تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چهار چيز از خوشبختى و چهار چيز از بدبختى است: چهار چيز خوشبختى: همسر خوب، خانه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820919686




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هراس از نرسيدن به قدرت، موجب تشتت آراي اصلاح‌طلبان شده است


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: هراس از نرسيدن به قدرت، موجب تشتت آراي اصلاح‌طلبان شده است
دبير اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان با تاكيد بر اينكه از مجلس انتظار مي‌رود در فضايي واقعاً كارشناسي شده و به دور از فضاي سياست‌زده تصميم بگيرد، گفت: در جبهه اصلاحات تشتت آرا و ترديدهايي كه در اين جبهه وجود دارد به زعم ما به واسطه هراسي است كه از، از دست دادن قدرت براي هميشه براي آنان ايجاد شده است.


به گزارش خبرنگار سرويس دانشگاه برنا، علي جوادي در كنفرانس خبري اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان با موضوع "خط مشي هاي انتخاباتي و معرفي ستاد انتخاباتي اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان" كه امروز چهارشنبه با حضور دبير كل اتحاديه، دبير سياسي و قائم مقام واحد سياسي در دفتر مركزي اين اتحاديه برگزار شد، گفت: در جامعه امروز و در فضاي سياسي كشور دو جبهه اصلي و دو جبهه گفتماني حضور دارد، يكي اصلاحات و ديگري اصولگرايي.

تشتت آرا در اصلاح‌طلبان ناشي از هراس آنان در نرسيده به قدرت است
دبير اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان افزود: در جبهه اصلاحات تشتت آرا و ترديدهايي كه در اين جبهه وجود دارد به زعم ما به واسطه هراسي است كه از، از دست دادن قدرت براي هميشه براي آنان ايجاد شده است. تعدد كانديداها و اختلاف نظرات و مواضعشان ناشي از اين هراس است. عنواني كه اصلاحات تداعي گر آن است و به واسطه كارنامه هشت ساله اي كه دولت هاي هفتم و هشتم را اداره مي كرد با هجمه ها و حمله هايي به ارزش ها و آنچه مردم با يادآوري آن عنوان اصلاحات به ذهنشان متبادر مي شود عجين شده است.

وي افزود: زير سوال رفتن ارزش ها و تجديد نظر در آرمان هاي انقلاب است لذا در جبهه اصولگرايي كه جريان دانشجويي نسبت به آن نقدهاي متعددي دارد يك دستي بيشتري ديده مي شود و از هم اكنون كه 100 روز به انتخابات مانده مشخص است يك اتفاق نظر وجود دارد و سكه اي كه به اسم عدالت خواهي ضرب شده هنوز بين مردم رواج دارد.

جوادي تاكيد كرد: اگر فضاي تحليلي را مد نظر قرار دهيم احمدي نژاد با اين مسير به عنوان تنها گزينه مطرح در جبهه اصولگرايي معرفي خواهد شد.

مجلس به دور از فضاي سياست‌زده تصميم بگيرد

وي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با انتقاداتي به عملكرد مجلس افزود: يكي از دغدغه هاي ما از گذشته تا حال اين است كه مجلس عصاره فضايل ملت است و بايد باشد.

دبير اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان تصريح كرد: از مجلس انتظار مي رود در فضايي واقعاً كارشناسي شده و به دور از فضاي سياست زده تصميم بگيرد به ويژه در مسايل هفته گذشته شاهد اين اتفاق نبوديم.

وي افزود: از جريان اصولگرايي مجلس هشتم انتظار مي رود از سر دغدغه هاي اجتماعي با نگاهي مردمي تصميم گرفته و كارشناسي كند.

مجلس هشتم انسجام كارشناسي ندارد

جوادي ادامه داد: در اوايل مجلس هفتم ما شاهد بحث تثبيت قيمت ها، پرداخت پلكاني حقوق كارمندان، طرح اصلاح نظام هماهنگي بوديم كه اين طرح ها فارغ از اثرات اقتصادي نشان دهنده انسجام در تصميمات مجلس هفتم بود. ولي اين انسجامي كه برآمده از نظام كارشناسي باشد در مجلس هشتم نمي بينيم. مجلس هشتم تصميمات را بر اساس فضاي سياسي تنظيم مي كند و اين در تعامل با دولت موجب كارآمدي مجلس نخواهد بود.

وي افزود: مثلاً بودجه اي كه براي هدفمند كردن رايانه ها مي خواهد پيشنهاد شود از 8 ميليارد به 20 ميليارد رسيده است.

دبير اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان ادامه داد: مجلس هشتم در ماه هاي اخير مواضع واكنشي داشته و اين خلاف چيزي است كه از مجلس كارآمد و اصولگرا انتظار مي رود. اين مجلس در فضاي انفعال تصميم مي گيرد و اين باعث آلودگي فضاي سياسي مي شود.

وي در پايان تصريح كرد: از مجلس انتظار مي رود موضع كارشناسي حساب شده به صورت فعال در عرصه اقتصادي براي مردم داشته باشد در حالي كه مواضعش واكنشي است و بعضي جاها حتي مخالفت با دولت است.

چهارشنبه|ا|14|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن