تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816529535




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تظاهرات نظاميان يمني بر ضد علي عبدالله صالح


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: تظاهرات نظاميان يمني بر ضد علي عبدالله صالح
همزمان با تظاهرات نظاميان مخالف علي عبدالله صالح، منابع يمني اعلام كردند كه دولت جديد اين كشور قصد دارد قانون آشتي ملي را به جاي اعطاي مصونيت قضايي به صالح و معاونانش وضع كند.
به گزارش روزنامه اماراتي البيان، منابع سياسي يمن اعلام كردند كه دولت توافق ملي يمن با همكاري ناظران بين‌المللي كه در امضاي توافقنامه انتقال قدرت در رياض حاضر بودند، تصميم گرفتند كه به جاي اعطاي مصونيت قضايي به صالح و معاونانش قانوني را تحت عنوان قانون آشتي ملي وضع كند.
منابع سياسي همچنين اعلام كردند كه هدف از اين اقدام پايان دادن به ناآرامي‌ها و اعتراضاتي است كه درخصوص اعطاي مصونيت به صالح و معاونانش در كشور ايجاد شده بود. بنا به گفته اين منابع، دولت توافق ملي طي هفته‌ آينده پيش‌نويس اين قانون را آماده و براي اخذ راي اعتماد به پارلمان يمن تقديم خواهد كرد.
همچنين منابع سياسي يمن اعلام كردند كه كشورهاي عضو دائم شوراي امنيت، كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس و سازمان ملل مذاكرات ويژه‌اي را درخصوص تهيه پيش‌نويس اين قانون انجام داده‌اند.
اين تصميم دولت يمن پس از افزايش موج مخالفت‌ها با اعطاي مصونيت قضايي به صالح و معاونانش صورت گرفت تا جايي كه مخالفان به دو دسته موافقان و مخالفان اين طرح تقسيم شدند.
از سوي ديگر، يكي از مسئولان بلندپايه نظامي يمن در سخناني اعلام كرد: احمد علي عبدالله صالح، پسر علي عبدالله صالح و فرمانده گارد رياست جمهوري يمن به منظور خلاصي از افسران جدا شده از ارتش نظام سابق اقدام به دستگيري برخي از فرماندهان گارد رياست جمهوري كرده و تاكنون10 تن از افسران را دستگير كرده است.
در همين حال صدها نفر از نظاميان روز شنبه با برگزاري تظاهراتي در شهر تعز خواهان محاكمه فرماندهان نظامي به جرم مشاركت در كشتار معترضان بي‌دفاع در تظاهرات عليه صالح شدند. تظاهركنندگان همچنين خواهان استعفاي رهبران امنيتي و نظامي شدند.
شركت كنندگان در اين تظاهرات همچنين اعلام كردند: تا زماني كه عبدالله قيران، مدير امنيتي شهر تعز و "مراد العوبلي" فرمانده گارد رياست جمهوري در استان تعز و عبدالله ضبعان، فرمانده لشگر زرهي 33 از پست خود بركنار نشوند امنيت و آسايش به شهر تعز باز نخواهد گشت.
همچنين ده‌ها تن از پزشكان و پرستاران بيمارستان عمومي انقلاب در تعز نيز با برپايي تجمع خواهان استعفاي عبدالملك السياني، مدير اين بيمارستان شدند.
در همين حال جمعي از ساكنان منطقه العريش در استان عدن واقع در جنوب يمن نيز بامداد روز شنبه با برگزاري تظاهراتي خواهان پايان دادن به جنگ موجود ميان يگان‌هاي وابسته به ارتش يمن و نيروهاي مسلح وابسته به شبكه القاعده شدند.
از سوي ديگر، رئيس پارلمان يمن نيز در سخناني از نيروهاي امنيتي يمن خواست هرچه سريعتر به اقدامات خرابكارانه‌اي كه كشور از ماه ژانويه تاكنون شاهد آنها بوده پايان دهند.
همچنين يك منبع نظامي نيز اعلام كرد: در پي درگيري‌هاي جمعه شب در شهر زنگبار دو تن از نيروهاي امنيتي و يكي از عوامل القاعده كشته شدند.
اين منبع افزود: در اين درگيري‌ها سه تن از سربازان امنيتي و چهار تن از مجموعه انصار الشريعة كه وابسته به القاعده هستند، زخمي شدند.
در همين حال يك تيم متشكل از مهندسان نظامي يمن نيز اعلام كردند كه عمليات پاك‌سازي مقادير زيادي از مواد منفجره و بمب و بسته‌هاي انفجاري كه در شهر زنگبار مركز استان ابين و اطراف آن كاشته شده بود با موفقيت به پايان رسيد.

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن