد حوزه و دانشگاه افزود: جوانان براي آنكه نشاط دروني داشته باشند نيازمند آرامش هستند و اين آرامش مهيا نمي شود مگر به ذكر خداوند و به تعبير قرآن نماز ذكر مومن است .
وي در پايان در خصوص دين اسلام فرمود: دين اسلام ديني است ارگانيك كه تمام اجزاي آن به هم مرتبط است و در كنار ستاد اقامه نماز بايد ستاد اقامه ذكات و ساير مبادي شرعي ديني وجود شكل گيرد تا بتوانيم در تبيين مسائل قرآني موفق عمل نماييم.
لازم به ذكر است در اين مراسم جمع زيادي از علما ، اساتيد و دانشجويان حضور داشتند كه به پرسش و پاسخ دو جانبه ختم شد./120

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 189]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن