تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816309215




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي طي بيانيه اي خواستار شدند امنيت كامل زائران خانه خدا بايد تامين شود


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي طي بيانيه اي خواستار شدند امنيت كامل زائران خانه خدا بايد تامين شود
بخش خبري : بيش از 180 نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني ديروز با صدور بيانيه اي از نماينده مقام معظم رهبري و دست اندركاران حج و زيارت و و زارت امورخارجه خواستند موضوع تامين امنيت كامل زائران خانه خدا و مدينه منوره را با مقامات عربستان پيگيري نمايند و در صورتيكه تفاهمي محقق نشد در اعزام به عمره مفرده تجديد نظر صورت گيرد.
در اين بيانيه آمده است : كعبه معظمه قبله جهان اسلام و حرمين شريفين حريم امن براي عموم مسلمانان جهان است و بيت عتيق مي بايست از هرگونه سلطه سياسي و فشار اعتقادي آزاد باشد و مسلمانان بتوانند با حفظ شئونات حرم در چارچوب تعاليم اسلامي مراسم عبادي خود را در آرامش كامل انجام دهند. مع الاسف در سالهاي اخير تفكر سلفي گري و وهابيت بدون توجه به حقوق عامه مسلمين با گرايش متحجرانه روش اهانت آميز و تعرض به ديگران بويژه پيروان اهل بيت پيامبر اكرم (ص ) را پيش گرفته و به بهانه امر به معروف و نهي از منكر با برخوردهاي نامناسب ناامني و نگراني ميهمانان خدا را فراهم ساخته اند كه انتظار است دولت عربستان با مسئوليت ويژه خود در تامين امنيت زائران به اين فرقه افراطي مجال ايجاد تفرقه در ميان مسلمانان و اهانت به ديگران را نداده و امنيت همه جانبه زائران مدينه و مكه را فراهم آورد.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در بيانيه خود اضافه كرده اند : متاسفانه در سالهاي اخير چنين خواسته اي محقق نشده و اخيرا خبر از ضرب و شتم زائران و كشته شدن تعدادي از شيعيان كشور و عربستان مي رسد.
در بيانيه نمايندگان مجلس با تاكيد بر اينكه چنين شرايطي براي جمهوري اسلامي ايران قابل تحمل نيست آمده است : با آغاز سفر زائران و اعزام صدها هزار ايراني به عمره مفرده مي بايست جهت پيشگيري از برخوردهاي نامناسب اقدام جدي صورت پذيرد و دولت عربستان امنيت كامل زائران را به عهده گيرد و از اعمال ايذايي گروه متحجر ممانعت بعمل آورد.در غير اينصورت همانگونه كه مراجع عظام اعلام فرمودند توقف اعزام زائران مي بايست در دستور كار قرار گيرد.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از نمايندگي مقام معظم رهبري و دست اندركاران حج و زيارت و وزارت امورخارجه خواستند به پيگيري موضوع و گفتگو با مقامات عربستان جهت تامين امنيت كامل زائران پرداخته و چنانچه چنين تفاهمي تحقق نپذيرد در اعزام به عمره مفرده تجديدنظر نمايند.
مصوبات مجلس
نمايندگان مجلس در جلسه علني ديروز به يك فوريت طرح اصلاح قانون تعاريف و ضوابط تقسيمات كشوري راي مثبت دادند.
در صورت تصويب نهايي اين طرح مناطق محروم و توسعه نيافته به ضوابط و تعاريف تقسيمات كشوري افزوده مي شود.
در مقدمه توجيهي اين طرح آمده است : با توجه به اينكه در برقراري نظام مطلوب تقسيمات كشوري به منظور فراهم آوردن موجبات هماهنگي در فعاليتهاي مختلف سازمان و موسسات دولتي و كل نهادهاي انقلاب اسلامي در جهت اجراي سياستهاي عمومي دولت جمهوري اسلامي ايران در بسط عدالت اجتماعي در سطح كشور قانون فعلي تقسيمات كشوري نقش به سزايي دارد و حال با گذشت 24 و نيز به دليل رشد شهرها و روستاها و بخشهاي كشور اين قانون در بخشي از امور جوابگوي نيازهاي اقتصادي اجتماعي فرهنگي و سياسي مناطق كشور به ويژه مناطق محروم و توسعه نيافته نمي باشد لذا ضرورت دارد با توجه به ورود انقلاب اسلامي ايران به دهه چهارم كه به نام دهه گفتمان و پيشرفت و عدالت نامگذاري شده است جهت حضور موثر نهادها و موسسات دولتي در مناطق محروم و توسعه نيافته توجه ويژه اي مبذول شود.
در ادامه اين مقدمه مي خوانيم : بنابراين با توجه به موارد فوق و بنا به دلايل ضرورت توجه به مناطق محروم و كم توسعه يافته و توسعه نيافته اقصي نقاط مختلف كشور و حفظ و صيانت از منابع طبيعي حضور موثر مديران تام الاختيار در مناطق دور افتاده و امكان حفاظت بيشتر از منابع محدود جنگلي كشور با ايجاد ساز و كارهاي قانوني مناسب اين طرح تهيه شده است .
نمايندگان مجلس همچنين در ادامه بررسي جزئيات طرح نظام جامع دامپروري كشور نيروي انتظامي را مكلف كردند به منظور مبارزه با قاچاق انواع دام و منابع و مواد ژنتيكي دام اقدامات لازم را در مرزهاي كشور به عمل آورد.
نمايندگان مجلس وزارت جهاد كشاورزي را هم موظف كرد حداقل يك ماه قبل از كوچ نسبت به تدوين برنامه كوچ ساليانه زنبور عسل اقدام نموده و جهت اجرا به دستگاه هاي ذي ربط ابلاغ كنند.
همچنين براساس ماده ديگري از اين طرح نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران مكلف شد به منظور مبارزه با قاچاق انواع دام و منابع و مواد ژنتيكي دام اقدامات لازم را در مرزهاي كشور به عمل آورد. طبق مصوبه مجلس دستورالعمل اجرايي اين ماده به تصويب وزرا جهاد كشاورزي و كشور مي رسد و مصاديق قاچاق انواع دام منابع و مواد ژنتيكي دام را وزارت جهاد كشاورزي تعيين و اعلام مي كند.
با تصويب نمايندگان به منظور ساماندهي امور مشاوره اي ترويجي فرهنگي آموزشي مطالعاتي تحقيقاتي و امورخدماتي و نظارت برنحوه عملكرد اشخاص حقيقي و حقوقي شاغل موضوع اين قانون وزارت جهاد كشاورزي مكلف شد ترتيبي اتخاذ نمايد تا از طريق سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي كشور پروانه تاسيس تشكل ها و مراكز خدمات دامپروري غيردولتي با تعيين محدوده فعاليت و اختيارات مشخص حداكثر ظرف يك ماه پس از ثبت درخواست متقاضي و تكميل پرونده صادر گردد.
اساسنامه نمونه تشكل ها و مراكز خدمات دامپروري مذكورتوسط وزارت جهاد كشاورزي با مشاركت سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي كشور تهيه و پس از تاييد وزير جهاد كشاورزي مي شود. و در صورت مخالفت سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي كشور با صدور هر يك از مجوزهاي مذكور بايد مراتب به صورت كتبي و مستدل به متقاضي اعلام شود.
گفتني است نمايندگان همچنين در يك راي گيري استمزاجي مقرر كردند رسيدگي به طرح ها و لوايح اعاده شده از شوراي نگهبان در خارج از نوبت رسيدگي شود و سپس رسيدگي به ادامه جزييات اين طرح در دستور كار مجلس قرار گيرد.
نمايندگان مجلس همچنين براي تامين نظر شوراي نگهبان موادي از طرح نظارت شرعي بر ذبح و صيد را اصلاح كردند.
بر اين اساس نمايندگان با اصلاح ماده (5 ) طرح نظارت شرعي بر ذبح و صيد دولت را موظف كرد اعتبارات مورد نياز اين قانون را از محل عوارض دريافتي از كشتار دام و طيور در كشتارگاه هاي كشور تامين و در رديف خاص همه ساله در بودجه سالانه منظور كند.
مجلس همچنين مقرر كردند كه حوزه نمايندگي ولي فقيه در سازمان دامپزشكي با اذن مقام معظم رهبري براي اجراي دقيق اين قانون اقدامات مندرج در اين قانون را اجرايي كنند.
طبق مصوبه مجلس ناظران شرعي در حكم ضابطين قضايي محسوب شده و موظف هستند از مواد خلاف شرع موضوع اين قانون جلوگيري نموده و مراتب را براي رسيدگي به مراجع صالح قضايي از طريق دفاتر نمايندگي ولي فقيه در سازمان دامپزشكي با اذن مقام معظم رهبري ابلاغ و اجرا نمايند.
مجلس همچنين براي تامين نظر شوراي نگهبان عبارتهاي فارسي را جايگزين اصطلاحات لاتين مندرج در لايحه عضويت دولت جمهوري اسلامي ايران در برنامه كنترل بيماريهاي مشترك انسان و دام مديترانه كرد.
متكي : نيروگاه بوشهر قطعا تا تابستان 88 راه اندازي مي شود
وزير امور خارجه از راه اندازي قطعي نيروگاه بوشهر تا تابستان آينده خبر داد.
منوچهر متكي كه براي پاسخگويي به پرسش مصطفي كواكبيان نماينده سمنان درباره علل تاخير در راه اندازي نيروگاه بوشهر در صحن علني مجلس حضور يافته بود با بيان اينكه راه اندازي اين نيروگاه از اولويت هاي اصلي در روابط دولت با روسيه قرار دارد تصريح كرد : دولت تكليف خود مي داند اين طرح را نهايي كند و ان شاالله با راه اندازي آن تا تابستان يك موفقيت سياسي را با وجود همه فشارهاي وارده شاهد خواهيم بود.
وزير امور خارجه با بيان اينكه راه اندازي اين نيروگاه را قطعا " تا تابستان اعلام مي كنيم گفت : ورود 500 مگاوات برق در تابستان سال 88 به مدار برق كشور از طريق راه اندازي نيروگاه بوشهر در دستور كاري ما قرار دارد .
متكي با اشاره به حضور ولاديمير پوتين رئيس جمهوري وقت روسيه در تهران و صراحت وي مبني بر ارسال سوخت به نيروگاه اتمي بوشهر گفت : دولت در پيگيري هاي خود در اواخر سال گذشته و اوائل امسال مقدمات ارسال محموله سوخت را آماده كرد و اين سوخت ها ارسال شد.
وزير امور خارجه گفت : هفته پيش نيز كرينكو مسئول حوزه انرژي اتمي روسيه در سفر به تهران پيش راه اندازي اين طرح را با تزريق مجازي آغاز كرد.
متكي با اشاره به پيشينه اي از امضاي قرارداد با روس ها براي راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر از سال 1371 گفت : يكي از علل تاخير راه اندازي نيروگاه قراردادهاي مختلف و اجراي آنها مانند اعلام فهرست همه تجهيزات و ساختمان ها به طرف روس براي استفاده حداكثري از سامانه هاي به جا مانده بود.
وزير امور خارجه گفت : چالش ديگر امتناع اوكراين از تامين توربين نيروگاه پس از موافقت اوليه است .
متكي افزود : چالش ديگر امتناع سازندگان خارجي از تجهيزات نيروگاه اتمي با وجود موافقت نامه هاي منعقد شده است .
وزير امور خارجه خصوصي شدن و دوباره دولتي شدن پيمانكار روس مسئول راه اندازي را از ديگر علل تاخير دانست و گفت : بعد از روي كار آمدن دولت راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر در اولويت جدي قرار گرفت .
متكي با بيان اينكه طبيعتا " نبايد از من توقع داشته باشيد علل تاخير از سال هاي 71 تا 84 را توضيح دهم گفت : با اين حال هر جا در پيگيري ها با مشكل تراشي مواجه شويم طبيعي است كه موضع مناسب اتخاذ مي كنيم .
پس از اين توضيحات مجلس با 136 راي موافق در برابر 27 راي منفي و 9 راي ممتنع توضيح وزير را قانع كننده تشخيص داد .
سئوال نماينده مرند از وزير نفت در مورد سو مديريت در توزيع گاز
سيروس سازدار نماينده مرند و جلفا در مجلس شوراي اسلامي در خصوص قطعي گاز در سال 1386 و اعلام ميزان خسارت هاي وارد شده به كشور از وزير نفت سئوال كرد كه در نهايت از پاسخ وزير قانع شد.
سيدعلي ادياني راد مخبر كميسيون انرژي مجلس هم با تشريح نظر اين كميسيون گفت : سرماي شديد و بي سابقه و قطع گاز ازجانب تركمنستان دو عامل اساسي در بروز قطعي گاز در برخي مناطق كشور در سال 86 بود و طبق گزارش وزارت نفت قطعي گاز در اين سال در حد 4 درصد بوده است .
نماينده سئوال كننده سو مديريت درتوزيع گاز را كه با قطع گاز در 15 استان كشور همراه بود به عنوان عامل بروز اين مشكل در كشور مطرح كرد و از وزير نفت خواستار توضيح شد.
غلامحسين نوذري وزير نفت نيز با تشريح اقدامات انجام شده در آن وزارتخانه سرماي بي سابقه و قطع گاز از تركمنستان را مهم ترين دلايل قطع گاز در كشور در سال 86 دانست .
وي گفت : درسال گذشته گاز وارداتي از تركمنستان به ميزان 24 ميليون متر مكعب در روز قطع شد كه با تلاش كاركنان شركت ملي گاز توانستيم 32 ميليون متر مكعب گاز در روز جايگزين آن كنيم اما شرايط زمستان و سرماي منفي 30 درجه در بسياري از استان هاي كشور كار را به گونه اي پيش برد كه با تراز منفي گاز مواجه شديم .
وزير نفت با اشاره به قطع گسترده گاز در ديگر نقاط جهان در سال گذشته گفت : روسيه كه بزرگ ترين توليدكننده گاز در جهان است پارسال مجبور شد گاز 700 واحد صنعتي خود را قطع كند .
در ادامه نوبت به نماينده سئوال كننده رسيد و نماينده مرند و جلفا ضعف مديريت در شركت ملي گاز را در يكي دو سال گذشته بي سابقه دانست و مديريت نادرست و غير تخصصي را عامل بروز قطعي گاز در زمستان پارسال اعلام كرد.
سازدار از بي توجهي وزارت نفت به پيگيري حقوقي قطع گاز از تركمنستان و توليد گاز پايين تر از ظرفيت رسمي آن در مراحل مختلف پارس جنوبي انتقاد كرد.
وزير نفت در پاسخ به اين انتقادها گفت : با طرف تركمنستاني در حال مذاكره هستيم و اگر به نتيجه نرسيم به داوري مي رويم .
نوذري اضافه كرد : امسال 2200 كيلومتر خطوط لوله گاز تكميل شده و به بهره برداري رسيده است و با افزايش ظرفيت توليد گاز امسال هيچ گونه قطعي گاز نداشتيم .
در پايان نماينده سئوال كننده به رغم اينكه اظهار داشت از پاسخ وزير نفت قانع نشده است حاضر به راي گيري درباره اظهارات و پاسخ وزير نفت نشد و محمدرضا باهنر نايب رئيس دوم مجلس كه رياست جلسه را بر عهده داشت اظهارات سازدار را قانع شدن وي تلقي كرد.
در حاشيه مجلس
لايحه بودجه سال 88 كل كشور از يكشنبه هفته آينده در صحن علني مجلس بررسي مي شود . اين مطلب را محمدرضا باهنر نائب رئيس دوم مجلس ديروز در صحن علني اعلام كرد.
كريمي نماينده سنندج در تذكري به رئيس جمهور خواستار صدور دستور پرداخت عيدي معلمان حق التدريس و آموزشياران نهضت سوادآموزي يكسان با تمام كاركنان دولت شد.
سليمي نماينده محلات به وزير ارشاد در مورد علت حضور هنرپيشگان هاليوودي در كشور با توجه به اهانت در ساخت فيلم هاي ضدايراني تذكر داد.
در جلسه يكشنبه هيات رئيسه مجلس با روساي شعب 15 گانه مجلس شوراي اسلامي تصميم گرفته شد كه 2 نماينده به كميسيون برنامه و بودجه و 5 نماينده به كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اضافه شود . در همين رابطه انصاري نماينده زنجان و كريمي نماينده كرمان به كميسيون برنامه و بودجه منتقل شدند و همچنين حميدرضا حاجي بابايي مصطفي كواكبيان سنايي عليخاني و آشوري نمايندگان همدان سمنان نهاوند قزوين و بندرعباس به كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اضافه شدند.
گروهي از معلمان حق التدريسي و آموزشياران نهضت سوادآموزي ديروز در مقابل مجلس شوراي اسلامي تجمع كردند. اين معلمان خواستار تعيين وضعيت استخدامي خود از سوي وزارت آموزش و پرورش هستند. به گفته آنان عليرغم اينكه مجلس مصوبه اي در خصوص الزام دولت براي استخدام معلمان حق التدريسي و آموزشياران نهضت سوادآموزي داشته اما اين مصوبه از سوي دولت اجرايي نشده است .

چهارشنبه|ا|14|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن