تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر كس فكرش به جايى نرسد و راه تدبير بر او بسته شود، كليدش مداراست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815389888




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/كنفرانس بين‌المللي حمايت از فلسطين/ رييس مجلس لبنان: آمريكايي‌ها به جاي اسلحه، صلح به خاورميانه صادر كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /كنفرانس بين‌المللي حمايت از فلسطين/ رييس مجلس لبنان: آمريكايي‌ها به جاي اسلحه، صلح به خاورميانه صادر كنند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي

رييس مجلس لبنان گفت: امروز فرصت طلايي براي آمريكايي‌هاست كه به جاي سلاح، صلح را به خاورميانه صادر كنند.

به گزارش خبرنگار سياسي - خارجي دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ نبيه بري در كنفرانس بين‌المللي حمايت از فلسطين، مظهر مقاومت، غزه قرباني جنايت با تشكر از علي لاريجاني به دليل ابتكار در برپايي اين كنفرانس،‌ گفت: مايلم به مناسبت حضور خود در تهران پايتخت انقلاب و اصلاحات از سوي همه‌ي ملت‌هاي آزاد، پارلمان‌هاي مومن و مخلص از ايران و بنيانگزار جمهوري اسلامي ايران امام خميني (ره)،‌ مقام معظم رهبري، رييس‌جمهور، دولت و ملت بزرگ ايران به خاطر كمك‌هاي بي‌دريغ‌اش به لبنان و مقاومت و آزادسازي سرزمين‌هاي اشغال شده و دفع حملات اسرائيلي‌ها تشكر كنم.

وي ادامه داد: از ايران به خاطر طرفداراي كامل آن از فلسطين و اهداف ملي آن و حمايت از قدس، فرهنگ اسلامي و مسيحيت تشكر و قدرداني كنم.

بري ادامه داد: برگزاري اين كنفرانس بيانگر آن است كه هنوز جنگ سوم عليه فلسطين به پايان نرسيده و هنوز در عرصه‌هاي مختلف اين جنگ ادامه دارد.

وي با اشاره به ضروري بودن برگزاري اين كنفرانس گفت: معتقدم بايد در اين كنفرانس مساله‌ي بازسازي غزه و جوانب جنگ عليه غزه در بخش فلسطين و اسرائيل مورد بررسي قرار گيرد.

رييس مجلس لبنان با بيان اينكه مهم‌ترين دليل سياسي رژيم صهيونيستي در حمله به غزه تلاش براي دگرگون كردن نتايج انتخابات رژيم صهيونيستي بود، گفت: اسرائيل به دنبال به دست آوردن قدرت از دست رفته ارتش‌اش است.

وي با تاكيد بر اينكه استراتژي شوك و به وحشت انداختن رژيم صهيونيستي تاكنون به نتيجه نرسيده است، ادامه داد: اسرائيل تلاش كرد تا غزه را به سرزمين سوخته و به اردوگاه پناهندگان تبديل كند. تلاش كرد هيچ بازسازي در غزه صورت نگيرد. آن‌ها تلاش كردند تا مردم فلسطين به فكر جاي ديگري براي زندگي باشند ولي ما به فلسطيني‌ها در قبال اينگونه ايدئولوژي‌هاي رژيم صهيونيستي هشدار مي‌دهيم و مي‌خواهيم كه خطر وجود اختلافات را درك كنند و به تشكيل دولت وحدت ملي بپردازند.

بري تصريح كرد: نتيجه كلي مقاومت فلسطيني‌ها در غزه، پيروزي ملت فلسطين بود و اين ملت توانست در جنگ اخير حضورش را اثبات كند و يقينا در جنگ آينده نيز پيروز خواهد شد.

وي همچنين به مساله بررسي تسليحات آمريكا و نقش آن در جنگ رژيم صهيونيستي عليه ملت فلسطين در كنفرانس امروز اشاره كرد و گفت: هيات سابق حاكم در آمريكا در كنار نقش‌هاي سياسي خود، نقش‌هاي نظامي را نيز داشته و بعد از شكست رژيم صهيونيستي در غزه توافق‌نامه‌هاي امنيتي را با اين رژيم امضاء كرد. بايد در اين كنفرانس اين موافقت‌نامه‌ي خطرناك مورد بررسي قرار گيرد. با توجه به تغييري كه در آمريكا رخ داده ما يقين داريم هيات حاكمه‌ي جديد آمريكا و رهبري سايه‌اي كه پشت عرصه‌ي سياسي آن است همه‌شان مي‌دانند كه چه كسي مسوول از دست رفتن صلح در خاورميانه است. امروز فرصت طلايي است كه آمريكايي‌ها به جاي اسلحه، صلح به خاورميانه صادر كنند.

وي در ادامه از هيات حاكمه‌ي جديد آمريكا خواست تا حقوق مردم فلسطين، بازگشت فلسطينيان به سرزمين خود و تشكيل دولت مستقل فلسطين را به رسميت بشناسند.

رييس مجلس لبنان در ادامه از گروه‌هاي فلسطيني متعهد به مقاومت خواست تا به دولت فلسطين بگويند همواره در خط انقلاب فلسطين حركت كند نه در خط مخالفت با آن و افزود: تاكيد مي‌كنم مهمترين سلاح، سلاح وحدت ملي و بدون آن هيچ سلاحي را نخواهيم داشت و اسرائيل بدون اين سلاح همچنان به عنوان يك دشمن بزرگ باقي خواهد ماند. فلسطيني‌ها در صورت اتحاد بين خودشان مي‌توانند روابط خوبي با ساير كشورها داشته باشند اميدواريم مساله فلسطين به پيروزي برسد. مساله فلسطين مساله اصلي اعراب، مسلمانان و همه شرافتمندان است.

وي در پايان مخالفت با هرگونه توافق‌نامه‌ي آمريكايي – اسرائيلي، محكوميت تروريسم دولتي اسرائيل، محاكمه جنايتكاران جنگي رژيم صهيونيستي، مخالفت با پروژه‌هاي شهرك‌سازي، حمايت از مساله آزادي اسرا، بازگرداندن آوارگان فلسطيني، بازسازي نوار غزه، تاكيد بر گفتگوي ميان فلسطيني‌ها، محكوميت يهودسازي بيت‌المقدس و توهين به مقدسات را خواستار شد.

انتهاي پيام

چهارشنبه|ا|14|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن