تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816538217




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرونده واگذاري سهام باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس مسكوت ماند


واضح آرشیو وب فارسی:ايران اکونوميست: پرونده واگذاري سهام باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس مسكوت ماند
ايران اكونوميست: آخرين وضعيت واگذاري باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس حاكي از آن است كه عليرغم اعلام هيات دولت مبني بر واگذاري 80 درصد سهام باشگاه‌ها و مشخص شدن وزير ورزش و جوانان، هنوز جلسه جدي براي واگذاري سهام سرخابي‌ها تشكيل نشده و پرونده اين واگذاري حساس و مهم با نزديك شدن به پايان سال مسكوت مانده است.

به گزارش (ايسنا)، در حالي كه مسوولان سازمان خصوصي‌سازي از اعلام اظهار‌نظر رسمي در خصوص آخرين وضعيت واگذاري استقلال و پرسپوليس خودداري مي‌كنند كه بررسي‌هاي ايسنا از سرانجام واگذاري دو باشگاه ورزشي نشان مي‌دهد عليرغم مشخص شدن وزير ورزش وجوانان واعلام هيات دولت مبني بر واگذاري 80 درصد سهام باشگاه‌ها و نيز قيمت گذاري سهام اين دو شركت، تاكنون هيچ‌گونه تصميم‌گيري در خصوص نحوه‌ي وا‌گذاري اين دو باشگاه ورزشي گرفته نشده است و واگذاري اين دو باشگاه حساس و پرطرفدار در بلاتكليفي به سر مي‌برد.
به اين ترتيب و با وجود وعده مسئولان مبني بر واگذاري سهام استقلال و پرسپوليس تا پايان سال و باقي ماندن دو ماه و نيم تا انتهاي سال،هيچ گونه جلسه اي به منظور چگونگي واگذاري اين دو باشگاه ورزشي تشكيل نشده و پرونده واگذاري اين دو شركت مسكوت مانده است و توسط نهادهاي ذيربط پيگيري نمي شود، حتي سازمان ورزش و جوانان نيز اقدامي در اين خصوص انجام نمي دهد.اين در حالي است كه مشكلات داخلي و فراوان هيات مديره باشگاه‌ها مانع بررسي پرونده واگذاري استقلال و پرسپوليس شده و به مسكوت ماندن پرونده دامن زده است.
در حالي كه واگذاري سهام سرخابي ها به دليل نامشخص بودن وضعيت آن تا پايان سال بسيار بعيد است كه پيمان نوري-رئيس سازمان خصوصي سازي در تنها نشست خبري خود كه به مناسبت هفته دولت در شهريور ماه امسال برگزار شد، در مورد زمان واگذاري استقلال و پرسپوليس گفته بود: برخي واگذاري‌ها از جمله واگذاري باشگاه ها حساسيت دارد كه بايد بررسي‌هاي لازم براي آنها صورت گيرد. لذا براي واگذاري باشگاه استقلال و پيروزي با خبرگان ورزشي جلسات متعددي برگزار شد و نظرات آنها براي واگذاري سهام باشگاه‌ها اخذ شد.
واگذاري سهام اين شركت‌ها حتما تا پايان سال اتفاق مي‌افتد!
نوري در اين جلسه گفت: واگذاري باشگاه استقلال و پرسپوليس در قانون بودجه آمده است و واگذاري سهام اين شركت‌ها حتما تا پايان سال اتفاق مي‌افتد. اين در حالي است كه خارج از قانون و ضابطه در مورد هيچ شركتي نمي‌توان عمل كرد.
به گفته ي رئيس سازمان خصوصي سازي تمهيداتي در حال انجام است كه هدف دولت، سازمان خصوصي‌سازي و هيات واگذاري مبني بر توجه به عواطف هواداران در حداكثر ممكن قانوني رعايت شود. لذا عرضه‌ي سهام اين شركت‌ها قطعا تا پايان سال اتفاق مي‌افتد و پيش‌بيني مي‌شود سهام دو باشگاه ورزشي مورد اقبال جمعي قرار ‌گيرد. به اين ترتيب از حداكثر امكانات قانوني استفاده مي كنيم تا انگيزه هواداران پاسخ داده شود.
ايرادات صورتهاي مالي همچنان باقي است
تاكيد بر واگذاري سهام سرخابي ها تا پايان سال و انجام تمهيدات لازم در حالي از سوي رئيس سازمان خصوصي سازي مطرح مي شود كه با نزديك شدن به پايان سال پرونده واگذاري اين شركتها پيگيري نمي شود و علاوه بر اين هنوز ايراد صورت‌هاي مالي اين دو باشگاه ورزشي به قوت خود باقي مانده است و حتي حسابرس و بازرس قانوني براي رسيدگي به صورت‌هاي مالي در اين باشگاه ها وجود ندارد به طوري كه صورت‌هاي مالي سال 89 اين باشگاه‌ها حسابرسي نشده و صورت‌هاي مالي آن‌ها بدون امضا است.
تشكيل صندوق‌هاي سرمايه گذاري با واحدهايي بسيار خرد
اشكالات فراوان در صورتهاي مالي و مسكوت مانده پرونده واگذاري در حالي است كه هيات دولت در مهر ماه امسال انتقال سهام استقلال و پرسپوليس از گروه يك به گروه دو و واگذاري 80 درصد سهام اين دو باشگاه را تصويب كرد كه بعد از اين تصويب مشخص شد كه دولت قصد دارد با در اختيار قرار دادن 20 درصد سهام سرخابي‌ها نزد خود، مابقي سهام استقلال و پرسپوليس را به صورت بسيار خرد به فروش برساند تا كسي مالك اصلي باشگاه نشود.
در اين راستا مقرر شد براي پيشكسوتان و طرفداران، صندوق‌هاي سرمايه گذاري با واحدهايي بسيار خرد و كمتر از يك درصد ايجاد شود تا اين صندوق‌ها سهام باشگاه‌ها را در زمان واگذاري خريداري كنند؛ با اين تصميم واگذاري باشگاه‌هاي پرطرفدار استقلال و پرسپوليس نيز به سرنوشت ساير شركت‌ها دچار مي‌شود كه تنها نام واگذاري به بخش خصوصي را يدك مي‌ كشند و مالكيت اصلي آن همچنان در اختيار دولت باقي مي‌ماند زيرا عليرغم واگذاري 80 درصد باشگاه‌ها به صورت بسيار خرد، مديريت آن‌ها همانند گذشته دولتي اداره مي شود.
البته اگر با ديد مثبت به اين تصميم‌گيري نگاه شود مي‌توان گفت كه به دليل حساسيت‌هاي اجتماعي كه بر تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس حاكم است دولت قصد دارد طوري مديريت كند تا از تنش‌هاي اجتماعي موجود در باشگاه‌ها بكاهد ولي اين موضوع نبايد اصل اجراي اصل 44 و واگذاري مديريت و مالكيت را زير سوال ببرد.
جلسه اي براي واگذاري تشكيل نشد
اما اين تصميم نيز در حد حرف باقي ماند و اقدامي براي تشكيل آن انجام نشد زيرا به دليل اشكالات فراوان در صورت هاي مالي و حساس بودن اين دو باشگاه، بورس و فرابورس نيز زير بار واگذاري اين شركت‌ها با ساختارهاي فعلي نمي‌روند و سهام استقلال و پرسپوليس با شرايط فعلي بايد فقط از طريق بازار پايه فرابورس به فروش برسد كه با شرايط فعلي و مسكوت ماندن پروند، واگذاري از طريق بازار پايه فرابورس نيز بعيد است.
همچنين در حالي كه سازمان خصوصي‌سازي در تابستان امسال قيمت گذاري سهام باشگاه‌ها را تنها براساس ارزش برند آنها انجام داد و مقرر شد كه قيمت‌گذاري سهام استقلال و پرسپوليس براساس سرمايه و صورت‌هاي مالي انجام شود كه تاكنون قيمت گذاري سهام آن‌ها توسط شركت‌هاي تامين سرمايه نيز انجام نشده است و اگر قرار باشد با همان قيمت گذشته واگذار شود، تنها راه آن واگذاري آنها در بازار پايه فرابورس است.
با اين حال قيمت‌گذاري سهام دو باشگاه ورزشي در مرداد ماه و اعلام واگذاري آنها قبل از شروع ليگ، اميدواري براي واگذاري سهام اين دو شركت را ايجاد كرد ولي علي رغم اينكه سازمان خصوصي‌سازي به كمك موسسه هوشمند تدبير ارزش برند باشگاه استقلال را بدون توجه به صورتهاي مالي 42 و باشگاه پرسپوليس را 45 ميليارد تومان قيمت گذاري كرد كه واگذاري اين دو شركت به بعد از مشخص شدن وزير ورزش و جوانان موكول شد.
اما مشخص شدن وزير ورزش و جوانان و تصميم هيات دولت مبني بر واگذاري80 درصد سهام استقلال و پرسپوليس و قيمت گذاري سهام اين دو شركت نيز نتوانست راه را براي واگذاري سرخابي ها باز كند وهمچنان زمان و نحوه واگذاري سرخابي‌هاي تهران در هاله اي ازابهام قرار دارد.
به گزارش ايسنا، بعد از گذشت سه سال از موضوع واگذاري استقلال و پرسپوليس هنوز مشخص نيست كه سرانجام واگذاري اين دو باشگاه پرطرفدار ورزشي به كجا ختم مي‌شود و با توجه به اشكالات فراواني كه در صورت‌هاي مالي و نحوه‌ قيمت‌گذاري آنها وجود دارد آيا امكان واگذاري سهام آنها وجود دارد يا خير؟ زيرا با وجود قيمت گذاري سهام اين شركت و تعيين وزير ورزش و جوانان هنوز ابهامات زيادي در خصوص نحوه قيمت گذاري،نحوه فروش،روش واگذاري و ميزان واگذاري سرخابي ها وجود دارد كه آينده واگذاري آن را با چالش و ابهام مواجه مي كند.

دوشنبه|ا|12|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران اکونوميست]
[مشاهده در: www.iraneconomist.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 266]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن