تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند خداوند بديده رحمت به آنان نگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820760775




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار مراكز و واحد هاي دانشگاه پيام نور استان زنجان(تاريخ درج خبر :12/10/90)


واضح آرشیو وب فارسی:پیام نور: اخبار مراكز و واحد هاي دانشگاه پيام نور استان زنجان(تاريخ درج خبر :12/10/90)


اعلام آمادگي دانشگاه پيام نور استان زنجان مبني بر ميزباني مسابقات شطرنج

دانشگاه پيام نور استان زنجان آمادگي خود را در خصوص ميزباني مسابقات شطرنج دانشگاه هاي پيام نور كشور در سال آينده اعلام كرد.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه پيام نور استان زنجان سيد سعيد صفوي در اولين جلسه شوراي تربيت بدني دانشگاه پيام نور استان زنجان با اعلام اين خبر افزود: اين مسابقات قرار است در دو بخش خواهران و برادران برگزار شود.

معاون دانشگاه پيام نور استان زنجان اظهار داشت: پيش بيني مي شود در اين مسابقات از هر استان كشور پنج ورزشكار، مربي و سرپرست حضور پيدا كنند.

وي همچنين جذب هيأت علمي رشته تربيت بدني را با وجود رشته تربيت بدني در استان و تحصيل 25 هزار دانشجو در 9 مركز و واحد اين دانشگاه را پيشنهاد داد.

در اين جلسه مقرر شد به جهت نبودن امكان استفاده از امكانات اسكان دانشگاه ها و دستگاه هاي دولتي در طول سال تحصيلي اين مسابقات در تابستان برگزار شود.

با تصويب اعضا همچنين مقرر شد دو نفر از دانشجويان ورزشكار علاقه مند به عضويت شوراي تربيت بدني دانشگاه درآيند.

بررسي عملكرد تربيت بدني مراكز و واحدهاي استان، معرفي رابط تربيت بدني در هر مركز و واحد، نشست با اعضا شوراي تربيت بدني در استان و تشكيل انجمن ورزش دانشجويي با توجه به توانمندي دانشجويان، ايجاد امكان مكاتبه مستقيم مسئول تربيت بدني با رياست و معاونت استان از ديگر مصوبات اين جلسه بود.

نشست هماهنگي امتحانات نيم سال اول جاري دانشگاه پيام نور استان زنجان برگزار شد

نشست هماهنگي امتحانات نيم سال اول جاري دانشگاه پيام نور استان زنجان از طريق ويدئوكنفرانس با سازمان مركزي برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه پيام نور استان زنجان اين نشست با حضور آقايان دكتر ناجي رئيس مركز آزمون دانشگاه پيام نور، نكونام، تركمان و خانم فكر آزاد از سازمان مركزي و همچنين آقايان سيد سعيد صفوي معاونت دانشگاه پيام نور استان زنجان، رسول تاره مدير آموزش،علي احمدي مدير حراست و حسينعلي مرادي مسئول امتحانات استان برگزار شد.

سيد سعيد صفوي در اين نشست كه با حضور معاونان دانشگاه هاي پيام نور استان سمنان و مركزي از طريق ويدئو كنفرانس برگزار شد، ضمن تسليت ايام محرم و گراميداشت هفته پژوهش به ارائه مشكلات و مسائل حوزه آموزش و امتحانات دانشگاه پرداخت.

وي با اشاره به اينكه دانشگاه پيام نور استان زنجان در نيم سال گذشته تلاش به سزايي دربرگزاي هرچه بهتر و بدون مشكل امتحانات نسبت به سالهاي گذشته داشته خاطرنشان كرد:نتايج عملكرد استان ها در نيم سال گذشته امتحانات از سوي سازمان مركزي اعلام نشده است.

معاون دانشگاه پيام نور استان زنجان همچنين بر پيگيري امتحانات خارج از منبع دانشجويان، كه با مراجعه مكرر دانشجويان مواجه شده تاكيد كرد.

رئيس دانشگاه پيام نور استان زنجان؛

پژوهشگر خود بايد تعيين كننده مسير پژوهش باشد

رئيس دانشگاه پيام نور استان زنجان گفت: پژوهشگر در توليدات خود بايد تعيين كننده و جهت دهنده مسير پژوهش باشد.

دكتر سيد محمد موسوي در مراسمي كه به مناسبت گراميداشت هفته پژوهش و با هدف تجليل از اساتيد و دانشجوياني كه در سال 90 داراي آثار علمي و پژوهشي بودند برگزارشد، تصريح كرد: ما در پژوهش با نقشه ديگران عمل مي كنيم كه نقطه ضعف بزرگي به شمار مي رود.

وي با بيان اينكه دانشگاه را بايد محل توليد علم و پژوهش و بستر توليد علم دانست افزود : در گذشته محل توليد علم و تمدن اسلامي كشور ما ايران بود، اما هم اكنون متاسفانه در اين حوزه ما از مقام استادي به مقام شاگردي تنزل يافته ايم.

رئيس دانشگاه پيام نور استان زنجان ادامه داد: ما بايد براي بازگشت به گذشته‌ي درخشان، سهم خود را در توليدات بين المللي افزايش داده و يا اگر از منابع خارجي استفاده ميكنيم به آن رنگ و بوي بومي دهيم.

وي ابراز داشت : كارهاي پژوهشي دانشجويان پاسخ به مسائل دانشگاه هاست در حاليكه جامعه چيز ديگري از ما مي طلبد كه اين موضوع متاسفانه باعث شكاف ميان دانشگاه وصنعت، دانشگاه و علوم انساني شده است.

دكتر موسوي در نقشه ديگران حركت كردن در امر پژوهش را، مانع ارتباط با منابع هويت بخشي انسان دانست و بيان داشت: بايد با اعتماد به نفس بتوانيم اين ارتباط را تقويت كنيم.

وي در خطاب به دانشجويان تاكيد كرد: بايد پژوهش هاي خود را متناسب با علوم رفتاري جامعه تنظيم كرده و از توليدات ديگران نيز بهره مند شويم.

رئيس دانشگاه پيام نور استان زنجان در بخش ديگري از سخنان خود مديران مراكز و واحدها را جز بهترين مديران دانست و گفت: در سطح دانشگاه پيام نور استان زنجان كساني مديريت مي كنند كه به صورت هماهنگ به مجموعه خود رسيدگي كرده و هيچ منافع صنفي را در كار خود دخيل نمي كنند.

اين مقام مسئول با اشاره به وجود يك انسجام دروني در دانشگاه تصريح كرد:دانشگاه پيام نور استان زنجان توانسته است مسائل و مشكلات را خود حل كرده و ديگران را در اين مسائل دخيل نكند.

وي از وجود دانشجويان متدين در اين دانشگاه به عنوان يك سرمايه اجتماعي عظيم ياد كرد و ادامه داد: هيچ دانشگاهي در سطح استان به اندازه دانشگاه پيام نور در دل خانواده هاي زنجاني نفوذ نكرده است.

دكتر موسوي تعداد دانشجويان اين دانشگاه را 25 هزار دانشجو عنوان كرد و اظهارداشت: اين تعداد دانشجو عمدتا بومي استان بوده و از خانواده هاي مذهبي به شمار ميروند.

وي با اشاره به اينكه خانواده هاي زنجاني از فرهنگ غني برخوردار هستند، افزود:دانشجويان اين خانواده ها مرد ميدان بوده و با كمترين مشكلات فرهنگي مواجه هستند كه به نوبه خود يك سرمايه اجتماعي در اختيار دانشگاه قرار دارند.

رئيس دانشگاه پيام نور استان زنجان با توجه به اينكه ميانگين استاندارد فضاي آموزشي دانشجويان در كشور شش متر است و استان زنجان با اين ميزان فاصله زياديدارد.

وي وجود فضاي علمي را ديگر سرمايه دانشگاه پيام نور استان زنجان معرفي كرد وگفت: اگر بتوانيم از اين فضاي علمي بهره كافي را برده و اين فضاي علمي را با مسائل فرهنگي آميخته كنيم، موفق خواهيم بود.

موسوي كسب مقام هاي مختلف كشوري توسط تيم روباتيك دانشجويان مركز زنجان رانشان از توانمندي دانشجويان اين دانشگاه اعلام كرد و ميزباني مسابقات سراسري قرآن كريم و همچنين برگزاري موفق همايش ملي زمين شناسي را از ديگر موفقيت هاي اين دانشگاه برشمرد.

وي هوشياري سياسي را يكي از نقاط مثبت دانشگاه پيام نور استان زنجان عنوان كرد و اظهار داشت: فضاي سياسي حاكم در دانشگاه به نحوي است كه نه آلت دست يك جريان خاصي است و نه پيرو يك فكر خاص است.

رئيس دانشگاه پيام نور استان زنجان با مطلوب ارزيابي كردن موضع گيري دانشگاه در مقابل رخدادها، اضافه كرد: دانشگاه پيام نور استان زنجان هم به خوبي از سوي سازمان هاي بيروني حمايت شده و هم اين سازمان ها مطالبات خود را از دانشگاه پيگير مي شوند كه نشان از مشاركت فعالانه دانشگاه با نهادهاي بيروني است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود از خانواده ها و مسئولان دانشگاه خواستار توجه جدي به مسائل عاطفي جوانان شد.

اين مقام مسئول در ادامه به اميد و انگيزه دانشجويان در بدو ورود به دانشگاه اشاره كرد و گفت: با تقويت اين انگيزه ها در جوانان فضا براي ظهور استعدادها فراهم مي شود.

رئيس دانشگاه پيام نور استان زنجان با اشاره به اينكه نكات مثبت دانشگاه پيام نور بيشتر از نكات منفي آن است، عدم توجه دانشگاه ها به اشتغال دانشجويان پس از اتمام تحصيلات را يكي از نقاط ضعف دانشگاه ها برشمرد.

وي در پايان اظهار داشت: در برخي مواقع شاهد آموزش هايي در دانشگاه ها هستيم كه هيچ كاربرد بيروني نداشته و براي دوره هاي بعدي دانشجويان مفيد نيست.

دكتر علي محمدي رئيس دانشگاه پيام نور مركز زنجان نيز در ابتداي اين مراسم ضمن عرض خير مقدم به اساتيد، دانشجويان و مسئولان ابراز داشت: يكي از رسالت هاي اصلي دانشگاه پژوهش و ارائه مقالات مفيد است كه خوشبختانه دانشگاه پيام نور مركز زنجان در اين زمينه موفق بوده است.

در پايان اين مراسم نيز از جمعي از اساتيد و دانشجويان فعال در عرصه پژوهش با اهداي جوايزي تقدير شد.

گفتني است با امضا لوحي از سوي روساي مراكز و واحدهاي دانشگاه پيام نور استان زنجان از دكتر سيد محمد موسوي رئيس دانشگاه پيام نور استان زنجان به عنوان استاد نمونه بسيجي تقدير صورت گرفت.

لازم به ذكر است اين مراسم با حضور اساتيد دانشگاه هاي پيام نور استان زنجان،دانشجويان برتر عرصه پژوهش، روساي مراكز و واحدهاي دانشگاه پيام نور استان زنجان وبا استقبال جمع كثيري از دانشجويان در سالن اجتماعات دانشگاه پيام نور مركز زنجان برگزار شد.

رئيس دانشگاه پيام نور استان زنجان به عنوان عضو ستاد ريشه كني بي سوادي قرآن در استان منصوب شد
طي حكمي از سوي استاندار رئيس دانشگاه پيام نور استان زنجان به نمايندگي از دانشگاه هاي استان به عنوان عضو ستاد ريشه كني بي سوادي قرآن در استان منصوب شد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه پيام نوراستان زنجان اين ستاد با هدف حركت دسته جمعي آموزش عمومي قرآن كريم در جامعه و درجهت اجراي طرح ريشه كني بي سوادي قراني تشكيل شده است.
از جمله وظايف اين ستاد تشكيل كارگروه ستادي و دانشگاه هاي شهرستانهاي استان، برگزاري دوره هاي بازآموزي روش تدريس طرح براي اساتيد و فعالان قرآني استان و استفاده از اساتيد و مربيان مجرب قرآني، برگزاري كلاس هاي حضوري وغيرحضوري براي اساتيد و دانشجويان و همچنين ارائه گزارش عملكرد مكتوب به صورت فصلي به ستاد اجرايي استان است.

افزايش تعامل بين دانشگاه پيام‌نور استان زنجان با جهاد دانشگاهي

با برگزاري نشست مشترك با جهاد دانشگاهي تعامل بين پيام‌نور و جهاد دانشگاهي افزايش مي‌يابد.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه پيام‌نور استان زنجان در اين نشست كه با حضور دكتر سيد محمد موسوي رئيس دانشگاه پيام‌نور استان زنجان، معاونت و مدير فرهنگي دانشگاه پيام نور استان زنجان و مهندس مهدي عباسي رئيس جهاد دانشگاهي استان زنجان و هيئت همراه در ستاد دانشگاه پيام‌نور استان برگزار شد طرفين به منظور تعميق، توسعه و ارتقا در زمينه‌ي آموزشي، فرهنگي و پژوهشي به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بهره مندي از امكانات، ظرفيت ها و توانمندي‌هاي يكديگر در زمينه‌هاي مختلف آموزشي، پژوهشي و فرهنگي در سطح دانشگاه‌هاي پيام‌نور، توسعه كمي و كيفي خدمات به گروه هاي مخاطب و تبادل تجربيات ميان دانشگاه از ديگر اهداف اين نشست بود.

راه اندازي دفتر دائمي جهاد دانشگاهي در دانشگاه پيام نور، اجراي برنامه هاي فرهنگي و ديني در سطح مراكز و واحدها، همكاري پژوهشي و ارائه آموزش هاي مكمل سرفصل هاي آموزشي به دانشجويان، برگزاري دوره هاي آموزشي كوتاه مدت تخصصي در دانشگاه و ارائه مشاوره هاي علمي و پژوهشي در حوزه هاي فن آوري اطلاعات و بيو فن آوري زيستي از ديگر مباحثي بود كه در اين جلسه مطرح شد.

همچنين مقرر شد دو دستگاه به منظور تعميق روابط در زمينه هاي ذكر شده كليه امكانات و ظرفيت هاي موجود را بررسي، امكان سنجي و اطلاع رساني نمايند.

دوشنبه|ا|12|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پیام نور]
[مشاهده در: www.pnu.ac.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1514]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن