تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820994286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تعامل سازمان بازرسي كل كشور و محاكم قضايي براي رفع نارسائي‌هاي قانوني ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تعامل سازمان بازرسي كل كشور و محاكم قضايي براي رفع نارسائي‌هاي قانوني ضروري است
زاهدان - حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي بر ضرورت تعامل سازمان بازرسي كل كشور و محاكم قضايي به منظور رفع نارسايي‌هاي قانوني كه منجر به ايجاد جرم و تخلف در دستگاه‌ها مي‌شود تأكيد كرد.


به گزارش ايرنا، رئيس سازمان بازرسي كل كشور در جمع قضات و كاركنان دادگستري استان سيستان و بلوچستان گفت: شأن قضا به دليل حساسيت و اهميتي كه در برقراري عدالت در جامعه دارد از جايگاه ويژه‌اي در بين شهروندان و در فرهنگ ديني برخوردار است.
وي مبحث عدالت را در رأس همه مطالبات عنوان كرد و افزود: دايره وسعت و عدالت بسيار فراگير است و عرصه‌هاي اجتماعي و اقتصادي را دربر دارد اما آنچه كه ضامن عدالت اجتماعي و اقتصادي است، عدالت در داوري و قضا است.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به نامگذاري دهه آينده به «دهه عدالت و توسعه» توسط مقام معظم رهبري اظهار داشت: تحقق توسعه منوط به اجراي دقيق برنامه‌ها، قوانين و مقررات است و در سايه احترام و التزام به قانون به دست مي‌آيد.
پور محمدي خاطرنشان كرد: اگر فرهنگ قانون‌مداري در كشور تثبيت نشود محورهاي توسعه محقق نخواهد شد.
پورمحمدي گفت: اگر قرار است كشور در عرصه‌هاي مختلف رشد و پيشرفت داشته باشد لازمه‌اش، قانون‌مداري و احترام به قوانين و مقررات در بين مسئولان مردم است.
وي ابراز اميدواري كرد: براي ارتقاي رشد و سلامت جامعه از ابزار قانوني كه در اختيار دستگاه‌هاي مختلف وجود دارد استفاده بهينه شود.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور همچنين در اجتماع اعضاي شوراهاي اسلامي و شهرداران استان سيستان و بلوچستان با بيان اين كه نبايد براي حل مشكلات، قانون را زيرپا گذاشت، گفت: تضعيف جايگاه قانون در جامعه، تضعيف جايگاه مديران را در پي خواهد داشت.
پورمحمدي افزود: شوراهاي اسلامي مظهر حضور و مشاركت مردم در اداره امور شهري هستند.
وي بر توانمندسازي اقتصادي و درآمدسازي براي اداره شهرها و ارائه خدمات به مردم تأكيد كرد و گفت: با مدل تفكر دولتي، اداره شهرها موفق نخواهد بود و نفعي درپي نخواهد داشت.
وي خاطرنشان كرد: خدمات و امكانات شهري نه فقط با تكيه بر بودجه دولتي بلكه از طريق درآمدهاي شهري و با نظارت اعضاي منتخب مردم در شوراهاي اسلامي به شهروندان ارائه شود.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور شوراها را نهاد مدنيت شهري و رفتار اجتماعي در جامعه خواند و گفت: به خاطر حل مشكلات مردم، قانون را جدي بگيريد. اگر براي حل مشكلي، قانوني را زير پا بگذاريد نه تنها مشكلي حل نخواهد شد بلكه دچار تخلف خواهيد شد.
وي تصريح كرد: سازمان بازرسي كل كشور به ظرفيت‌هاي شوراها توجه دارد و به آنها كمك خواهد كرد تا مشكلات‌شان به صورت قانوني حل شود.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اين كه مدافع تز دولت بزرگ نيستم افزود: به همين خاطر به دنبال عريض و طويل كردن دستگاه نظارتي سازمان بازرسي نيستيم و از طرف ديگر نمي‌خواهيم كه از وظيفه نظارت و بازرسي هم باز بمانيم لذا فرصت ارزنده‌اي است تا از ظرفيت شوراها در نظارت بر حسن جريان امور در دستگاه‌ها كمك بگيريم.
حجت‌الاسلام والمسلمين همچنين در جمع علما و روحانيون شيعه و سني استان سيستان و بلوچستان با اشاره به توطئه‌هاي استكبار جهاني براي ايجاد تفرقه بين شيعه و سني گفت: وحدت، حفظ انسجام و تكيه بر مشتركات ديني و ملي تنها راه خنثي نمودن توطئه‌هاست.
وي گفت: بيداري اسلامي بازيابي هويتي، بازگشت به قرآن و توجه عميق به دستورات و احكام ديني و اسلامي به عنوان يك موضوع نو، جاذبه‌آفرين به خصوص براي نسل جديد و جوان در جوامع اسلامي مطرح است.
پورمحمدي خاطرنشان كرد: امروزه جوانان در اقصي نقاط ميهن اسلامي ايران با افتخار به آداب ديني و حجاب اسلامي پاي‌بند هستند و اين تفاوت و حادثه عظيمي است كه در طي اين چند سال اخير در حوزه جهان اسلام اتفاق افتاده و در بين ساير مكاتب و كشورها نيز گرايش و جاذبه ايجاد كرده است.
پورمحمدي دين را حقيقتي زنده و جاري در زندگي بشريت عنوان كرد و گفت: دنيا مي‌تواند هم ديندار باشد و هم از قافله پيشرفت و نوآوري و اكتشافات و اختراعات عقب نماند.
وي تصريح كرد: اين ديدگاه به بركت انقلاب اسلامي و حضور مؤثر علما و روحانيت ديني است.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور راه دعوت، الگو شدن و تبشير و تنذير را از شاخص‌هاي تأثيرگذاري در حوزه دين عنوان كرد و اظهار داشت: جامعه را بايد با كمك فرايض ديني به فلاح و رستگاري دعوت كرد.
پورمحمدي علما و روحانيت را پيشتاز حركت تحول‌آفرين در اقبال عمومي جهاني به دين اسلام عنوان كرد و افزود: آمارهايي كه از انتشار كتب در دنيا مطرح است بيشتر مربوط به انتشار كتاب قرآن كريم است.
وي با اشاره به توطئه‌هاي استكبار جهاني در ايجاد تفرقه بين شيعه و سني گفت: متأسفانه در اين زمينه، برخي سياستمداران كشورهاي عربي با اظهارات تفرقه‌افكنانه و بدون درنظر گرفتن عواقب سخنانشان بر اين اختلافات، بيشتر دامن مي‌زنند.
وي ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران در طول سال‌هاي اخير همواره از مبارزات مسلماناني حمايت كرده كه اكثر آنها داراي مذهب سني بودند. حمايت از مبارزات مردم مسلمان فلسطين و افغانستان نمونه‌اي از اينهاست.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: دست‌هاي توطئه آرام نمي‌نشيند و همواره در پي ايجاد اختلاف بين شيعه و سني است و اينجانب نقش علما و روحانيت شيعه و سني در خنثي نمودن اين توطئه‌ها را بسيار مهم و تأثيرگذار مي‌دانم.
پورمحمدي با دعوت از علماي سني و شيعه به وحدت و انسجام گفت: بايد به اصول روشن و مورد باور ديني و منافع ملي كشور بينديشيم و در شرايط حساس كنوني كه امت و بيداري اسلامي درحال بازيابي و خوديابي است بايد بر وحدت و بر اصول مشترك تكيه داشته باشيم.
1348

چهارشنبه|ا|14|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 183]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن