تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815684940




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارآفريني راه نجات جامعه از فقر


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: كارآفريني راه نجات جامعه از فقر
مجيد زندي
ديروز بسياري از مردم كشورمان در اقصي نقاط شهري و روستايي با حضور در جشن احسان و نيكوكاري نوعدوستي خود را به كمال رساندند و با كمك ها و هداياي خود خاطره اي شيرين در حافظه تاريخي ايران ثبت كرده اند. كمك هايي كه در آستانه سال نو مي تواند لبخندي بر لب كودكي يتيم بنشاند و پدري معلول را شرمنده خانواده و فرزندانش نسازد كمك هايي كه مي تواند لباس نو بر تن كودكي معلول بپوشاند كه هزينه هاي درماني بيماري اش اجازه نمي دهد خانواده اش بتوانند همه نيازها و رفاهي او را همانند ساير همسالانش فراهم آورند و..
اما اگر آن دسته از نيازمنداني را كه به دليل نداشتن سرپرست معلوليت و از كار افتادگي پدر و نان آور خانواده پيري و ناتواني و... قدرت تامين معاش و هزينه هاي زندگي خود را ندارند لايق اين كمك ها و حتي هزينه هاي بيت المال و كمك هاي دولت بدانيم ولي اگر حكومت بتواند براي يك نفر از اين افراد كار ايجاد كند و او دوباره چشم به حمايت هاي همنوعان خود داشته باشد گناهي نابخشودني است همچنانكه علي (ع ) گفته اند : « شيعيان من كساني هستند كه دست نياز به سوي مردم دراز نمي كنند گر چه از گرسنگي بميرند! »
و باز نمونه اي از آن انسان كامل بگويم كه در وسائل الشيعه جلد 12 ص 22 به نقل از علي (ع ) آمده است كه فرمودند : خداوند به داود (ع ) وحي كرد كه تو بهترين بنده من هستي جز اينكه از بيت المال استفاده مي كني و از دسترنج خودت نمي خوري . داود(ع ) چهل روز گريه كرد آنگاه خداوند به آهن امر نمود براي داود نرم شود از آن به بعد داود روزي يك زره از آهن مي ساخت و به هزار درهم مي فروخت تا به 360 زره رسيد و آنها را به مبلغ 360 هزار درهم فروخت و از بيت المال بي نياز شد .
چه مي خواهم بگويم اينكه امروز درجامعه ما هم فقير و مستمند فراوان است و هم بيكار و چه بسيار افرادي كه به دليل بيكاري به فقر گرفتار شده اند و خود نيز علاقه اي ندارند از بيت المال استفاده كنند و يا دست نياز به سوي بندگان خدا دراز نكنند ولي چه كنند كه كاري براي آنها وجود ندارد كه دنبال آن بروند تا نيازهاي خود و خانواده خويش را برآورده سازد. اگر چه چنين سخن گفتن و چنين نوشتن سخت است چنانكه پيامبر اكرم (ص ) هم براي امرار معاش خود سنگ حمل مي كردند تا از اين طريق بتوانند درآمدي داشته باشند ولي هيچگاه ـ نعوذبالله ـ دست نياز به سوي انساني دراز نكردند. به هر حال مرز ميان بي نيازي از خلق و حركت نكردن براي امرار معاش بسيار سخت است كه خود مي تواند همچون « صراط » مرز بين حق و باطل باشد كه رسيدن به آن تنها بر عهده صاحب آن است و در چنين شرايطي در كشور ما اگر كسي واقعا به همت خود شغلي براي ديگران فراهم كند بايد دست و بازوي او را بوسيد كه با اراده اي قابل سپاس نيازمندي را بي نياز و فقيري را توانمند ساخته است .
آري چنين افرادي هم در كشور ما هستند و به همين دليل كارآفرينان برتر به مناسبت هاي مختلف معرفي مي شوند و اين افراد در خانواده كميته امداد امام خميني (ره ) هم اوايل هفته جاري از سوي رئيس جمهور مورد تقدير قرار گرفتند تا با معرفي آن ها از يك طرف زمينه رشد و شكوفايي مددجويان جامعه ما فراهم شود و از طرف ديگر به انگيزه اي مضاعف در توسعه كسب و كار و رشد فرهنگ كارآفريني و ارتقا توان و دانش فني امدادگران تبديل شود تا ساير افراد مستعد با مشاهده موفقيت ها و كاميابي ها و استفاده از تجارب كارآفرينان ديگر در اين عرصه وارد شوند و ضمن ايجاد كار و درآمد براي خود و ديگران و كاهش فاصله طبقاتي باعث شكوفايي اقتصاد كشور هم شوند.
نكته اساسي در اين زمينه كه بسيار هم حساس است اينكه كارآفرينان كميته امداد در بسياري موارد به جهت زندگي در مناطق محروم تاكنون قدرت انجام فعاليت هاي توليدي نداشتند در حاليكه قدرت خلاقيت و نوآوري در وجود آنها بوده و همانند همه افراد جامعه كه براي خريد مسكن يا ايجاد كارگاهي شخصي و يا حتي شركتي بزرگ از بانك ها وام دريافت مي كنند و فعاليت اقتصادي خود را سامان مي دهند.
اهميت فعاليت كارآفرينان برتر خانواده كميته امداد را بايد در اين ديد كه آنها عمدتا نه در شهرها بلكه در دورترين و محرومترين روستاها كارآفريني و اشتغال زايي كردند كه ضمن جلوگيري از مهاجرت افراد به شهرها زمينه درآمدزايي مناسبي هم براي اهالي روستاها پديد آوردند به همين دليل هيچگاه چنين افرادي فقير تلقي نمي شوند بلكه فقر اجتماعي و فقر اقتصادي در بسياري از بخش هاي كل كشور وجود دارد كه اجازه نمي دهد زنجيره توليد و بازرگاني شكل بگيرد و به همين دليل است كه در كل كشور ما فرهنگ كارآفريني ضعيف است و هنوز در مرحله فقر قرار دارد و افرادي كه در اين بستر ناسالم شغلي براي جوانان روستاها ايجاد مي كنند واقعا انسانهايي شاخص محسوب مي شوند درعين حاليكه مي گوئيم آنهايي كه قدرت كارآفريني دارند از هر جهت غني و سزاوار قدرشناسي و سپاس هستند چون در اين سرزمين هيچ موضوعي به اندازه كارآفريني اهميت ندارد.
خانم زهرا غبيشاوي يكي از چنين آدمهايي است كه به گفته خودش از صفر شروع كرده ولي اكنون كارش آنقدر موفقيت آميز بوده كه پوشاك توليدي خود را علاوه بر كل كشور به عراق هم صادر مي كند و در آستانه صادرات پوشاك به كشور اردن هم هست .
وي رمز موفقيت خود را نترسيدن از مشكلات معرفي مي كند و مي افزايد : هر كه در راه توليد قدم بردارد نبايد از مشكل بترسد مشكلات مي آيند اما با تدبير درست كارها خيلي زود مي روند. اگر افراد بتوانند چگونگي مبارزه با مشكلات را هم فرا بگيرند.
وي كه خود از جمله زنان سرپرست خانوار است و با سه فرزند كارش را با يك چرخ خياطي آغاز كرده مي افزايد : در سال 72 كارم را با يك چرخ آغاز كردم ولي چون سرمايه نداشتم با200 هزار تومان وام كميته امداد مغازه اي اجاره كردم كه 100 هزار تومان رهن آن بود و 15 هزار تومان هم اجاره ماهيانه پرداخت مي كردم ولي اكنون با شركت در مناقصات حجم كار را افزايش دادم و در دو شيفت كاري كارگران اكنون در كارگاه من مشغول به كار هستند كه در مواقعي تعداد آنها به 100 نفر هم مي رسد .
وي يكي ديگر از راههاي اشتغال زايي كارگاه خود را تحويل كار به خانمها در خانه ها مي داند و مي افزايد برخي از خانمها از اين طريق با من كار مي كنند كه در نهايت خودشان هم مي توانند فعاليت خود را توسعه دهند.
وي البته وجود مشكلات اداري را پس از افزايش سطح توليد بسيار زياد مي داند و مي افزايد : متاسفانه تا مرحله اي اراده فردي براي كار موثر است ولي در كشور ما خصوصا در استانها پس از چند مرحله پيشرفت موانع فراواني پيش پاي توليد كنندگان قرار مي گيرد كه اجازه ترقي بيشتر را به آنها نمي دهد و از جمله اين نواقص در سيستم مالياتي و بانكي كشور حاكم است كه با توليد كنندگان خصوصا در مناطق محروم هماهنگ هستند.
وي مي افزايد : تا آن مرحله كه كميته امداد به ما كمك مي كرد و حتي در بازاريابي حمايت مي كرد روزگار به خوبي مي گذشت اما حال كه مي خواهيم روي پاي خود بايستيم بايد عمر خود را صرف راهروهاي ادارات كنيم . مثلا بانك ها شرايط بسيار سختي را براي اعطاي وام پيش پاي توليد كنندگان قرار مي دهند كه اجازه نمي دهد ما مواد اوليه لازم را تهيه و پس از پايان كار بدهي آنها را پرداخت كنيم يا من در شهرك صنعتي اهواز 1500 متر زمين تهيه كردم تا كارخانه تاسيس كنم ولي پس از اعطاي زمين تسهيلات ديگري براي شروع فعاليت در اختيار توليد كنندگان قرار نمي گيرد.
خانم غبيشاوي ادامه مي دهد : من سه فرزند دارم كه يكي از آنها مهندس كامپيوتر ديگري دانشجوي كامپيوتر و يكي هم ديپلم است و سرگذشت زندگي من هم در قالب كتابي چاپ شده است ولي اكنون اداره ماليات فعاليت توليدي مرا در معرض خطر قرار داده زيرا عليرغم دريافت بخشودگي مالياتي اداره ماليات چنين دستورالعملي را قبول نمي كند و 53 ميليون تومان برايم ماليات نوشته است به همين دليل حساب و كتابهاي مرا توقيف كرده و حتي تلفن همراه مرا كه از طريق آن ارتباط كاري با شركت ها و بازار برقرار مي كردم را ضبط و مرا هم ممنوع الخروج كرده اند!
اين توليد كننده پوشاك در استان خوزستان مي افزايد : من هم اكنون لباس نظامي را براي استان خوزستان و استانهاي همجوار توليد مي كنم و عمده توليدات من هم توليدات صنعتي يا همان لباس كار است كه به ساير كشورها هم صادر مي كنم .
وي درباره مشكلات تامين اعتبارات مالي هم مي گويد : مي خواستم دستگاه برش كامپيوتري وارد كنم كه به دليل عدم پرداخت وام موفق به خريد آن نشدم و به همين دليل هم در دو سال اخير در مناقصه هايي كه يكي از اصلي ترين شروط آن داشتن دستگاه برش كامپيوتري پارچه بود. شكست خوردم در حاليكه جز اين دستگاه من در تمام مراحل مناقصه برنده شده بودم و فقط در اين شرط شكست خوردم .
وي مي افزايد : زمينه كار بسيار فراوان است تا حدي كه هم اكنون كارگران در دو شيفت كاري يكي براي خانمها از 8 صبح تا 5 بعدازظهر و ديگري براي آقايان از 8 شب تا صبح در كارگاه كار وجود دارد و اكنون بيشتر از خود نگران سرنوشت اين 60 تا 100 نفر كارگري هستم كه چشم آنها به عملكرد من است در حاليكه مشكلات اداري راه ترقي را پيش پاي ما سد كرده است .
وي از مسئولان مي خواهد كه به توليد كنندگان بيشتر توجه كنند و وامها نيز به جاي ظاهر سرمايه بايد به حجم كاري وام پرداخت تا باعث افزايش توليد و كار در كشور شود.
حاج رجبعلي عقبايي از ديگر كارآفرينان نمونه اي است كه همت او اكنون زبانزد خاص و عام است او مي گويد : من كار خود را با 500 هزار تومان وام در روستاي جزينان بخش طالقان شروع و با اين وام پرواربندي گوسفند را آغاز كردم كه در مرحله اول تعداد گوسفندانم فقط 50 راس بود كه اكنون تعداد آن به 400 راس رسيده كه علاوه بر تامين هزينه زندگي خود چهار فرزندم نيز از همين راه امرار معاش مي كنند.
وي با قرار دادن تجارب خود در اختيار ديگران مي گويد : هيچ كاري به اندازه توليد و ايجاد كار براي خدمت به كشور دراين دوران با اهميت نيست زيرا در اين شرايط جوانان كشور ما بيش از هر چيزي به كار نياز دارند.
آقاي عقبايي ادامه مي دهد : ما نبايد از تبليغ كاري كه انجام مي دهيم ترس و واهمه داشته باشيم . امروز جوانان ما نياز دارند كه از تجربه هاي ما استفاده كنند و براي شروع كار نترسند حتي اگر در سالهاي اول شروع فعاليت درآمد بسيار كمي داشته باشند بايد با اميد به كار خود ادامه دهند زيرا فكر آنها به مرور راههاي جديدي را براي افزايش توليد و درآمد پيش روي آنها قرار مي دهد.
وي كه بيش از 70 سال سن دارد به ديگر كارآفرينان موفق هم توصيه مي كند : تجارب خود را در اختيار جوانان قرار دهند زيرا هر قدر توليد در ايران اسلامي اضافه شود همه ملت و دولت از فوايد آن سود خواهند برد و اين ميراث براي همه كشور باقي خواهد ماند.
وي ضمن تشكر از مسئولان و ياوران كميته امداد مي افزايد : شناسايي و پيشنهاد فعاليت درآمدزا و سودآور فراهم كردن امكانات مورد نياز كمك به تامين محل و مكان توليد و كمك به بازاريابي از راههاي بسيار موثري است كه مي تواند جوانان را در عرصه توليد پايدار نگه دارد و مانع از بين رفتن فعاليت هاي انجام شده مي شود.
آقاي محمدجواد صدق مدير كل كميته امداد امام خميني استان اصفهان هم كه به عنوان ياور نمونه معرفي شده مي گويد : در استان اصفهان 35 هزار فرصت شغلي براي خانواده هاي تحت پوشش كميته امداد ايجاد شده است كه 38 در صد خانواده هاي تحت پوشش نيز در زمينه هاي توليدي و خدماتي به كار اشتغال دارند.
وي نيز سياست انقباضي بانك ها را سد راهي براي گسترش فعاليت هاي اشتغال زايي معرفي مي كند و مي افزايد : در برنامه چهارم كه اكنون 3 5 سال از آن مي گذرد ما توانستيم 15 هزار فرصت شغلي ايجاد كنيم در حاليكه اگر سياست انقباضي بانك ها نبود ما قادر بوديم اين رقم را تا 2 برابر هم برسانيم .
وي يكي از عوامل موفقيت كميته امداد در كارآفريني را نظارت مستمر و دلسوزانه مي داند و مي افزايد : ما به اين فكر نمي كنيم كه با پرداخت وام مددجو را به حال خود رها كنيم بلكه حتي در بازاريابي و مشكلات اداري در كنارش مي مانيم تا خود بتواند مسير ترقي را به مرور طي كند تا حدي كه طبق بازديد و بررسي هايي كه از سوي شوراي اشتغال هم انجام شد بيش از 90 درصد از طرح هاي اشتغال زايي كه توسط كميته امداد اصفهان انجام شد نمره موفق گرفته است .
آقاي صدق مي گويد : اشكال كار در عرصه اشتغالزايي در كشور ما همين عدم حمايت ها و هماهنگ نبودن زنجيره توليد تا توزيع است .
آقاي عزت اله قائدي دبير جشنواره كشوري كار آفرينان برتر و امداد گران پرتلاش هم درباره اهداف برگزاري اين جشنواره مي گويد : مهمترين هدف ما القا اين فكر به كارآفرينان بود كه همواره در ذهن داشته باشند نوآوري خلاقيت كار و تلاش بر سرمايه برتري دارد و كارآفرينان بزرگ هميشه از بنگاههاي بسيار كوچك حتي با محوريت يك نفر يا اعضا يك خانواده كار خود را آغاز كرده اند.
وي درباره ديگر اهداف برپايي جشنواره مي افزايد : وقتي كه رهبر معظم انقلاب امسال را سال نوآوري و شكوفايي نام نهاده بودند و چون مي ديديم كارهاي بسيار زيادي در زمينه كارآفريني در كميته امداد امام خميني (ره ) انجام شده بود تصميم گرفتيم براي معرفي دستورهاي اقتصادي اجتماعي و فرهنگي كارآفرينان و تشويق كارجويان مستعد به كارآفريني و توسعه مشاغل كم سرمايه بر و پايدار اين جشنواره را بر پا داريم .
وي ادامه مي دهد : در ميان مددجويان كميته امداد واقعا افراد نابغه فعال و خلاق فراوان دارد. آنها از لحاظ تمكن مالي مشكل داشتند ولي هيچگاه از لحاظ استعداد و خلاقيت كم ندارند و بسيار خوش فكر و افراد هنرمندي هم هستند.
وي مي افزايد : ما با اين كار مي خواستيم طلاهاي زير خاكستر را به مردم نشان دهيم و چنين جشنواره اي را در سطح تمام استانها برگزار كرديم كه برترين هاي همه نمايشگاه هاي استاني را با حضور رئيس جمهور مجددا معرفي كرديم .
معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد امام خميني (ره ) مي گويد : اينكه كميته امداد به سمت اشتغال زايي براي مددجويان رفته ريشه هاي آن به يك توصيه حضرت امام (ره ) در زمان حياتشان باز مي گردد كه در سال 1364 در جمع شوراي مركزي هنگامي كه يك كاردستي از مددجويان تقديم امام شد فرموده بودند : « چنين كارهايي براي مددجويان درست است » و همين پايه كارهاي بعدي شد كه رويكرد امداد به سمت اشتغال برود تا اهدا كمك هاي نقدي يا غير نقدي اگر چه آن هم به جاي خود هست ولي رويكرد اصلي به اصطلاح آموزش ماهيگيري است به جاي اهدا ماهي .
وي مي افزايد : به همين دليل در طول سالهاي گذشته كارهاي بسيار زيادي در زمينه خود اتكايي و اشتغال زايي انجام شد تا حدي كه تاكنون حدود 479000 طرح اجرا شده كه از اين تعداد با شاخص ها و بررسي هايي كه انجام شد 213 هزار طرح به جشنواره هاي استاني راه يافت كه از اين تعداد هم 903 طرح به عنوان طرحهاي برتر در استان ها معرفي شد و از مددجويان كار آفرين مورد تقدير قرار گرفتند .
آقاي قائدي ادامه مي دهد : در راستاي تشويق فعالان ستادي كميته امداد هم در كنار معرفي مددجويان كارآفرين 60 نفر از امدادگران پرتلاش در عرصه كارآفريني و 180 نفر از همياران كارآفرينان برتر در استان ها نيز مورد تقدير و تشكر قرار گرفتند . كه در نهايت 32 طرح كارآفريني برتر از 30 استان و يك مورد از غرب استان تهران و يك مورد هم از منطقه محروم بشاگرد معرفي شدند كه رئيس جمهور از آنها قدرداني كرد.
وي تعداد مددجويان تحت پوشش كميته امداد را نيز بالغ بر يك ميليون و 800 هزار خانوار معرفي مي كند و مي افزايد : در مجموع بيش از 4 5 ميليون مددجو تحت پوشش هستند كه تاكنون بيش از450 هزار طرح اشتغال و خودكفايي براي آنها اجرا شده كه 540 هزار فرصت شغلي داشته است و تا پايان سال 86 به همت 642 دفتر كارآفريني كميته امداد در سراسر كشور 93 هزار نفر خودكفا شده و از تحت پوشش خارج شده اند.
وي شاخه هاي كارآفريني را در استان ها متفاوت ارزيابي مي كند و مي افزايد : اين شاخه هاي كارآفريني در قالب طرحهاي كشاورزي دامداري صنعتي و صنايع دستي در استان ها از 10 شاخه تا 32 شاخه متنوع است كه ارزيابي هيات داوران هم با 140 شاخص برترين ها را انتخاب كردند.
وي مددجوي كارآفرين را نيز چنين معرفي مي كند : مددجوي كارآفرين در نظر ما شخصي است كه با ايده جديد و خلاقيت و بهره گيري از منابع مالي تخصيص يافته و امكانات خود موفق به ايجاد يك فعاليت توليدي يا خدماتي شده و از اين طريق كسب درآمد نمايد.
آقاي قائدي درباره ياوران نمونه هم مي گويد : منظور ما از ياور نمونه كليه اشخاص حقيقي و حقوقي اعم از دولتي و خصوصي هستند كه در عرصه اشتغال و خودكفايي مددجويان كميته امداد را ياري كرده اند مانند استانداري سازمانهاي جهاد كشاورزي آموزش و پرورش كار و امور اجتماعي آموزش فني و حرفهاي بانك ها و ساير اشخاص حقيقي كه در جهت توسعه اشتغال به صورت نقدي و يا غير نقدي با امداد گران و مددجويان همكاري موثر داشته اند.
وي خانواده كميته امداد را بسيار وسيع معرفي مي كند و مي افزايد : كار آفرينان موفق تنها بخشي از خانواده موفق كميته امداد محسوب مي شوند زيرا در ميان خانواده ما پزشك مدرس دانشگاه نماينده مجلس قاضي و بسياري از مديران كشور هم داريم كه كميته امداد با توجه به شرايط نامناسب فاصله طبقاتي موجود در شهرها و روستاهاي كشور تنها تا حدودي زمينه رشد اين بزرگواران را فراهم كرده است .
آقاي قائدي ادامه مي دهد : در موردي در يكي از روستاهاي كشور مددجويي مراجعه كرد و گفت كه اگر يك اجاق گاز و يك ديگ به من بدهيد مي توانم زندگي خودم را اداره كنم كه با اين حداقل امكانات به توليد « قره قروت » مشغول شد و مواد اوليه اش نيز همان آب پنيري بود كه در روستا فراوان يافت مي شد در حاليكه آن مددجو امروز با تلاش و همت خود كارخانه توليد مواد غذايي در كشور ساخته و براي چندين نفر هم شغل پايدار ايجاد كرده است . كه نشان مي دهد چنين افرادي نوابغ هستند و صرفا نبايد به سراغ افراد معروفي بگرديم و آنها را فقط در شهرها پيدا كنيم و يا نمونه اي ديگر خانمي در اهواز است كه با يك چرخ خياطي شروع كرده بود ولي اكنون 60 نفر در كارگاه خياطي او مشغول توليد پوشاك هستند كه چنين افرادي واقعا در كشور ما نمونه هستند.
وي برپايي جشنواره را دو سالانه اعلام مي كند و مي افزايد : امسال به مناسبت سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اولين جشنواره را برگزار كرديم .
متاسفانه امروز در جامعه ما بسياري از افراد به دليل بيكاري و يا از دست دادن شغل گرفتار فقر شده اند در حاليكه هيچگاه از لحاظ فرهنگي فقير نيستند زيرا سخنان حضرت علي (ع ) را همواره در ذهن دارند كه فرمودند : « شيعيان من كساني هستند كه دست نياز به سوي مردم دراز نمي كنند گرچه از گرسنگي بميرند »
خانم زهرا غبيشاوي توليد كننده پوشاك در استان خوزستان : من كار خود را به صورت فردي و تنها با 200 هزار تومان وام در سال 72 آغاز كردم ولي اكنون 100 نفر در دو شيفت به صورت 24 ساعته در كارگاه توليدي ام مشغول به كار هستند و پوشاك توليدي خود را علاوه بر كل كشور به خارج از ايران نيز صادر مي كنم .
حاج رجبعلي عقبايي دامدار و توليد كننده در بخش طالقان شهرستان كرج : پرواربندي گوسفند را با 50 راس آغاز كردم و امروز تعداد آنها به 400 راس رسيده و توصيه ام به كارآفرينان هم نهراسيدن از مشكلات است .
آقاي محمد جواد صدق مديركل كميته امداد استان اصفهان : سياست هاي انقباضي بانك ها سد راه گسترش فعاليت هاي اشتغال زايي شده است در حاليكه ما مي توانستيم با دريافت به موقع اعتبارات بانكي تعداد 15 هزار شغل پايدار ايجاد شده را به 30 هزار مورد برسانيم .
آقاي عزت اله قائدي معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد امام خميني (ره ) : سياست كميته امداد اشتغال زايي و خوداتكايي مددجويان است تا حدي كه تاكنون حدود 479 هزار طرح اشتغال زايي ايجاد و براي 500 هزار عضو خانواده كميته امداد اشتغال پايدار ايجاد شده است .

چهارشنبه|ا|14|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 385]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن