تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816617454




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در مراسم قدرداني از عوامل مجموعه تلويزيوني «مختارنامه»


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: در مراسم قدرداني از عوامل مجموعه تلويزيوني «مختارنامه»
مراسم قدرداني از عوامل مجموعه تلويزيوني «مختارنامه» 10 دي با حضور سيدعزت الله ضرغامي (رئيس سازمان صداوسيما)، سيدمحمد حسيني (وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي)، محمدرضا مخبر دزفولي (دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي كشور)، علي دارابي (معاون سيما)، مهدي فرجي (مدير شبكه يك سيما) و سازندگان اين سريال در تالار خورشيد سالن همايش هاي وزارت كشور برگزار شد.
حسيني: «مختارنامه» هديه جمهوري اسلامي به تمام دنياست
حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم تجليل از سازندگان مجموعه تلويزيوني مختارنامه گفت: مختارنامه كاري بي بديل و اثري ماندگار در كشور ما بود كه مي تواند بهترين هديه به جهان اسلام و سراسر دنيا باشد. در همان ابتداي پخش سريال، واكنش هايي از سوي افراطيون خارج از كشور عنوان شد كه اين كار تاريخي به مسائل صدر اسلام پرداخته و فضاسازي هايي انجام دادند.
وي در ادامه سخنان خود به برپايي نمايشگاه عكس مختارنامه كه سال گذشته در تالار وحدت انجام شد، اشاره كرد و ادامه داد: كارهاي بزرگ موانع بزرگي هم بر سر راه خود دارد و اين همت و عزم و اراده سازندگان سريال بوده كه ما امروز شاهد اين اثر فاخر هستيم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه سخنان خود بيان داشت: در كارهاي تاريخي به مسائل صدراسلام و مظلوميت هاي اهل بيت(ع) پرداخته مي شود. سريال به عبرتهاي عاشورا، بحث توابين، شخصيت هايي كه در ركاب پيامبراكرم(ص) بودند اما سر دو راهي سرگردان هستند و ريزش ها و رويش ها و... مي پردازد و همه به نوعي در اين سريال تجلي پيدا كرد.
ضرغامي: مهمترين پيام مختارنامه بصيرت افزايي است
رئيس رسانه ملي هم طي سخناني در مراسم مذكور گفت: هر انساني گاهي در آينه نگاه مي كند و با ديدن تغيير در چهره يا سپيد شدن موها متوجه مي شود كه عمر در گذر است و افسوس مي خورد، اما اگر در طول زندگي خود كارهاي الهي كرده باشد، هيچ وقت از عمر طي شده افسوس نمي خورد و ساخت سريال «مختارنامه» نيز از جمله كارهاي الهي است كه در كارنامه سازندگان آن ثبت مي شود.
عزت ا... ضرغامي ادامه داد: سريال مختارنامه كار شاخص و برجسته اي است و بر حسب ويژگي هايي كه دارد، سطح و ترازي از قابليت هاي نمايشي جمهوري اسلامي را نشان مي دهد و واقعا به خاطر ويژگي هاي منحصر به فردي كه دارد، مجموعه آن را افتخار جمهوري اسلامي مي دانم.
ضرغامي تصريح كرد؛ اين سريال 104 پيام بسيار مهم اعتقادي، فكري، فرهنگي، سياسي و اجتماعي دارد كه در 13 سرفصل دسته بندي شده و پيام هايي با تاثيرگذاري بالا در مجموعه آورده است كه مهم ترين آن ها بصيرت افزايي در جامعه به شمار مي رود. ضمن اينكه ظرفيت و توان دراماتيك بالاي مجموعه و كشش و قصه جذاب سريال براي اينكه مردم را ترغيب به تماشا كند، بسيار خوب و به جا بود.
وي ادامه داد؛ در توليد كارهاي تاريخي معمولا تمام داستان براي مخاطب روشن است و اگر اثر كشش بالا نداشته باشد، مورد توجه قرار نمي گيرد. البته در اين ميان بعضي مختارنامه را با ساير آثار مقايسه مي كنند، در حالي كه قابل مقايسه نيست.
عرب نيا: مختارنامه استانداردهاي سريال سازي را بالا برد
فريبرز عرب نيا بازيگر نقش «مختار ثقفي» نيز گفت: هنرمندان سريال از طريق بازي هايشان حرف هايشان را در اين سريال زده اند و بازتاب هاي خوب و هم نتايج خيلي مهم و مثبتي بدست آمد.
وي ادامه داد: نتايج مثبت سريال هنوز به قوت خود باقي است. حضور در يك كار طاقت فرسا به مدت شش سال، ظرفيت هاي ويژه اي مي خواهد تا كارگروه را از بين نبرد.اين يادگاري از همراهي همكاران در ساخت سريال همواره باقي است.
عرب نيا تصريح كرد: همه ما به فراخور سهمي كه در پروژه داشتيم، متوجه شده ايم كه اگر حمايت هاي مسئولان سازمان صدا و سيما نبود، مختارنامه با اين كيفيت به نمايش درنمي آمد و اين سريال استانداردهاي سريال سازي را در ايران بالا برد.
ميرباقري: آماده ارائه حرفهاي انقلاب هستيم
كارگردان مجموعه تلويزيوني «مختارنامه» با بيان اينكه ظرفيت هنري كشور مي تواند ترجمه تصويري انقلاب را به تمام دنيا ارائه دهد، گفت: در ساخت سريال «مختارنامه» به لحظات نابي دست پيدا كرديم.
كارگردان مجموعه مختارنامه ورود به مجموعه مختارنامه را سخت دانست و گفت: هر اثري كه پيرامون نهضت عاشورا است، كار را پيچيده مي كند و شما بايد هم از لحاظ فني و هم از لحاظ هنري حق مطلب را ادا كنيد. مضاف به اينكه ما مجبور بوديم 50 تا 60 دقيقه از حوادث عاشورا را كامل بازسازي كنيم و من در طول ساخت سريال مدام استرس داشتم كه نكند نتوانم و ماكمكي به رساندن پيام عاشورا نكنيم و حتي به آن ضربه هم بزنيم، اما خدا را شكر توانستيم سريال آبرومندي را به مردم تقديم كنيم. ضمن اينكه بضاعت آن موقع ما همين بود.
وي گفت: خوشحالم كه توانستيم مختارنامه را در اين هياهوي رسانه اي كه انتخاب برنامه ها براي بيننده آسان شده است، بسازيم. اگر اين همه صف آرايي را به شكل امروز مي بينيم، به خاطر همين نوآوري ها و حركت هاي پيچيده اي است كه اين انقلاب در درون خود دارد. ما بايد به عنوان زبان گوياي انقلاب، حساسيت هاي بالايي در كار داشته باشيم و با ترجمه و حرف هاي جديد، در سراسر جهان تأثيرگذار باشيم.
ميرباقري اضافه كرد: در روزهايي كه مرحله تداركاتي و آماده سازي سريال «سلمان» را مي گذرانيم، مجموعه نيروي خلاق كشور قادر است كه حرف هاي انقلاب را در قالب ترجمه تصويري به تمام جهان ارائه دهد و انشاء الله كه استراتژي هاي سازمان صدا و سيما و كاري كه اين همه پتانسيل درگير خود مي كند، بتواند جهان را درگير خود كند.

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن