تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816785516




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري/بودجه 1366 ميلياردي براي شهرداري تبريز/ حاشيه نشيني ساماندهي مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبري/بودجه 1366 ميلياردي براي شهرداري تبريز/ حاشيه نشيني ساماندهي مي شود
بودجه 1366 ميلياردي براي شهرداري تبريز/ حاشيه نشيني ساماندهي مي شود
تبريز – خبرگزاري مهر: خبر تقديم بودجه سال 91 شهرداري تبريز در حالي منتشر شد كه اين اقدام حدود يك ماه پيش از موعد قانوني صورت گرفته و فرصت بيشتري براي بررسي كارشناسي در شوراي شهر مي دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، لايحه سال 91 بودجه شهرداري تبريز با 22 درصد افزايش نسبت به بودجه سال 90، يك هزار و 366ميليارد تومان پيش بيني شده كه در صورت احتساب اوراق مشاركت از رشدي 11 درصدي نسبت به بودجه امسال برخوردار است.

بر اساس اعلام مسئولان شهرداري تبريز، 76 درصد از بودجه تدويني سال آينده شهرداري تبريز عمراني و 24 درصد جاري است كه 70 درصد آن متعلق به شهرداري مركز و 30 درصد نيز مربوط به سازمان‌ها و شركت‌هاي تابعه شهرداري است.

در حالي شهرداري تبريز نسبت به نهايي كردن و تقديم اين لايحه در زماني پيش از موعد قانوني اقدام كرده كه اعضاي شوراي اسلامي كلانشهر تبريز هم اكنون مشغول بررسي تعرفه عوارض محلي هستند.

پايان دي، اتمام بررسي بودجه 91 شهرداري تبريز

رئيس شوراي اسلامي تبريز با اعلام اين خبر كه هم اكنون اعضاي شوراي شهر تعرفه عوارض محلي را به عنوان يكي از منابع درآمدي شهرداري برسي مي كنند، ابراز اميدواري كرد، بررسي بودجه 91 شهرداري تبريز تا پايان دي به اتمام برسد.

شهرام دبيري در ارزيابي از ويژگي هاي اين لايحه به خبرنگار مهر گفت: در بودجه 91 شهرداري تبريز، توجه خوبي به بحث حاشه نشيني شده، بطوريكه براي اين موضوع بودجه خاصي اختصاص يافته است تا محل فعلي استقرار حاشيه نشينان، ساماندهي و به مكان ديگري انتقال يابد.

رئيس شوراي اسلامي كلانشهر تبريز گفت: در اين لايحه توسعه فضاي سبز، فروش اوراق مشاركت و نوسازي شريان هاي مواصلاتي درون شهري از جمله اتوبان پاسداران نيز مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته دبيري، اولويت دادن به اتمام پروژه هاي نيمه تمام، مسيرگشايي و نيز تصفيه حساب شهرداري با اشخاص حقيقي و حقوقي از مهم ترين محورهاي بودجه 91 شهرداري است.

وي اضافه كرد: آن دسته از پروژه هاي سرمايه گذاري مانند بزرگترين پروژه رفاهي، تفريحي و خدماتي شمال غرب كشور در باغلارباغي تبريز كه موانع قانوني شان مرتفع شده و در سال 91 عملياتي خواهند شد نيز در لايحه بودجه شهرداري ديده شده است.

رئيس شوراي اسلامي كلانشهر تبريز گفت: لايحه تنظيمي با سياست هاي كلي نظام، سند چشم انداز 20 ساله، برنامه پنجم توسعه، سياست هاي شهرداري تبريز و مركز پژوهش هاي شوراي اسلامي شهر تبريز متناسب است و بر اساس آنها تنظيم شده است.

جزئيات لايحه بودجه 91 شهرداري تبريز

شهردار تبريز هم در تشريح بودجه تنظيمي اين كلانشهر در سال91 اظهار داشت: اين بودجه به همت همكاران مجموعه شهرداري تبريز و اعضاي شوراي شهر 33 روز پيش از پايان زمان قانوني براي تحويل آن تقديم شورا مي‌شود و تاكنون هيچ شهرداري در ايران بودجه خود را تهيه و در اختيار شورا براي تصويب نگذاشته است.

عليرضا نوين گفت: براي تهيه اين بودجه سه هزار نفر ساعت تلاش كرده‌اند تا با طرح‌ريزي بودجه‌اي مناسب نيازهاي شهري و شهروندان پاسخ داده شود.

وي افزود: بودجه شهرداري تبريز در سال آينده يك هزار و 366 ميليارد تومان پيش‌بيني شده كه محورهاي كليدي آن تكميل پروژه‌هاي نيمه‌تمام، افزايش رضايت‌مندي مردم با فعاليت‌هاي محله محور، سوق دادن منابع مالي محلات برخوردار به محلات كم برخوردار، ادامه مسير گشايي‌ها، افزايش سرانه فضاي سبز شهر تبريز، توانمندسازي پرسنل كارشناسي شهرداري‌ها، كنترل مصرف و استفاده بهينه از منابع انرژي با رويكرد استفاده از انرژي‌هاي نو است.

نوين در مقايسه بودجه 91 با بودجه سال ‌جاري نيز گفت: بودجه سال آينده بدون احتساب اوراق مشاركت 22 درصد و با احتساب اوراق مشاركت 11 درصد افزايش دارد كه 76 درصد آن صرف امور عمراني و 24درصد صرف امور جاري مي‌شود.

شهردار تبريز همچنين با اشاره به جزئيات بودجه 91 گفت: از مجموع بودجه تدوين شده براي سال آينده 76 درصد عمراني و 24 درصد جاري است و اين در حالي است كه از مجموع كل بودجه مذكور 70 درصد بودجه متعلق به شهرداري‌ مركز و مناطق و 30 درصد نيز مربوط به سازمان‌ها و شركت‌هاي تابعه شهرداري است.

وي اضافه كرد: در اين بودجه مناطق و شهرداري مركز 70 درصد بودجه و سازمان‌ها 30 درصد بودجه را مصرف مي‌كنند.

نوين در خصوص شاخص‌هاي بودجه 91 تبريز هم گفت: بحث مميزي املاك به‌عنوان درآمد پايدار كه از امسال آغاز شده سال آينده نيز ادامه خواهد داشت، همچنين ديتا سنتر(data center) شهرداري تبريز كه به‌عنوان محلي براي در اختيار داشتن تمام اطلاعات شهري طراحي شده و از موفقيت‌هاي بزرگ شهرداري در دانش محوري عمل كردن است براي برنامه‌ريزي‌هاي آينده مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.

وي ادامه داد: بانك اطلاعات املاك اكنون تكميل شده و از سال آينده مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد و يك درصد بودجه براي انجام كارهاي پژوهشي و توانمندسازي شهرداري به قوت خود باقي است.

شهردار تبريز همچنين به مهم‌ترين پروژه‌هاي پيش‌بيني شده براي سال 91 نيز اشاره كرد و گفت: اجراي فاز دوم شهروند الكترونيك با ظرفيت 200هزار نفر، افتتاح فاز اصلي هتل لاله، افتتاح پروژه عتيق، پروژه پاساژ وليعصر(عج) و كارخانه كمپوست از جمله اين مواردند.

نوين، تكميل كمربند مياني تبريز، ايجاد 20پل عابر پياده، توسعه پاركينگ‌ها در منطقه آبرسان، 17 شهريور و 29 بهمن با ظرفيت 600 دستگاه خودرو، كاشت 500 هزار اصله نهال را از ديگر برنامه‌هاي محوري بودجه 91 تبريز برشمرد.

توان بالاي شهرداري تبريز در بودجه ريزي

"تقديم پيش از موعد لايحه بودجه سال آينده شهرداري تبريز به شوراي اسلامي شهر نشان‌دهنده توان بودجه‌ريزي اين مجموعه است" اينها را فرماندار تبريز گفت و افزود: تحقق قابل قبول و موفق بودجه سال 90 و در كنار آن تدوين و تقديم لايحه بودجه سال 91 با بيش از يك ماه زودتر از موعد مقرر قانوني نشان مي‌دهد كه شهرداري تبريز توان بودجه‌ريزي خود را ارتقا داده و اين امر مايه خوشحالي و اتفاقي قابل توجه است.

محمود چمني از آمادگي فرمانداري براي بررسي سريع و به موقع اين لايحه پس از بررسي و تصويب شوراي اسلامي شهر خبر داد و افزود: خوشبختانه تعامل و همكاري مناسبي ميان شوراي اسلامي شهر، فرمانداري و شهرداري تبريز در حوزه مديريت شهري برقرار شده و تمام تلاش ما در مجموعه فرمانداري تصويب و تائيد مصوبات و لوايح ارسالي شوراي اسلامي شهر جهت جلوگيري از بروز و وقوع وقفه در روند خدمات‌رساني مديريت شهري به مردم است.

وي با اعلام اينكه به محض ارسال لايحه بودجه مصوب از سوي شوراي شهر، فرمانداري كار بررسي و تصويب آن را در اولويت كاري خود قرار خواهد داد، ابراز اميدواري كرد، در سايه تداوم اين همكاري‌ها شهر تبريز به آن سطح از توسعه و پيشرفت كه استحقاق آن را دارد برسد.

چابك سازي شهرداري با درآمد هاي پايدار

مديركل مور شهري و شوراهاي استانداري آذربايجان شرقي هم گفت: درآمدهاي پايدار متضمن چابك شدن مجموعه شهرداري و سازمان ها و شركت هاي تابعه است.

محمد موحدنيا در گفتگو با خبرنگار مهر افزود:داشتن رويكرد پايدارسازي درآمدها از چهار منبع سرمايه گذاري، تعرفه عوارض محلي، قانون ماليات بر ارزش افزوده و مديريت هزينه مي تواند به چابك شدن بدنه شهرداري كمك كند.

وي با اشاره به دستورالعمل تعرفه عوارض محلي در بهاي خدمات سال91، افزود: مطابق اين دستورالعمل عدم افزايش عوارض پايه و موردنياز عموم شهروندان مثل زيربناي مسكوني به منظور حمايت از شهروندان، شفاف نمودن فرمول ها و رديف هاي مربوطه به عوارض مانند عوارض پروانه ساختماني و استفاده از فرمول بجاي سليقه مورد تاكيد است.

وي همچنين با اشاره به درآمد شهرداري ها از محل قانون ماليات بر ارزش افزوده گفت: اعتبار واريزي به شهرداري هاي استان از اين محل تا كنون 18.4 ميليارد تومان بوده است.

مديركل امور شهري و شوراهاي استانداري آذربايجان شرقي در خصوص مديريت هزينه نيز گفت: مديريت منابع انساني، مديريت هزينه هاي خدمات شهري و اصلاح روش هاي مالي از جمله راه هاي تحقق شايسته مديريت هزينه است.

وي سياست هاي وزارت كشور در بودجه 91شهرداري ها را تشريح و اضافه كرد:انضباط مالي و بودجه اي و تعادل بين منابع درآمدي و مصارف هزينه اي، توسعه نظام برنامه ريزي و مديريت شهري، ارتقاي جايگاه آموزش، پژوهش، فناوري اطلاعات و سرمايه انساني و افزايش بهره وري و كارآيي از طريق بهبود منابع انساني و آموزش هاي مهارتي كاركنان از مهم ترين اين سياست هاست.

به گفته وي اولويت دادن به اجراي طرح هاي مديريت جامع پسماند، اولويت دادن و پيش بيني اعتبار لازم براي اتمام پروژه هاي نيمه تمام كه در سال 91 به بهر برداري مي رسد، اولويت دادن به تعمير و تكميل فضاهاي موجود بجاي ايجاد فضاي جديد، نقويت ناوگان حمل و نقل عمومي و استفاده حداكثري از ظرفيت بخش خصوصي در اجراي پروژه هاي عمراني و خدماتي به همراه كاهش تصدي گري غيرضرور و واگذاري امور به بخش غيردولتي از مهمترين رهنمودهاي بودجه سالانه كشور براي تدوين بودجه شهرداري هاست.

© 2003 Mehr News Agency .

دوشنبه|ا|12|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 368]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن