تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالم باشى یا جاهل ، خاموشى را برگزین تا بردبار به شمار آیى . زیرا خاموشى نزد دانا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815178680




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيشنهاد اوباما به مدودف؛ معامله‌ سپر موشكي ‌با موضوع ‌هسته‌اي ‌ايران


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: پيشنهاد اوباما به مدودف؛ معامله‌ سپر موشكي ‌با موضوع ‌هسته‌اي ‌ايران
جام جم آنلاين: يك روزنامه روسي به نقل از منابع كاخ سفيد از نامه رئيس جمهوري آمريكا به همتاي روس خود و وعده چشم پوشي از برنامه استقرار سپر موشكي آمريكا در اروپا در ازاي كمك مسكو به حل برنامه هسته اي ايران بر اساس نظر آمريكا خبر داد.


به گزارش خبرگزاري مهر ، روزنامه كامرسانت روسيه گزارش داد؛ واشنگتن به مسكو اعلام كرده كه كمك روسيه به حل برنامه هسته اي ايران ضرورت استقرار سپر موشكي آمريكا در اروپا را از بين مي برد.

به نوشته اين روزنامه، "باراك اوباما" رئيس جمهور آمريكا در نامه اي به "ديميتري مدودف" همتاي روس خود اين پيشنهاد را مطرح كرده است.

بر پايه اين گزارش، رهبران دو كشور از زماني كه اوباما در ماه ژانويه سوگند ياد كرده، نامه هايي را رد و بدل كرده و يك گفتگوي تلفني داشته اند. اولين ديدار رده بالاي دولت جديد آمريكا و روسيه هفته جاري بين وزراي خارجه دو طرف در ژنو انجام خواهد شد.

به نوشته كامرسانت، مسكو هنوز به اين پيشنهاد پاسخ نداده و بعيد است در ديدار "سرگئي لاوروف" وزير امور خارجه روسيه با "هيلاري كلينتون" همتاي آمريكايي وي تصميمي اتخاذ شود.

به نوشته اين روزنامه، احتمالاً درباره اين موضوع در ديدار اوباما و مدودف در لندن در دوم آوريل و در حاشيه نشست گروه 20 گفتگو خواهد شد.

آمريكا در ژانويه سال 2007 به دو كشور لهستان و جمهوري چك كه پيشتر از اقمار شوروي بودند و در حال حاضر از اعضاي اتحاديه اروپا و ناتو هستند، پيشنهاد داد تا يك سامانه دفاع ضد موشكي شامل 10 موشك رهگير در لهستان و يك سيستم راداري را در خاك چك مستقر كند.

به گزارش مهر ، ايالات متحده توجيه خود از اين اقدام را به زعم خود مقابله با تهديدهاي موشكي كشورهايي مانند ايران و كره شمالي اعلام كرده است، اما روسيه به عنوان مخالف اصلي استقرارچنين سامانه اي بر اين باور است كه تهران و پيونگ يانگ فاقد چنان توان موشكي هستند كه بتوانند منافع واشنگتن را مورد هدف قراردهند، بنابراين به باور كرملين هدف استقرار چنين سامانه اي ازسوي آمريكا در اروپاي شرقي، كنترل سيستمهاي موشكي روسيه است.

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن