تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816465292




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به‌رغم درخواست جامعه جهانى اعلام شدادامه ممانعت اسرائيل از ورود كمك‌ها به نوار غزه


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: به‌رغم درخواست جامعه جهانى اعلام شدادامه ممانعت اسرائيل از ورود كمك‌ها به نوار غزه
دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام كرد: اسرائيل همچنان مانع از ورود كمك‌هاى بشر دوستانه به نوار غزه مى‌شود.

دفتر امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد با صدور بيانيه‌اى اعلام كرد: به رغم درخواست شركت كنندگان در كنفرانس بازسازى غزه در شرم‌الشيخ مبنى بر ورود بى‌قيد و شرط كمك‌هاى بشر دوستانه و مواد لازم براى بازسازى غزه، اسرائيل همچنان مانع از ورود نيازمندى‌هاى اصلى مردم غزه مى‌شود.

در اين بيانيه آمده است: گذرگاه‌هاى اصلى غزه همچنان به صورت كامل و يا جزيى بسته است و اسرائيل حتى براى ورود مواد غذايى قيد و شرط‌هايى گذاشته است. دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل اشاره كرده است: 80 درصد از كالا‌هايى كه وارد نوار غزه مى‌شوند، مواد غذايى است و اسرائيل اجازه ورود ديگر كالاها را به اين منطقه نمى‌دهد. در اين بيانيه بر ضرورت ورود مواد اوليه ساختمانى جهت بازسازى منازل مسكونى غزه و ساختارهاى زيربنايى آن تاكيد شده است. از سوى ديگر جنگنده‌هاى اسرائيل روز گذشته سه كانال را در منطقه محور صلاح‌الدين - رفح واقع در جنوب غزه بمباران كردند. ارتش اسرائيل با اعلام اين خبر مدعى شد كه طى اين حملات انفجارهايى داخل اين كانال‌ها صورت گرفت كه بر وجود مواد منفجره و ذخاير جنگى در آن دلالت دارد. جنگنده‌هاى اسرائيل بعد از ظهر سه‌شنبه نيز شش كانال را در اين منطقه هدف قرار دادند. اشغالگران صهيونيست همچنين سه‌شنبه شب و صبح روز گذشته 9 فلسطينى را در مناطق بيت لحم، رام‌الله، الخليل و نابلس در كرانه باخترى دستگير كردند. منابع پزشكى بيمارستان الشفاء در مصر نيز اعلام كردند: دو فلسطينى كه در حمله اخير صهيونيست‌ها به غزه زخمى شده بودند، بر اثر شدت جراحات وارده در اين بيمارستان به شهادت رسيدند. اين منابع همچنين از شهادت يك بيمار فلسطينى خبر دادند كه به دليل محاصره غزه و عدم مجوز براى خروج از اين منطقه و انجام درمان به شهادت رسيده است.

آزادى وزير كار سابق دولت حماس

اسرائيل روز سه‌شنبه عبدالرحمن زيدان، وزير كار سابق دولت حماس و نماينده شوراى قانونگذارى فلسطين را كه بيش از 22 ماه در زندان‌هاى اين رژيم گرفتار بود، آزاد كرد. اين وزير فلسطينى كه به اتهام وابستگى به فراكسيون حماس در شوراى قانونگذارى فلسطين دستگير شده بود پس از آزادى اظهار كرد: من از آزادى خودم خوشحال هستم، اما از اين موضوع متاسفم كه هنوز از پرونده نمايندگان بازداشت شده شوراى قانونگذارى فلسطين براى اهداف سياسى و سلب مشروعيت از نمايندگان منتخب مردم استفاده مى‌شود. اسرائيل بيش از 40 نماينده حماس در كرانه باخترى را در پى به اسارت گرفتن گلعاد شليط، اسير اسرائيلى توسط گروه‌هاى فلسطينى در اواسط سال 2006 بازداشت كرده است و تاكنون تعدادى از آنها را آزاد نموده، اما همچنان 36 نماينده حماس به همراه سه نماينده جنبش فتح و احمد سعدات، دبير كل جبهه مردمى فلسطين در زندان‌هاى اسرائيل گرفتار هستند.

نشست وزيران خارجه اتحاديه عرب

وزيران خارجه كشورهاى عربى اعمال فشار جهانى را عليه اسرائيل جهت پايان دادن به تحريم نوار غزه و گشودن گذرگاه‌ها خواستار شدند. وزيران خارجه كشورهاى عربى در پايان صد و سى‌ و يكمين نشست خود اعلام كردند: اسرائيل مسئول قانوني، اخلاقى و سياسى جنايت‌هايى است كه در نوار غزه صورت گرفته است. اين وزيران از سازمان‌هاى وابسته به سازمان ملل خواستند تا به تحقيق در اين باره بپردازند و مسئولان اسرائيلى را تحت پيگرد قرار داده و سپس تحويل دادگاه‌هاى بين‌المللى دهند. سايت اينترنتى شبكه الجزيره به نقل از بيانيه پايانى نشست وزيران خارجه اتحاديه عرب گزارش داد: اين وزيران از جامعه جهانى خواستند تا به اسرائيل در راستاى پايان دادن به تحريم‌ نوارغزه و گشودن گذرگاه‌ها فشار وارد كند. وزيران خارجه اتحاديه عرب در برقرارى صلح عادلانه و فراگير از طريق عقب‌نشينى كامل اسرائيل از اراضى عربى و فلسطينى و ايجاد راه‌حل عادلانه براى مسئله آوارگان فلسطينى تاكيد كرده و مخالفت خود را با هر گونه اقامت دايمى فلسطينى‌ها در كشورهاى ديگر اعلام كردند. اين وزيران تشكيل كشور مستقل فلسطين با حاكميت مستقل به پايتختى بيت‌المقدس شرقى را خواستار شدند و گفتند: بايد در اين زمينه طرح صلح عربى اجرا شود. كشورهاى عربى تعهد خود را در پايان دادن به درگيرى‌هاى اعراب و اسرائيل اعلام كردند.

تلاش اعراب براى آزاد نشدن برغوثي

عضو دفتر سياسى جنبش حماس اعلام كرد كه برخى مسئولان فلسطينى و عرب از اسرائيل خواسته‌اند تا مروان برغوثي، از رهبران اسير عضو فتح را آزاد نكند.

جنبش حماس در ليست اسرايى كه بايد در مقابل آزادى نظامى اسير صهيونيست، از زندان‌هاى رژيم اشغالگر قدس رهايى يابند، نام برغوثى را نيز جاى داده است. محمد نزال، از اعضاى دفتر سياسى حماس در ادامه افزود: برخى مسئولان فلسطينى و عرب از رژيم اشغالگر قدس خواسته‌اند تا براى جلوگيرى از تضعيف محمود عباس و نيز افزايش قدرت سياسى و ملى جنبش حماس، از آزادى مروان برغوثي، رهبر برجسته جنبش فتح خوددارى ورزد. اين رهبر مبارز فلسطينى ضمن مشاركت در برنامه‌اى تحت عنوان پيروزى در نبرد فرقان (جنگ غزه) كه به همت جنبش حماس در اردوگاه آوارگان فلسطينى مقيم دمشق برگزار شد، تاكيد كرد: در اينجا بايد به اين مسئله بسيار مهم و عجيب اشاره كنم كه مسئولان فلسطينى و عرب هر بار به بهانه‌اى از رژيم اشغالگر قدس مى‌خواهند تا از آزادى مروان برغوثي، مبارز برجسته عضو فتح خوددارى ورزند. آنها يك بار مى‌گويند كه رهايى برغوثى باعث تضعيف ابومازن مى‌شود و يك بار ديگر اظهار مى‌دارند كه اين كار به تقويت جايگاه سياسى و ملى حماس مى‌انجامد.

اين عضو دفتر سياسى حماس در ادامه با پيش‌بينى اينكه برخى از مسئولان فلسطينى سريعا اين مسئله را منكر مى‌شوند، گفت: اگر به دنبال حقيقت هستيد، مسئله را از همسر برغوثي، وكلا و نيز دوستانش جويا شويد؛ چرا كه آنان نيز همچون ما و بلكه بيشتر از ما در اين رابطه اطلاعات دارند. محمد نزال تصريح كرد: حماس خود را ملزم به آزادى اسرايى مى‌داند كه ليست آنها را به رژيم اشغالگر قدس ارائه كرده است. ضمنا در تنظيم اين ليست هرگز ملاحظات حزبى و گروهى مورد توجه نبوده ؛ بلكه اين كار براساس معيارهايى واقع‌گرايانه انجام شده است.

چهارشنبه|ا|14|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن