واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: انتظار و اميد اتصال به عصر ظهور از نگام امام خميني
پايداري ملت ايران تا ظهور مهدي موعود
هان اي شهيدان . در جوار حق تعالي آسوده خاطر باشيد كه ملت شما پيروزي شما را از دست نخواهد داد. و اي بازماندگان شهداي به خون خفته و اي معلولان عزيزي كه حيات جاويد را با نثار سلامت خود بيمه كرده ايد مطمئن باشيد كه ملت شما مصمم است پيروزي را تا حكومت الله و تا ظهور بقيه الله ـ روحي فداه ـ نگهبان باشد . جاويد باشيد و پيروز باشد جمهوري اسلامي . (صحيفه امام ج 14 ص 80 )
سخن راندن از تداوم پيروزي به دست آمده از رهگذر فداكاري و خون پاك مجاهدان اسلام و همچنين تضمين بقاي حركت و عزم فداكارانه ملت ايران تا فجر تاريخ بشري چه مفهومي دارد بي گمان رهبر فقيد انقلاب اسلامي هدف و نهايت مواضع خود در قيام براي ايجاد جمهوري اسلامي را به دست مي دهد كه چيزي جز هموارسازي طريق ظهور مهدي موعود نبوده است .
امانت جمهوري اسلامي
خداوند همه ما را از اين قيدهاي شيطاني رها فرمايد تا بتوانيم اين امانت الهي را به سرمنزل مقصود برسانيم و به صاحب امانت حضرت مهدي موعودـ ارواحنالمقدمه الفدا ـ رد كنيم . (همان مدرك ج 18 ص 471 )
سرمنزل نهايي نهضت پانزدهم خرداد و نظام جمهوري اسلامي در ايران ـ آن گونه كه معمار بزرگ آن امام خميني ترسيم نموده است چيزي جز استمرار فداكاري تا حاكميت حضرت حجت (ع ) نخواهد بود.
تعبير بنيانگذار جمهوري اسلامي از اين نظام به عنوان « امانت الهي » و نيز شناساندن ولي عصر(ع )به عنوان « صاحب امانت » از اين نكته حكايت دارد كه ايشان پرچم قيام پانزدهم خرداد را در بستر مهدويت و ظهور نور برافراشته است نه در مقابل آن . آيا اين نوع نگرش خواه ناخواه دست اندركاران رهبري نظام موجود را به چند و چون دستيابي به آرمان هاي مهدي به ويژه عدالت همه جانبه آن حضرت نمي راند و انتظارهاي معقولي را در نزد مردم و نخبگان پديد نمي آورد بي شك منظور امام راحل از طرح امانت و صاحب امانت در ارتباط با جمهوري اسلامي ايران يك تبليغ يا نمايش و تعارف سياسي نبوده بلكه وي مي خواسته است نوع راهبردها و راهكارهاي ديني ـ سياسي اين نظام و نيز ميزان همخواني آن همه با دولت كريمه مهدي را بيان كند. از همين رو طلب توفيق از پروردگار صورت مي گيرد تا بر اثر وارستگي از نفس پرستي و خودكامگي قيدوبندهاي شيطاني سستي پذيرد :
خداوند همه ما را از اين قيدهاي شيطاني رها فرمايد تا بتوانيم اين امانت الهي را به ... صاحب امانت حضرت مهدي موعود ـ ارواحنالمقدمه الفداـ رد كنيم . (همان مدرك )
و باز به همين دليل ياد شده است كه بنيانگذار جمهوري اسلامي از موانع تحقق تمام و كامل اهداف نظام سخن به ميان آورده و توطئه گري دشمنان را خاطر نشان مي سازد. بيان « عدل اسلامي » به عنوان مقصود جمهوري اسلامي پيوند ناگسستني نظام موجود و نظام موعود را شفاف مي سازد.
تمام مقصد اين است كه نگذارند جمهوري اسلامي به معناي واقعيش تحقق پيدا بكند براي اين كه اين ها از اسلام مي ترسند. اين ها مي دانند كه اگر عدل اسلامي پيدا بشود براي توطئه گرها براي ظالم ها براي چپاولگرها ديگر راهي باقي نمي ماند.. ولي ان شاالله با قدرت شما و با قدرت اسلام و با پشتيباني ولي امر ولي عصرـ سلام الله عليه ـ ما پيروز هستيم ... و اين راه را با هم برويم و به مقصد برسيم تا دنيا بفهمد كه حكومت عدل يعني چه .
(همان ج 8 ص 223 )
عبارت « تا دنيا بفهمد كه حكومت عدل يعني چه » آيا تاكيد آشكاري بر فلسفه تاسيس جمهوري اسلامي و ضرورت مشاركت همگاني در عرصه هاي عيني آن نيست بي ترديد در عمل مي توان سيماي حكومت عدل را ترسيم كرد و جاذبه هاي انساني آن را نماياند.
گسترش عرصه هاي پيروزي جمهوري اسلامي
با تقديم حمد بي پايان به درگاه مقدس پروردگار جهان و عرض ارادت به محضر حضرت بقيه الله ـ ارواحنالمقدمه الفداـ سالروز يوم الله بيست و دوم بهمن را به ملت بزرگوار ايران و مستضعفان جهان و مظلومان ستمزده اعصار تاريخ تبريك عرض مي كنم . بحمدالله تعالي در اين سال كه گذشت اسلام و جمهوري اسلامي ايران به پيروزي هاي چشمگير و گسترش دامنه داري دست يافت و مي توان گفت خورشيد درخشان 22 بهمن به نصف النهار آمال و آرمان هاي بزرگ اسلامي نزديك مي شود و آمال ستمگران و جهانخواران روبه افول ... است ... گويي وعده خداوند قادر نزديك است و اميد است اين بارقه برق آسا كه در سراسر جهان پرتو افكنده و نويد فتح مبين مي دهد به حكومت مطلقه منجي آخرالزمان و پناه مستضعفان متصل شود . (همان مدرك ج 19 ص 476 )
تاريخ بشر آكنده از وعده و وعيدهاي بي اساس و فريبنده حاكماني است كه به اقتضاي سياست و منفعت طلبي خويش ملت هاي منتظر منجي را اميدوار كرده و به سمت حمايت از نظام سياسي خويش كشانده اند. امام خميني نظام جمهوري اسلامي را نظامي متمايز از نظام هاي ديگر مي داند و آن را نويدبخش فتح مبين بشر در عرصه هاي آزادي و استقلال و عدالت مي شناساند. ايشان بر همين پايه اتصال جمهوري اسلامي به حاكميت حضرت مهدي (ع ) را طرح مي كند. چنين اتصالي بي گمان ابعادي فراتر از ابعاد نظامي و سياسي دارد و معنويت و كرامت انساني آدميان در پرتو عدل زندگي سازانه را در برمي گيرد. به سخن ديگر بايد شباهتي ميان اهداف و سياست گذاري ها و دولتمردان اين نظام با نظام نجات بخش جهاني باشد كه بتوان از مقوله اتصال سخن گفت . امام خميني آرماني چنين داشت .
حضور ملت ايران تا طلوع فجر انقلاب حضرت مهدي
انقلاب عظيم ايران كه در نوع خو كم نظير يا بي نظير است از ارزش هاي بزرگي برخوردار است كه بزرگ ترين آن مكتبي بودن و اسلامي بودن آن است همان ارزشي كه پيامبران عالي مقام در پي آن قيام نمودند. اميد است كه اين انقلاب جرقه و بارقه اي الهي باشد كه انفجاري عظيم در توده هاي زير ستم ايجاد نمايد و به طلوع فجر انقلاب مبارك حضرت بقيه الله ـ ارواحنالمقدمه الفداـ منتهي شود. و بايد ملت شريف ... حضور خود را هر چه والاتر در صحنه اقامه عدل الهي به ثبت رساند . (همان ج 15 ; ص 62 )
انگيزه الهي ـ سياسي امام خميني از آغاز نهضت پانزدهم خرداد شكل گيري نظامي سازگار با آرمان هاي پيامبران و امامان (ع ) را به همراه داشته است بي آن كه ايشان منافع شخصي يا صنفي خود را در نظر داشته باشد. امام راحل در اين گفتار ضمن اشارت به مكتبي و اسلامي بودن انقلاب ملت ايران خواهان اتصال اين پديده بزرگ قرن به انقلاب جهاني حضرت ولي عصر(عج ) است كه بايد از رهگذر بيدارسازي ملل مستضعف جهان انفجار نوري ديگر پديدار گردد. بي گمان ترسيم چنين برنامه و آينده اي براي انقلاب اسلامي ايران از عقيده مهدويت سرچشمه مي گيرد عقيده اي كه بنياد آن در حركت پيامبران ابراهيمي شكل گرفته است .
(منبع : مهدويت در منظر امام خميني به كوشش ابوالفضل هدايتي )
خداوند همه ما را از اين قيدهاي شيطاني رها فرمايد تا بتوانيم اين امانت الهي را به سرمنزل مقصود برسانيم و به صاحب امانت حضرت مهدي موعود(عج ) رد كنيم .
اميد است اين بارقه برق آسا كه در سراسر جهان پرتو افكنده و نويد فتح مبين مي دهد به حكومت مطلقه منجي آخرالزمان و پناه مستضعفان متصل شود.
چهارشنبه|ا|14|ا|اسفند|ا|1387
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 271]