تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820750362




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اكران امروز/مستند خليج‌فارس در سالن سينما حقيقت روي پرده مي‌رود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اكران امروز/مستند "خليج‌فارس" در سالن سينما حقيقت روي پرده مي‌رود
مستند "خليج‌فارس" در سالن سينما حقيقت روي پرده مي‌رود
فيلم مستند "خليج‌فارس" به كارگرداني ارد عطار پور كه به عنوان بهترين مستند بلند پنجمين جشنواره بين‌المللي سينماحقيقت انتخاب شد عصر امروز ساعت 18:30، در سالن "سينماحقيقت"مركز گسترش سينماي مستند و تجربي روي پرده خواهد رفت.

ارد عطارپور كارگردان اين مستند با اعلام اين خبر در توضيح انگيزه ساخت اين مستند به خبرنگار مهر، گفت : ساخت فيلمي با موضوع خليج فارس كه هويت آن هموراه مورد ترديد و تهديد قرار گرفته است از دغدغه هاي ذهني من بوده است چراكه مسئله تغيير نام خليج فارس از ديرباز از بحث هاي اصلي كشورهاي حوزه خليج فارس بوده است.

وي افزود: از همين رو انگيزه اصلي من براي ساخت اين فيلم در درجه نخست حفظ هويت نام خليج فارس بوده است و در درجه دوم پتانسيل موجود اين خليج براي ساخت فيلمي مستند بود.

عطارپور در ادامه به پژوهش‌هايي انجام شده درباره اين فيلم اشاره كرد و افزود: براي پژوهش اين مستند مباحث مختلف را با تفكيك موضوعي انجام دادم به اين معنا كه مباحثي چون ابعاد سياسي، كارتوگرافي، تحريف نام خليج در اسناد، ماجراي تاريخي و ... را به صورت جداگانه پژوهش كردم تا بعد از دو سال مواد اوليه و اصلي مستند كه جوابگوي پاسخ‌هاي مطرح شده توسط همين فيلم است، به دست آمد.

اين مستندساز در پايان افزود: ناگفته نماند كه علاوه‌بر اين از تصاويري آرشيوي‌ هم استفاده شده است كه در زمان تدوين تلاش شد تا با دقت به مخدوش نشدن روايت فيلم، و پرهيز از هجو و اضافه گويي كه باعث طولاني شدن فيلم و عدم جذب مخاطب مي‌شود، ماجرا را به شكل صحيح از نقطه آغازين خود شروع كند و با توجه به خط سير تاريخي خود به نتيجه پاياني برسد و اين مسئله را اثبات كند كه اين اسناد، دليلي بر مالكيت صرف ايران نمي‌شود اما الزام نام تاريخي خليج فارس بايد همچنان محترمانه شمرده شود.

لازم به ذكر است علاوه بر مستند خليج فارس ساير فيلم‌هاي برگزيده و نامزد دريافت جايزه از پنجمين جشنواره بين‌المللي سينماحقيقت نيز نمايش داده مي‌شود به اين ترتيب كه ساعت 14:30 فيلم‌هاي مستند هيچ بزرگ ساخته احمد سيدكشميري و "برد شير" ساخته مهدي الياسي به روي پرده مي رود و در ادامه مستندهاي "آخرين روزهاي زمستان" به كارگرداني مهرداد اسكويي، "نشاني" ساخته سيامك كاشف‌آذر و مجيد اسماعيلي و "تا مردانمان برقصند" ساخته هيوا امين‌نژاد‌ به نمايش در خواهند آمد.

همچنين قرار است فردا 13 دي ماه در سانس اول ساعت 14:30 فيلم "مسلمانان بريتانيا" ساخته سيدرضا شيرازي، "بانوي ايراني" به گارگرداني محمدرضا رحماني نمايش داده مي‌شود و در سانس دوم ساهت 16:30 فيلم "چهار سوق اديان" به كارگرداني رضا محمودي، "سرزمين مفرغ" به كاركرداني حجت‌الله حافظي، "معبر" ساخته بهزاد وزيري به روي پرده مي رود و در سانس سوم ساعت 18:30 فيلم ستاره‌ها كار گروهي به سرپرستي پژمان لشكري‌پور نمايش داده شود.

چهارشنبه 14 دي ماه در سانس اول فيلم "ببر هيركان" ساخته ماني ميرصادقي، "روز به ياد ماندني" به كارگرداني ناصر نوراني نمايش داده مي‌شود، سانس دوم ساعت 16:30 فيلم "زائري از غرب" به كارگرداني حمزه عليرضايي، "مشق ليلي" ساخته آذر مهرابي؛ سانس سوم 18:30 "سفر به اعماق خليج‌فارس" به كارگرداني علي عبدي‌پور، "نامه 26 آبان‌59 " ساخته مرتضي پايه‌شناس، "كريم و يارانه‌اش" به كارگرداني سيدمحمد ميرسلطاني نمايش داده مي‌شود.

© 2003 Mehr News Agency .

دوشنبه|ا|12|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 250]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن