تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درهاى گناهان را با استعاذه (پناه بردن به خدا) ببنديد و درهاى طاعت را با بسم اللّه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806702183




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رهبر قنبري در گفتگو با مهر:جاي فيلم كوتاه در جشنواره فجر خالي است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رهبر قنبري در گفتگو با مهر:جاي فيلم كوتاه در جشنواره فجر خالي است
جاي فيلم كوتاه در جشنواره فجر خالي است
كارگردان مستند بلند "آينه هاي غبار گرفته" معتقد است جاي فيلم هاي كوتاه برگزيده جشنواره هاي مختلف در كنار بخش مستندهاي بلند در سي امين جشنواره فيلم فجر خالي است.

رهبر قنبري؛ كارگردان فيلم كوتاه و مستند با بيان اين مطلب، ضمن مثبت ارزيابي كردن نمايش مستندهاي بلند در جشنواره فيلم فجر در خصوص چگونگي حضور فيلم كوتاه در اين جشنواره در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: فيلم كوتاه به دليل عدم تعلقات مادي، سينمايي محبوب است كه دستاوردهاي فرهنگي و جنبه‌هاي نوآوري در خود پنهان دارد و به نوعي تجربه‌هاي تازه و حرف‌هاي بديع و ايده‌هاي ناب را در خود مي‌پروراند.

وي افزود: از اين رو معتقدم كه جا دارد بخشي مجزا در جشنواره فيلم فجر به نمايش فيلم كوتاه اختصاص مي‌دادند، حضور فيلم كوتاه در جشنواره‌هاي مطرح دنيا با قدرت ديده مي‌شود در واقع اين فيلم‌ها را پس از پايان هر سئانس و تا آغاز سئانس ديگر نمايش مي‌دهند، از همين رو چه خوب است كه مسئولان برپايي اين دوره از جشنواره بهترن فيلم‌هاي كوتاه را در اين بخش نشان دهند.

فيلم كوتاه فرهنگستان تصويري هر ملتي است

قنبري در ادامه صحبت‌هاي خود با اشاره به ضرورت نمايش فيلم كوتاه در جشنواره فيلم فجر گفت: فيلم كوتاه در ذات خود فرهنگستان تصويري هر ملتي است از اين رو معتقدم اين نوع از سينما درست مانند يك دانشجو است به اين معنا كه براي يك دانشجو علاقمند امكاناتي براي آزمون و خطا فراهم مي‌شود و اين دانشجو سربلند از اين آزمون و آزمايش بيرون مي‌آيد.

وي افزود: زماني كه اين آزمون و خطا با سرافرازي و موفقيت به انجام مي‌رسد احتمال دارد كه اين دستاورد علمي به توليد انبوه برسد و خوب فيلم كوتاه هم همين كاركرد را دارد چراكه همه سينماگران مي‌دانند كه بسياري از فيلم‌هاي داستاني وامدار فيلم‌هاي كوتاه هستند و من به عنوان كارگرداني كه سال‌ها در عرصه ساخت فيلم كوتاه قدم برداشتم. خوب مي‌دانم كه سينماي بدنه و سينماي تجاري چه رندانه به اين فيلم نگاه مي‌كنند به همين دليل معتقدم كه عدم نمايش برگزيده‌هاي فيلم كوتاه در جشنواره فيلم ملي اجحاف به فعالان در عرصه نمايش اين فيلم‌ها هستند.

رهبر قنبري كه در اين دوره از جشنواره فيلم فجر براي نمايش دو فيلم مستند بلند "آيينه هاي غبار گرفته "و "سفير صلح" فرم پر كرده در ادامه صحبت هاي خود حضور فيلم مستند در اين دوره از جشنواره را مثبت ارزيابي كرد و گفت: فيلم مستند آينه تابناك مي شود پيش روي هر اجتماع است كه فيلمساز بدون به كارگيري تخيل بخش مهمي از واقعيت هاي اجتماع را نمايش مي دهد به همين دليل از مسئولان جشنواره براي اينكه نگاهي ويژه به نمايش فيلم هاي مستند داشته اند سپاسگزاري مي كنم.

مستند "آيينه غبار گرفته" شرح روزنامه نگاري معاصر است

وي در ادامه با اشاره به موضوع فيلم مستند "آيينه غبار گرفته" گفت: اين فيلم 84 دقيقه اي به بررسي چگونگي شكل گيري روزنامه هاي فارسي زبان در ايران مي پردازد در واقع حضور روزنامه هاي فارسي زبان را از زمان ميرزا صالح شيرازي كه روزنامه هاي دهه 40 و 50 را بررسي مي كند، در واقع سير حوادث حاكم بر روزنامه نگاري، تكوين قوانين مطبوعات، كشتار روزنامه نگاران و در نهايت مسير آزادي بخشي و تنوير افكار عمومي در طول حيات مطبوعات در ايران را بررسي مي كند و معتقدم كه فيلم معتبر و ارزشمندي است كه بايد ديده شود.

اين مستندساز در پاسخ به اين نكته كه ساخت چنين فيلم هاي مستند كه تاريخ معاصر ايران را بررسي مي كند نياز به تحقيقات جامعي دارد و كم و كيف تحقيق اين فيلم به چه صورتي بوده است گفت: در سوابق فعاليت من تحقيق ساخت سريال شيخ محمد خياباني از سال 69 تا 73 وجود دارد و در ادامه درباره شخصيت هاي مبارز تاريخي رئيس علي دلواري، زائر خزرخان كازروني، شيخ مرتضي اهلمي، سيد عبدالحسين لاري و بسياري ديگر از شخصيت هاي تاريخي تحقيق كرده ام و درهريك از تحقيقاتم به مسائل مختلف اطلاع رساني در حوزه خبر برمي خوردم و بعدها هم درباره تاريخ مشروطه از سالهاي 73 تا 75 تحقيق كردم از همان دوران بود كه متوجه شدم اين روزنامه ها تاريخ روزنامه نگاري ما را مطرح مي كرد بنابراين چون در تمام اين سالها با تاريخ معاصر بسيار سر و كار داشتم توجه من ناخودآگاه معطوف به روزنامه نگاري ايران شد و در همان زمان هم تصميم گرفتم پژوهش هاي خود در زمينه هاي مختلف اين حرفه را گسترش دهم از همين رو نزديك به بيست سال پژوهش هاي خود در اين حوزه را در فصل جداگانه اي براي خود جمع آوري كردم تا اينكه فيلم "آيينه هاي غبار گرفته" ساخته شد.

پيام صلح ايراني با "سفير صلح" به گوش دنيا رسيد

وي در ادامه با اشاره به چگونگي ساخت مستند "سفير صلح" گفت: اين فيلم شرح حال يك اسب سوار است كه قصد داشت در المپيك پكن از ايران تا پكن را با اسب حركت كند، اين فرد در دوره قبل المپيك كه در آتن برگزار شد مسير ايران تا يونان را با اسكيت رفت و قول داده كه المپيك بعدي را با اسب به پكن برود و در زمان موعود كميته ملي المپيك ايران قراردادي با دگافيلم بست و مرا به عنوان فيلمساز اين فيلم معرفي كرد.

وي در ادامه افزود: اما نكته قابل توجه در اين فيلم كه به نوعي پيام "سفير صلح" هم هست اين بود كه اين اسب سوار دو هزار لوح كه پيام كورش درباره حقوق بشر بر روي آن به زبان انگليسي نوشته شده بود را در اين مسير به نماينده هاي مختلف كشورهاي مختلف دنيا تقديم مي كرد و من هم با دوربين تمام اين لحظات را ثبت مي كردم. پس از اينكه الواح را دريافت مي كردند از هريك از آنها مي خواستم كه اين متن را به زبان خودشان براي دوريبن سفير صلح بخوانند بنابراين در اين تاخت و تاز ها اين اسب سوار به هركوخ و برزني كه مي رسيد اين لوح را تقديم مي كرد و ترجمه اين لوح به زبان تركمن، قرقيزي ازبكي، مغولي، سوئدي، آلماني، فرانسوي، هلندي، پرتغالي، چيني، ژاپني خوانده شد در مجموع اين لوح به سي و دو زبان زنده دنيا خوانده شد و در پايان من تمام اين ترجمه ها را در هم مي آميختم تا سمفوني و صداي صلح مردم ايران به واسطه لوح كورش به گوش دنيا برسد.

رهبر قنبري در پايان صحبت هاي خود افزود: فيلم سفير صلح فيلمي هويت مدار ايراني و بسيار دوست داشتني است اما همواره شرايط ديده شدن اين فيلم فراهم نشده است از همين رو معتقدم كه نمايش فيام مستند سفير صلح اثري است كه بايد ديده شود چراكه هويت و تاريخ فرهنگ و تمدن ايران را نشان مي دهد.

© 2003 Mehr News Agency .

دوشنبه|ا|12|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن