تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا مى‏توانى بكوش كه صبح و شب در قلبت (حتّى) قصد فريب و نيرنگ كسى نباشد؛ چرا كه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820944393




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چاقي و ديابت خطر مرگ ناشي از سرطان روده را تشديد مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: چاقي و ديابت خطر مرگ ناشي از سرطان روده را تشديد مي‌كنند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - عمومي

پزشكان در دو مطالعه مختلف نشان داده‌اند تشخيص سرطان روده بزرگ در بيماراني كه مبتلا به چاقي يا ديابت هستند معمولا به درستي صورت نمي‌گيرد كه در نتيجه آن، بيماران مبتلا به سرطان روده - راست روده، بيشتر با خطر مرگ مواجه مي‌شوند.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، در اين مطالعات تاثير شاخص توده بدني و تشخيص ديابت نوع دوم روي احتمال زنده ماندن بيماران پس از تشخيص سرطان روده بزرگ مورد ارزيابي دقيق انجام گرفت و معلوم شد كه هر دو فاكتور در كاهش شانس زنده ماندن و افزايش خطر مرگ اين بيماران نقش دارند.

به گزارش سايت اينترنتي فود كانسومر، در يكي از اين مطالعات معلوم شد كه خطر مرگ مبتلايان به سرطان روده در بيماراني كه داراي اضافه وزن هستند در مقايسه با بيماراني كه وزن طبيعي دارند، 30 درصد بيشتر است. در بيماران چاق خطر مرگ ناشي از بيماري قلبي 68 درصد و احتمال مرگ ناشي از سرطان روده - راست روده 35 درصد بالاتر است.

پزشكان آمريكايي مي‌گويند: سرطان روده - راست روده كه سالانه بيش از 101 هزار نفر را در اين كشور مبتلا مي‌سازد و جان 50 هزار نفر را نيز در سال مي‌گيرد در بسياري از موارد قابل پيشگيري است. خوردن حجم زيادي از فيبر خوراكي و نيز كاهش مصرف گوشت از اقدامات مهم در كاهش خطر بروز اين سرطان هستند.

براساس اين گزارش، نشانه‌هاي اين سرطان شامل اسهال، يبوست يا هر تغييري كه در عادت دفع روزمره به وجود آمده و بعد از چند هفته به حالت اوليه برنگردد، وجود خون در مدفوع يا مدفوع خيلي تيره رنگ، كم خوني غيرقابل توجيه، درد شكمي، انسداد روده‌اي،‌ كاهش وزن بدون دليل موجه و خستگي مداوم هستند.

نكته مهم اين است كه بيشتر سرطانهاي روده، نشانه‌اي ندارند و معمولا وجود خون در مدفوع اولين علامت است كه اغلب با چشم غيرمسلح قابل رويت نبوده و با آزمايش‌هاي ميكروسكوپي تشخيص داده مي‌شود.

ارزيابي اين مطالعات در مجله اونكولوژي باليني تشريح شده است.

انتهاي پيام

دوشنبه|ا|12|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن