تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804379230




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سازمان حج و زيارت: پيگير تردد مجدد زوار عتبات عاليات از خسروي هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس سازمان حج و زيارت: پيگير تردد مجدد زوار عتبات عاليات از خسروي هستيم
قصرشيرين - رييس سازمان حج و زيارت كشور گفت: اين سازمان با جديت موضوع از سرگيري مجدد تردد زوار عتبات عاليات از طريق مرز زميني خسروي به كشور عراق مي باشد و در اين ارتباط رايزنيهاي خود را با مقامات ارشد كشور انجام داده است.


به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا، "علي ليالي" روز دوشنبه در بازديد از مرز بين المللي خسروي و مراكز اقامتي و هتلهاي اين منطقه و همچنين بزرگترين پايانه زميني خاورميانه افزود: بسته شدن مرز خسروي در اواخر ماه گذشته هيچ ارتباطي به اين سازمان ندارد بلكه موضوعي مربوط به كشور عراق است ولي با اين حال تلاش مقامات وزارت امور خارجه براي رفع اين مشكل از طريق رايزني با مقامات عراق آغاز شده است.

وي با بيان اينكه سازمان حج و زيارت بدنبال اين است تا با بازگشايي مرز خسروي و از سرگيري تردد زوار اين منطقه مرزي از حالت ركود و تعطيلي خارج شود، تاكيد كرد: تعطيلي موقت مرز خسروي و اتفاقاتي كه هر بار در اين مرز رخ مي دهد عمده اش به شرايط داخلي عراق بر مي گردد و به مربوط به جمهوري اسلامي ايران نيست.

ليالي با بيان اينكه با تعطيلي موقت مرز خسروي، همه كاروانهاي زيارتي زوار از مرز مهران در استان ايلام به عتبات عاليات عراق مي روند، اظهار داشت: در اين مرز(مهران) بواسطه تردد بيشتر و محدوديت ظرفيتها، فشار بيشتري متوجه زوار است.

وي تصريح كرد: به منظور بهره مند شدن زوار از پتانسيلها و ظرفيتهاي موجود در مرز خسروي، رايزني براي بازگشايي و رونق دوباره اين مرز در حال انجام است.

رييس سازمان حج و زيارت گفت: به منظور ارتقاي وضعيت زايرين عتبات عاليات در مرز خسروي، بزودي جلسه اي با استاندار كرمانشاه و فرماندار قصرشيرين در محل اين سازمان برگزار خواهد شد.

ليالي هدف از بازديد از مرز خسروي را قدرداني از خدمت رساني به زوار اعلام كرد و خاطرنشان كرد: خدمت رساني در مناطق مرزي فشار بيشتري از قبيل بدي آب و هوا و بعد مسافت متوجه كاركنان بخشهاي مختلف مي كند.

فرماندار قصرشيرين نيز در اين مراسم گفت: اين شهرستان بواسطه ظرفيتها و پتانسيلهاي ويژه اي كه دارد در پيشاني كشور پهناور ايران اسلامي چون نگين درخشاني مي درخشد چون مرز داراني غيور براي صيانت از مرزهاي جمهوري اسلامي دارد.

"حسين پروين" افزود: با پيگيريها و تلاشهاي مقامات ارشد استان كرمانشاه، هم اكنون اين شهرستان داراي دو مرز رسمي و فعال پرويزخان و خسروي براي تردد به كشور عراق است.

وي تاكيد كرد: قصرشيرين داراي بزرگترين پايانه زميني بين المللي خاورميانه در مرز خسروي با ظرفيت تردد روزانه 10 هزار زاير و مسافر است كه هم اكنون بدليل برخي بداخلاقي و بهانه جوييهاي طرف عراقي تنها از بخشي از اين ظرفيتها استفاده مي شود و حدود 70 درصد اين ظرفيت همچنان بلا استفاده است.

پروين در ادامه با انتقاد از مبالغ بسيار اندكي كه زوار براي يك شب اقامت در هتل ها و مراكز اقامتي قصرشيرين مي پردازند گفت: سرمايه گذاران زيادي در اين شهرستان براي ساخت مراكز اقامتي و هتل مشاركت كرده اند تا خدمات رساني به زوار عتبات عاليات داشته باشند كه با اين شرايط حتي قادر به بازپرداخت تسهيلات وام هاي بانكي خود هم نيستند.

فرماندار قصرشيرين خواستار نظارت ببيشتر سازمان حج و زيارت و توجيه كاروانهاي زاير بمنظور جلوگيري از ورود كالاهاي غيرمجاز به داخل كشور شد و افزود: برخي از زايرين كالاهايي به همراه دارند كه ورود آنها به كشور ممنوع است از اين رو ممكن است در بدو ورود با مشكلاتي مواجه شوند.

پروين با بيان اينكه تعطيلي و ركود مرز خسروي بيكاري شمار زيادي از شهروندان قصرشيريني كه در بخشهاي مختلف پايانه و مراكز اقامتي و هتلها فعاليت مي كنند را بدنبال دارد، اظهار داشت: انتظار داريم براي جلوگيري از بهانه جوييهاي طرف عراقي و مسدود شدن مرز، از مقامات عراقي خواسته شود كه در مسير خانقين جاذبه هايي براي رونق اقتصادي مردم آن منطقه ايجاد كنند تا كمتر شاهد بهانه جويي آنها و مسدود كردن مرز خسروي باشيم.

وي به موضوع فرسودگي ناوگان حمل و نقل مسافر عراق، عدم وجود امكانات و خدمات رفاهي، افراط در بازرسيهاي ساك زايرين ايراني اشاره كرد و گفت: سازمان حج و زيارت براي رفع اين مشكلات با طرف عراقي رايزني كند.

پروين گفت: از ابتداي بازگشايي مرز خسروي به روي زوار عتبات عاليات در 22 خرداد سال 87 تا 24 آذر امسال دو ميليون و 333 هزار زاير از طريق اين مرز تردد كرده اند.

براساس اين گزارش، در اين بازديد رييس سازمان حج و زيارت را مديركل امنيتي انتظامي استانداري كرمانشاه، مديركل حج و زيارت استان كرمانشاه، فرماندار و جمعي از مسوولان دستگاههاي اجرايي قصرشيرين همراهي مي كردند.

قصرشيرين در غرب كرمانشاه با بيش از 24 هزار نفر جمعيت و 186 كيلومتر مرز مشترك با عراق داراي دو مرز رسمي و فعال پرويزخان و خسروي است.ك/2

1234/9102/567/ 1645

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30745247

دوشنبه|ا|12|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 227]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن