تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816342249




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گردهمايي سراسري معاونان فرهنگي بنياد شهيد و امورايثارگران آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: گردهمايي سراسري معاونان فرهنگي بنياد شهيد و امورايثارگران آغاز شد
دومين گردهمايي معاونان فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران سراسر كشور صبح امروز در مجتمع فرهنگي ايثار آغاز شد.


به گزارش سرويس اجتماعي برنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني ايثار، حجت الاسلام سيد سعيد لواساني معاون فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران صبح امروز در نخستين روز اين گردهمايي گفت: بررسي عملكرد معاونت فرهنگي در سال گذشته و همچنين برنامه هاي سال 88، تشريح رويكرد فرهنگي و نظام جديد ارزشيابي از اهداف برگزاري اين گردهمايي است.

وي ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه در حوزه فرهنگي، 9 شاخص به ثبت رسيده است كه اين شاخص ها در پايان برنامه بايد از 30 تا 100درصد محقق شوند.

وي افزود: تاكيد بر ورزش همگاني و ارتقاي كمي ورزش جانبازان از 34 به 100درصد در پايان برنامه پنجم توسعه از جمله اين برنامه ها به شمار مي رود.

معاون فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران با بيان اينكه در حال حاضر 104 هزار دانشجو شاهد و ايثارگر مشغول تحصيل هستند، عنوان كرد: برداشت ما اين است كه اين آمار در پايان اين برنامه به 130 هزار داشجو ارتقاء پيدا كند.

حجت الاسلام لواساني در ادامه به تقويت بنيه علمي، ترويج هدايت تحصيلي با رويكرد مشاوره شغلي در طرح شاهد دانشجويي اشاره و عنوان كرد: در بخش دانش آموزي نيز بر هدايت تحصيلي با رويكرد هدايت دانش آموزان به دانشگاه هاي دولتي و رشته هاي داراي آينده شغلي بهتر در اين برنامه تاكيد داشتيم.

وي همچنين بحث ديگر برنامه پنجم توسعه را تعميم فرزندان جانبازان 25 تا 50 درصد در طرح شاهد بيان كرد و اظهار داشت: همچنين در طرح شاهد قصد داريم 20 درصد از هيئت علمي دانشگاها را از جامعه ايثارگري قرار دهيم كه با توجه به اين موضوع بايد بورسيه داشجويان در دوره هاي كارشناسي ارشد و دكتري جدي گرفته شود.

معاون فرهنگي بنياد شهيد و امورايثارگران جدي گرفتن برنامه هاي فرهنگي دانش آموزان و دانشجويان و تحت پوشش گرفتن آنها را در اين زمينه از ديگر محورهاي برنامه دانست و ادامه داد: در اردوهاي زيارتي و سياحتي اكنون حدود 30 درصد از جامعه هدف تحت پوشش هستند كه قصد داريم در پايان برنامه پنجم توسعه آن را به 80 درصد ارتقا دهيم.

در ادامه اين مراسم قهرمان مومني مدير كل آموزش عمومي بنياد شهيد و امور ايثارگران ضمن تشريح نظام نامه طرح شاهد در برنامه پنجم توسعه گفت: نظام نامه طرح شاهد در برنامه پنجم توسعه با رويكرد تحولي و نوآوري تدوين شده است كه پس از تصويب توسط ستاد مركزي شاهد آموزش و پرورش براي تصويب نهايي به شوراي عالي طرح و برنامه ارائه مي شود.

وي تصريح كرد: هدفمند كردن و بهبود طرح شاهد در برنامه پنجم توسعه و ارائه مدلهاي جديد مديريتي (هيات امنايي، وابسته به بنياد شهيد و امور ايثارگران، غير دولتي شاهد) از مهمترين ويژگي هاي اين نظام نامه است.

وي ادامه داد: ضابطه مند كردن طرح توسعه و استمرار مدارس شاهد (25 درصد پذيرش طرح شاهد،50درصد منسوبين به جامعه ستادهاي جرايي ايثارگران و 25 درصد سايرين)، تاكيد بر تدوين طرح جامع فرهنگي دانش آموزان، توجه به بهبود طرح پراكنده و تحت پوشش قرار گرفتن 50 درصد آنها در مدارس مشمول نظامنامه و تعيين رشد 5 درصدي دانش آموزان طرح شاهد در موفقيت هاي علمي و فرهنگي در برنامه پنجم توسعه از ديگر ويژگي هاي نظام نامه به شمار مي رود.

مديركل آموزش عالي بنياد شهيد و امور ايثارگران نيز درباره تبيين اولويت ها و سياست هاي آموزش عالي در برنامه پنجم توسعه اظهار داشت: رشد ارتقاي آموزشي، توسعه علمي، توسعه تحصيلت تكميلي، همگرايي آموزش و اشتغال و رشد فرهنگي از اولويت هاي اين اداره كل است.

رضا صحرايي درباره شاخص هاي اندازه گيري اولويت ها گفت: كاهش آمار دانشجويان مشروط به صفر، افزايش آمار دانشجويان استعداد درخشان به 6 درصد كل آمار، افرايش آمار دانشجويان كارشناسي ارشد و دكتري به 30 درصد كل آمار، متناسب گزيني داوطلبان آزمونهاي سراسري و شكل گيري كانون هاي فرهنگي دانشجويان از جمله شاخص ها است.

در ادامه مراسم نيز علي سلگي مديركل فرهنگي و هنري بنياد شهيد و امور ايثارگران به تشريح تقويم برنامه هاي سال 88 و برونسپاري مراكز فرهنگي و هنري پرداخت.

وي با اشاره به اينكه رويكرد هاي تحولي در عرصه فرهنگي شامل تصحيح اهداف و ارتقاي آنهاست، افزود: برنامه هاي اداره كل فرهنگي و هنري در دو بخش محتوايي و شكلي است كه اين اداره در بخش محتوايي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و در بخش شكلي سفرها، موضوعات قرآني، آموزش هاي مختلف هنري، ادبي و حج و زيارت ساماندهي مي شود.

سلگي در ادامه به 10مولفه اصلي ايمان به خدا، تقوا، توكل، تعبد، تفكر، نماز، حجاب، امربه معروف و نهي از منكر، مهدويت و ولايت در بخش محتوا اشاره و عنوان كرد: اين مولفه ها در جهت زمينه سازي براي قرب الهي و ترويج فرهنگ ايثارو شهادت تدوين شده اند.

وي در خصوص برنامه هاي شكلي اداره كل فرهنگي اظهار داشت: به كارگيري و مشاركت جامعه هدف، برونسپاري فعاليت ها و مراكز چابك سازي و كوچك سازي سازمان و بهره گيري از نخبگان در جهت فرهنگ سازي از رويكردهاي اين اداره كل در بخش شكلي به شمار مي رود.

گفتني است در ادامه اين گردهمايي حاضران به تشريح رويكردهاي فرهنگي، تشريح تقويم فعاليت هاي ورزشي سال 88 ، اولويت بندي اهداف و سياست ها، تشريح اعتبارات و سياست هاي بودجه سال 88 و گزارش ارزيابي استانها پرداختند.

دومين گردهمايي سراسري معاونان فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران فردا در موسسه فرهنگي ورزشي ايثار ادامه پايان مي يابد.

پنجشنبه|ا|15|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن