تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):چه چيز مانع مى شود كه هر گاه بر يكى از شما غم و اندوه دنيايى رسيد، وضو بگيرد و به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798701050




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري مهر/ترنم شعر و باران در كنگره سراسري شعرخاتم عشق


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبري مهر/ترنم شعر و باران در كنگره سراسري شعر"خاتم عشق"
سنندج - خبرگزاري مهر: كنگره سراسري شعر اهل بيت در حالي برگزار شد كه ترنم باران زمستاني با كلمات آهنگين شعر آئيني در "خاتم عشق" خلاصه شده بود.

به گزارش خبرنگار مهر در سنندج، روز گذشته مركز استان كردستان ميزبان عده اي از شاعران به نام آئيني كشور بود تا اولين كنگره سراسري شعر اهل بيت با عنوان "خاتم عشق" كه به مناسبت ميلاد مسعود پيامبر اكرم حضرت محمد (ص) برگزار گرديد، را كليد بزنند.

در حالي محوطه خانه كرد سنندج كه داراي سابقه اي تاريخي است براي برگزاري اين كنگره سراسري انتخاب شده بود كه كلمات آهنگين شاعران با ترنم آخرين باران هاي زمستاني فضاي پر از معنويت و عرفان را به محل بخشيده بود.

شاعران كه از نقاط مختلف كشور و از استانهاي دور و نزديك بار سفر به كردستان را بسته بودند تا با احساس خود از محمد (ص) و اهل بيتش بگويند و بار ديگر ارادت خود را به پيامبر رحمت و اميد به همگان ثابت كنند.

قرائت اشعار هنرمندان حاضر كنگره عشق از زماني آغاز شد كه قطرات رحمت الهي و آخرين باران هاي زمستاني در سنندج باريدن گرفت.

هر چند كه هواي ديروز سنندج تا اندازه اي و نسبت به روزهاي گذشته رو به سردي گرائيده بود ولي افراد حاضر كه البته تعدادشان نيز كم نبود خود را در احساس شاعران گم كرده و همه با هم " ماه فرو ماند از جمال محمد، سرو نرويد باعتدال محمد/ قدر فلك را كمال و منزلي نيست، در نظر قدر با كمال محمد" زمزمه كردند.

كنگره سراسري خاتم عشق كه به همت اداره كل تبليغات اسلامي استان كردستان برگزار گرديد، با استقبال بسيار خوب شاعران كشوري و استاني مواجه شد.

مديركل سازمان تبليغات در اين رابطه و در ابتداي مراسم گفت: بعد از ارسال فراخوان جشنواره به ساير استان ها بيش از 75 شاعر نسبت به ارسال آثار خود به اين جشنواره اقدام كردند.

حجت الاسلام حسن بكتاش افزود: پس از داوري آثار رسيده توسط اعضاي هيئت داوران تعداد 26 اثر واجد شركت در كنگره و قرائت اشعار انتخاب شدند.

وي يادآور شد: در كنار آثار رسيده نيز 5 شاعر برجسته و صاحب نام كشوري براي حضور در اين كنگره يك روزه دعوت شدند كه از آن جمله مي توان به "محمد جواد محبت"، "پرويز بيگي حبيب آبادي"، "صائم كاشاني" و "مرتضي اميري اسفندقه" اشاره نمود.

مدير كل سازمان تبلغيات اسلامي استان كردستان همچنين اظهار اميدواري كرد: كه با همكاري ساير دستگاه هاي فرهنگي استاني بتواند دبيرخانه دائمي كنگره سراسري شعر اهل بيت با عنوان خاتم عشق را در كردستان تاسيس و راه اندازي نمايد.

حجت الاسلام بكتاش البته به مهمترين اهداف برگزاري اين جشنواره نيز اشاره كرد و گفت: جايگاه شعر و شاعري در استان كردستان به ويژه در حوزه هاي معنوي و آئيني بر هيچ كسي پوشيده نيست و با توجه به آغاز هفته وحدت و ميلاد حضرت محمد (ص) اين كنگره يك روزه برگزار گرديد.

در ادامه برنامه نوبت به محمد جواد محبت از شاعران به نام شعر آئيني كشور رسيد تا او هم با كنار هم قرار دادن كلمات و ساختن رديف و قافيه و بيت و مصرع ارادت خود را به رسول پاكيها و مهربانيها نشان دهد.

وي با "بر باغ مهر آتش قهر از قوم نامهربان ريخت/ خون گل و سرو و سوسن بر شانه ي ارغوان ريخت، آن قد و بالا صنوبر آينه اي پيمبر/ با رزم مردانه شبنم از گل نه گل نشان ريخت" شروع كرد و با "غم هاي تو قطره قطره تبخير شد مثل شبنم/ تندر خروشيد و باران از ديده ي آسمان ريخت" به پايان برد.

بعد از قرائت شعر محمد جواد محبت نوبت به اجراي مراسم مولودي خواني توسط خادمان خانقاه هاي استان رسيد تا بار ديگر صداي دلنواز مولودي خواني را در فضاي خانه كرد سنندج طنين انداز كنند.

استاندار كردستان نيز به عنوان يكي از سخنرانها در اين مراسم حضور يافت و گفت: ارادت مردم اهل سنت كردستان به اهل بيت عصمت و طهارت ويژه است.

اسماعيل نجار افزود: با آغاز ماه مولود مردم اين استان با برپايي آئينهاي خودجوش، نذر و نذورات به استقبال ميلاد مسعود حضرت محمد (ص) مي روند.

وي بر برگزاري مراسم هايي اين چنين در سالهاي آينده تاكيد كرد و گفت: براي مقابله با دسيسه هاي دشمن كه كانون وحدت مسلمانان را نشانه رفته اند بايد آئينهاي اين چنين برپا شده تا مردم علاقه و محبت خود به رسول مهرباني ها را دو صد چندان نمايند.

بارش قطرات باران با گذشت زمان فزوني مي يافت و هر لحظه شاعري از دياري و استاني به روي سن مي رفت تا اشعارش را قرائت كند.

كنگره سراسري شعر خاتم عشق در حالي پايان يافت كه جمع زيادي از روحانيون و اعضاي خانواده هاي سنندجي تقريبا يك روز را در خانه كرد سنندج گذرانده و به هنر شاعران برجسته كشوري و اشعارشان گوش دادند.

در پايان علاوه بر تجليل از افراد برتر و پيشكسوتان عرصه شعر از روحانيوني كه براي تقريب و وحدت بين شيعه و سني تلاش كرده بودند نيز تجليل و تقدير شد.

پنجشنبه|ا|15|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 216]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن