تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816541364




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/پنجاه و سومين سفر استاني/ رييس جهاد دانشگاهي آذربايجان غربي: طرح راه‌اندازي شهرك مدرن تحقيقاتي كشاورزي جهاد دانشگاهي استان به هيات دولت پيشنهاد مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /پنجاه و سومين سفر استاني/ رييس جهاد دانشگاهي آذربايجان غربي: طرح راه‌اندازي شهرك مدرن تحقيقاتي كشاورزي جهاد دانشگاهي استان به هيات دولت پيشنهاد مي‌شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - اروميه
سرويس: شهرستان‌ها

طرح احداث شهرك مدرن تحقيقاتي، آموزشي و تخصصي كشاورزي جهاد دانشگاهي واحد آذربايجان غربي ، پس از بحث و بررسي كارشناسانه در كارگروه كشاورزي و كميته‌هاي تخصصي استانداري آذربايجان‌غربي تصويب و در جلسه دور دوم سفر اعضا هيات دولت به استان در حضور رييس جمهور مطرح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، دكتر قرباني، استاندار آذربايجان غربي، پس از تصويب طرح جهاد دانشگاهي در كارگروه، طي دستوري به معاونت برنامه‌ريزي طرح اين مصوبه را در سفر دوم رييس جمهور صادر كرد.

مهندس عاقلي، رييس جهاد دانشگاهي واحد آذربايجان غربي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا گفت: با توجه به گسترش اين شهرك‌ها در دنيا و نبود آنها در ايران (بجز يك مورد چند منظوره ) و قابليت‌هاي چشمگير اين استان در بخش كشاورزي و منابع طبيعي و هم مرز بودن آن با كشورهاي تركيه، عراق، ارمنستان و آذربايجان , سياست پ‍ژوهشي اين نهاد در تشكيل قطب‌هاي علمي در واحدها، نياز است كه شهرك علمي و تحقيقاتي در استان راه‌اندازي شود تا علاوه بر بكارگيري فارغ التحصيلان كشاورزي، كشاورزان پيشرو، توليدكنندگان و صادركنندگان در شهركهاي علمي و تحقيقاتي بتوان تحول بنيادي در بخش كشاورزي اين استان كه منبع اصلي در اقتصاد و صادرات آن است، به وجود آورد.

وي ادامه داد: با احداث اين شهرك، مي‌توان دانش فني اين تكنولوژي را به كشورهاي همسايه و ساير كشورها نيز صادر كرد.

وي با اشاره به اين كه كشاورزي در ايران يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي اقتصادي كشور به شمار مي‌رود، گفت: وجود تنوع ذخائر غني ژنتيك ، منابع عظيم طبيعي و جغرافيايي و تنوع در توليدات محصولات مختلف كشاورزي از عواملي هستند كه جايگاه بخش كشاورزي را در توسعه ملي و ايجاد امنيت غذايي متمايز ساخته است.

وي ادامه داد: بخش كشاورزي در توليدات ناخالص داخلي سهم ‌٢٥ درصدي، در اشتغال سهم ‌٢٥ درصدي و در صادرات غير نفتي سهم ‌٣/١ درصدي دارد.

رييس جهاد دانشگاهي واحد آذربايجان غربي با اشاره به اين كه استان آذربايجان غربي به جهت استعدادهاي بالقوه خدادادي يكي از قطب‌هاي مهم كشاورزي بوده است، گفت: محصولات باغي متنوعي نظير انواع ميوه و تره‌بار و صيفي جات در استان توليد مي‌شود كه در دو سال گذشته طبق آمار به دست آمده مساحت اراضي زير كشت زراعي و باغي استان آذربايجان غربي ‌٧٩٧ هزار هكتار بوده است كه ‌١٠٣ هزار هكتار آن زير كشت محصولات باغي بوده است.

وي با اشاره به كل توليدات استان در دو سال گذشته، گفت: توليدات بالغ بر‌٥.2 ميليون تن و با ارزش ريالي‌١٢٤٨٠ ميليارد ريال بود كه از اين ميزان توليد، ‌١.2 ميليون تن مربوط به محصولات باغي بود.

مهندس عاقلي در خصوص تاسيس شهرك تحقيقاتي، آموزشي و تخصصي كشاورزي، جهاد دانشگاهي گفت: ‌٤٠ هكتار زمين و ‌٢٤ ميليارد ريال اعتبار بايد براي اين امر در فاز اول اختصاص يابد تا بتوان ضمن اخذ موافقت اصولي، مقدمات تاسيس فاز اول آن و طرح‌ها و برنامه‌هاي اجرايي تاسيس و راه‌اندازي فازهاي ديگر اين طرح را نيز مهيا كرد.

وي تبديل ايده‌هاي اين افراد به فناوري‌هاي نوين را از ديگر دستاوردهاي مهم شهرك علمي اين نهاد ذكر كرد. وي ادامه داد: در نهايت هدف نهايي اين شهرك استفاده از تمام ظرفيت‌هاي علمي استان براي توليد علم و فناوري در بخش كشاورزي در استان و صدور آن به كل كشور و كشورهاي همجوار خواهد بود.

مهندس عاقلي فعاليت‌هاي پيش بيني شده در بخش تحقيقات شهرك مدرن تحقيقاتي آموزشي و تخصصي كشاورزي جهاد دانشگاهي آذربايجان غربي را مطالعه بر روي اصلاح الگوي كشت محصولات باغي، گلخانه‌اي و گياهان دارويي با توجه به امنيت غذايي، مطالعه بر روي روش‌هاي تغذيه محصولات باغي، گلخانه‌اي و گياهان دارويي با رويكرد بر استفاده از كودهاي آلي، بيولوژيكي و ارگانيك، مطالعه بر روي ارتقاء عملكرد و بهبود كيفيت محصولات باغي، گلخانه‌اي و گياهان دارويي با استفاده از روش‌هاي نوين باغباني، مطالعه بر روي ارقام و پايه‌هاي مناسب با شرايط منطقه و مطالعه بر روي كاهش ضايعات محصولات باغي و گلخانه‌اي ذكر كرد و افزود: افزايش بازار پسندي توليد ارقام با ويژگي‌هاي خاص و مقاوم به شرايط محيطي و آفات و بيماري‌ها در محصولات باغي، گلخانه‌اي و گياهان دارويي مطالعه برروي روش‌هاي افزايش متابوليت‌هاي ثانويه و با ارزش نظير مواد موثره گياهان دارويي و تركيبات آنتي اكسيدان مطالعه بر روي روش‌هاي مختلف حفظ كيفيت ميوه در طول نگهداري با رويكرد استفاده از مواد طبيعي و روش‌هاي غيرشيميايي به ويژه با استفاده از نانوتكنولوژي مطالعه برروي روش‌هاي مختلف ريز ازديادي محصولات باغي، گلخانه‌اي و گياهان داروئي به نژادي و به زراعي گياهان داروئي افزايش مواد موثره گياهان داروئي با استفاده از فناوري بيوتكنولوژي مطالعه و ارائه فرمول هاي غذايي مناسب براي هر محصول در شرايط هيدروپونيك را از ديگر اولويتهاي كاري اين مجتمع تحقيقاتي است.

وي آموزش و مشاوره بهره‌برداران و توليدكنندگان محصولات گلخانه اي (هيدروپونيك و خاكي) آموزش و مشاوره بهره‌برداران و توليدكنندگان محصولات باغي، آموزش مشاوره توليد كنندگان گياهان دارويي، آموزش و مشاوره توليد كنندگان نهال، آموزش‌هاي تخصصي براي كارشناسان و فارغ التحصيلان بخش كشاورزي، ارائه خدمات مشاوره تخصصي براي دانشجويان تحصيلات تكميلي در زمينه‌هاي تحقيقاتي دوره‌هاي آموزشي عمومي و تخصصي خود اشتغالي، ارائه خدمات مشاوره تخصصي خود اشتغالي را از فعاليت‌هاي پيش بيني شده در بخش آموزش و مشاوره شهرك نام برد.

وي با اشاره به فعاليت‌هاي پيش بيني شده در بخش انكوباتور و مراكز رشد شهرك، گفت: خدمات مشاوره شغلي تخصصي آموزش‌هاي مهارتي و فني و عملياتي خود اشتغالي تخصصي ارائه دوره‌هاي آموزشي ـ عملياتي بسته‌بندي و بازاريابي اطلاع يابي از بازار در خصوص محصولات توليدي شناسايي شغل‌هاي جديد يا كارآفريني در بخش كشاورزي حمايت از نخبگان، كارآفرينان، مبتكرين و مخترعين از اهم فعاليت‌هاي مراكز رشد اين شهرك خواهد بود.

انتهاي پيام

پنجشنبه|ا|15|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1069]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن