تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه دیدید که مردی باکی ندارد که چه می گوید و چه درباره اش گفته می شود،چنین ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816176098




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

براي نخستين بار در كشور/دستگاه آهنگري چرخشي سرد در اصفهان ساخته شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: براي نخستين بار در كشور/دستگاه آهنگري چرخشي سرد در اصفهان ساخته شد
دستگاه آهنگري چرخشي سرد در اصفهان ساخته شد
اصفهان - خبرگزاري مهر: مخترع دستگاه آهنگري چرخشي سرد گفت: براي نخستين بار در كشور، دستگاه آهنگري چرخشي سرد در اصفهان ساخته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خدايي بعد از ظهر يكشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامي واحد تيران و كرون اصفهان، براي نخستين بار در كشور، به روش آهنگري چرخش سرد دست يافتند.

وي با اشاره به اينكه با دست يافتن به روش چرخشي سرد، دستگاه آن نيز ساخته شده و به شماره 57638 در 12 اسفندماه سال 87 به ثبت اختراعات رسيده، بيان داشت: آهنگري چرخشي سرد يك روش فرم دهي به ميله‌ها و لوله‌ها است كه به ويژه در برخي از آلياژهاي خاص فلزي كاربرد‌هاي وسيعي دارد.

اين مخترع با بيان اينكه روش پيش فرض در آهنگري استفاده از گرماست، افزود: زماني كه برخي از آلياژها بايد به طور حتم در سرما فرم دهي شود، از طرح آهنگري چرخشي سرد استفاده مي‌شود تا بدون گرمادهي، در ساختار فلز تغيير ايجاد شود و آن ‌را به شكل مورد نظر در بياوريم.

وي تصريح كرد: اساس شكل‌دهي به فلز در روش آهنگري چرخشي سرد بر مبناي ارتعاشات ضربه‌اي است كه به ميزان 10 تا 20 هزار بار در دقيقه به فلز اوليه فشار وارد مي‌شود و به شكل قالبي كه در آن قرار گرفته در مي‌آورد.

خدايي ادامه داد: اين روش در واقع يك رانش مولكولي سرد در فلز ايجاد مي‌كند كه در بسياري از صنايع پيشرفته كاربرد‌هاي گسترده‌اي دارد.

وي گفت: اكنون براي نخستين بار توان توليد قطعاتي كه با اين روش به دست مي‌آيند در ايران فراهم شده كه ما حتي نمونه خارجي از اين دستگاه براي نمونه‌برداري و مهندسي معكوس نداشتيم.

مخترع دانشگاه آزاد اسلامي واحد تيران و كرون ادامه داد: اين طرح كه 100 درصد جواب داده تاكنون كمك بزرگي به صنايع كشور انجام داده به ويژه براي توليد قطعات مورد نياز در صنايع هوايي كاربرد بالايي دارد.

خدايي اضافه كرد: به دنبال دستيابي به روش آهنگري چرخشي سرد براي نخستين بار در ايران توانستيم برخي از قطعات خاص هواپيما و هليكوپتر كه 100 درصد جزو اقلام تحريمي بود و بخشي از ناوگان هوايي كشور را زمين‌گير كرده بود را توليد كنيم.

وي با بيان اينكه با استفاده از اين روش برخي از قطعات خاص هواپيما و هليكوپتر را توليد كرده‌ايم كه 100 درصد جزو اقلام تحريمي هستند، گفت: نبود آنها بخشي از ناوگان هوايي كشور را زمين‌گير كرده بود.

خدايي زمان صرف شدن براي اختراع دستگاه آهنگر چرخشي سرد را بالغ بر 10 سال عنوان كرد و بيان داشت: دستگاه آهنگري چرخشي سرد در نمايشگاه آيتكس 2009 مالزي كه 22 كشور صنعتي در آن حضور يافته بودند به عنوان بهترين طرح مدال طلا برد.

وي گفت: در صورتيكه ايران مورد تحريم كشورهاي غربي نبود، تفاوت قيمت اساسي و چند مزيت قابل توجه دستگاه آهنگري چرخش سرد توليدي ايران، كشور را در مرتبه‌اي بالاتر از نمونه آلماني قرار مي‌داد.

مخترع دانشگاه آزاد اسلامي واحد تيران و كرون اضافه كرد: نمونه خارجي اين دستگاه حين كار صداي زيادي توليد مي‌كند كه در نمونه ايراني اين مشكل به سبب در بر گيري دستگاه به وسيله يك محفظه روغن رفع شده است.

وي تصريح كرد: بين برخي از قطعات دستگاه ارتعاشات غيرمجاز وجود دارد كه سبب استهلاك بسيار مي‌شود، اين مشكل نيز با قرار دهي قطعات لاستيكي بين قطعات اصلي دستگاه تا حد زيادي رفع شده است.

خدايي با اشاره به اينكه استفاده از ظرفيت‌هاي لنگري سبب صرفه‌جويي قابل در انرژي مصرفي دستگاه شده، افزود: دستگاه‌هاي خارجي هد آن نيز يك تكه است كه باز كردن دستگاه و تعمير، آن را مشكل مي‌كند، در نمونه ايراني هد دو تكه طراحي شده كه سبب تسريع در باز و بسته شدن و تعمير دستگاه مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه آلياژ تنگستن از جمله آلياژهاي بسيار سختي است كه كار كردن روي آن دشواري‌هاي خاص خود را دارد، گفت: نسل جديد اين دستگاه كه در حال طراحي است امكان كار با چنين آلياژهاي خاصي را نيز فراهم مي‌كند.

اين مخترع دانشگاه تيران و كرون تاكيد كرد: دستگاه آهنگري چرخشي سرد يك ابزار خاص نيست، بلكه تكنولوژي است كه تمام محتواي آن تحريمي محسوب مي‌شود و اكنون بومي شده و كاربردهاي خاصي به ويژه براي سبك سازي قطعات مورد استفاده در صنايع هوايي دارد.

© 2003 Mehr News Agency .

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 262]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن