تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819728222




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خانواده هاي فقير در انگليس با مشكلات مالي و مسكن دست و پنجه نرم مي كنند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: خانواده هاي فقير در انگليس با مشكلات مالي و مسكن دست و پنجه نرم مي كنند
تهران / واحد مركزي خبر / اجتماعي 1390/10/12 طبق يك گزارش جديد منتشر شده در انگليس، بسياري خانواده ها در اين كشور براي پرداخت اجاره بها يا بايد هزينه خوراك شان را كاهش دهند يا خانه شان را ترك كنند. به نوشته شماره امروز روزنامه گاردين در اينترنت:‌ نتايج يك مطالعه توسط كارشناسان مسكن در انگليس حاكي است كه به علت كاهش مزاياي رفاهي دولتي هشتصد هزار خانه ديگر از دست افرادي كه با كمك هزينه مسكن زندگي مي كردند،‌ خارج خواهد شد و خانواده هاي كم درامد براي پرداخت اجاره بها يا بايد هزينه خورد و خوراك شان را كم كنند يا خانه هايشان را تخليه كنند. طبق گزارش يك موسسه رسمي مسكن، تعداد دريافت كنندگان مزاياي مسكن هزاران مورد بيش از منازلي خواهد بود كه هزينه انها با مزاياي مسكن به تنهايي قابل پرداخت است و اين مسئله احتمال مهاجرات فقرا را به نواحي فقير نشين (حلبي ابادها) در شهرهاي ساحلي يا شمال انگليس افزايش خواهد داد. دولت انگليس در حالي از اين ماه پرداخت مزاياي مسكن را كاهش داده است كه از ميزان كمك هزينه هاي ديگر نيز به نسبت اجاره بهاي مسكن كاسته شده است.

نتيجه اين خواهد بود كه در بسياري شهرها و شهركها خانه هاي كافي با قيمت مناسب براي اجاره دادن به افرادي كه مزاياي محلي مسكن دريافت مي كنند، وجود نخواهد داشت.

اين مشكل در مركز لندن حادتر از بقيه نقاط است چون در دو ناحيه ان كه از ثروتمندترين نواحي انگليس است،‌ بيش از سي و پنج هزار خانه يكدفعه از دست افرادي كه با مزاياي مسكن به سر مي برند، خارج خواهد شد و بعيد است فقرا بتوانند به بخش هاي ارزان تر شرق پايتخت مهاجرت كنند چون در انجا تعداد دريافت كنندگان مزاياي مسكن دو برابر تعداد خانه هاي كم هزينه خواهد بود.

مثلا در يكي از مناطق براي ده هزار باب خانه حدود هفده هزار متقاضي مسكن وجود خواهد داشت. به گفته تحليلگران،‌ متوسط كاهش مزايا در هر هفته معادل هجده درصد مزاياي بيكاري است و اين نسبت در برخي مناطق بالاتر است. مشكل ديگر اين است كه حتي اگر تعداد كافي خانه با اجاره بهاي پايين براي فقرا وجود داشته باشد، مزايا بگيران با رقابت از سوي افراد ديگري مواجهند كه در پي زندگي ارزان ترند.

اين مشكل در شهرها و شهركهاي دانشگاهي حادتر است. كارشناسان همچنين هشدار دادند، اين تغييرات مردم را مجبور خواهند كرد از نقاطي كه كار پيدا مي شود به نقاطي بروند كه فرصتهاي شغلي به مراتب كمتر است. موسسات خيرينه مي گويند، نتايج اين مطالعه تاييدي بر هشدارهاي انها در اين خصوص است كه طرح دولت انگليس موجب بي خانماني خواهد شد.

دوشنبه|ا|12|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن