تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817081910




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توقف شماره‌گذاري تاكسي هاي بدون كيسه هوا


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: توقف شماره‌گذاري تاكسي هاي بدون كيسه هوا
جام جم آنلاين: از ابتداي سال آينده خودروهاي سبك حمل و نقل عمومي بويژه تاكسي هاي بدون كيسه هوا شماره‌گذاري نمي‌شوند.


سرهنگ عليرضا جهانگيري ظهر يكشنبه در نشست خبري در مورد وضعيت نصب كيسه هوا روي خودروهاي حمل و نقل عمومي، اظهار داشت: بر اساس تصميم هيات دولت خودروهاي سبك حمل و نقل عمومي شهري از ابتداي سال آينده بايد داراي كيسه هوا باشند و تمامي خودروهاي عمومي سبك درون شهري و برون شهري بدون كيسه هوا شماره گذاري نمي‌شوند.

وي افزود: بر اساس قانون شركت سايپا تا ابتداي مهرماه سال آينده مهلت دارد تا روي تمامي توليدات خود كيسه هوا و ترمز ضد قفل نصب كند البته اين بدان معنا نيست كه بند سه ماده 14 قانون راهنمايي و رانندگي در مورد نقص وسيله نقليه در تصادفات روي توليدات اين خودروساز اجرا نشود.

شماره گذاري وانت پيكان تا پايان سال

معاون فني مهندسي پليس راهور را با بيان اين كه وانت پيكان تا پايان امسال شماره گذاري مي شود، تاكيد كرد: سازمان استاندارد نامه 31 شهريور خود را در مورد توقف شماره گذاري وانت پيكان پس گرفت و آن را به پايان سال موكول كرد بنابراين شماره گذاري اين خودرو تا پايان امسال انجام مي شود و افرادي كه اين خودروها را خريداري كرده اند تا پايان اين مهلت وقت دارند پلاك دريافت كنند اگر فردي اين خودرو را براي سال 91 پيش خريد كرده است مسئوليت آن بر عهده شركت است چرا كه از سال 91 هيچ خودروي وانتي شماره گذاري نخواهد شد.

شماره گذاري 500 دستگاه فراز

جهانگيري از شماره گذاري 500 دستگاه خودرو فراز بر اساس مصوبه هيات دولت خبر داد و تصريح كرد: با موافقت هيات دولت 500 دستگاه خودرو «هوو» با نام «فراز» از سوي پليس شماره گذاري و مقرر شد اين خودروها طي سه ماه يا 20 هزار كيلومتر تحت آزمايش باشند و پس از آن پليس، سازمان استاندارد و دانشگاه علم و صنعت نظر خود را در مورد اين خودرو به پليس اعلام كند.

اين در حالي است كه بر اساس مصوبه هيات دولت وزارت راه و شهرسازي مكلف شده است براي كشنده هاي داراي يدك غير استاندارد بارنامه صادر نكند.

وي با بيان اينكه طبق ماده شش قانون خودروهاي فرسوده شركت هاي توليد كننده موتورسيكلت نيز موظفند ساليانه معادل 30 درصد از توليدات خود موتورسيكلت فرسوده اسقاط كنند كه اجراي اين قانون بر اساس مصوبه دولت به 24 فروردين سال آينده موكول شد. اسقاط موتورسيكلت هاي فرسوده مي تواند در كاهش معضل ترافيك و آلودگي هوا موثر باشد.

معاون فني مهندسي راهور از ممنوعيت نقل و انتقال وكالتي و قولنامه اي خودروها به رانندگان خبر داد و گفت: رانندگان از نقل و انتقال خودروها بدون تعويض پلاك خودداري كنند و هيچگاه پلاك شخصي شان را در اختيار افراد ديگر قرار ندهند.

اين در حالي است كه اگر پلاك در مهلت مقرر تعويض نشود فرد متخلف 50 هزار تومان جريمه مي شود.

همچنين اعلام نكردن تغيير آدرس 50 هزار تومان جريمه دارد. شهروندان مي توانند براي تعويض پلاك و اعلام آدرس جديد به مراكز پليس 10+ و راهنمايي و رانندگي مراجعه كنند.

هشدار در مورد خريد خودروهاي گذرموقت

وي درباره خودروهاي گذرموقت، اظهار داشت: اگر خودرو گذرموقتي وارد كشور شود و پس از مهلت قانوني از كشور خارج شود يا نسبت به تمديد مجوز اقدام نكند حكم كالاي قاچاق محسوب مي شود اين در حالي است كه تنها ثبت كننده سفارش اين خودروها يا راننده قانوني آن مي تواند از خودرو استفاده كند و استفاده هر فرد ديگري تخلف محسوب مي شود.

به گفته جهانگيري، نقل و انتقال اين خودروها غير قانوني است و متاسفانه در برخي از پرونده ها افراد ثبت كننده سفارش در گمرك پس از نقل و انتقال خودرو و دريافت پول از كشور خارج مي شوند.

وي افزود: در كشور 38 مركز خدمات خودرويي و 186 دفتر وجود دارد كه رانندگان براي نتقل و انتقال مي توانند به اين مراكز مراجعه كنند.

ممنوعيت شماره گذاري نداريم

سرهنگ جهانگيري با اعلام اينكه اكنون ممنوعيت شماره گذاري براي هيچ خودرويي ندارد، گفت: پليس، سازمان استاندارد و محيط زيست سه ضلع تاييد و شماره گذاري خودروها هستند اگر يكي از اين سازمان ها استاندارد خودرو را تاييد نكنند آن خودرو شماره گذاري نمي شود.

خودروسازان نيز مكلفند قبل از شماره گذاري هيچ خودرويي را پيش فروش نكنند. شهروندان نيز قبل از خريد خودرو مي توانند در مورد شماره گذاري آن استعلام كنند.

معاون فني مهندسي راهور در مورد نظر كميسيون تطبيق مصوبات دولت با قانون مجلس شوراي اسلامي در مورد ممنوعيت شماره گذاري وانت پيكان در دو ماهه آخر سال گفت: نظر كميسيون تطبيق به دولت ارسال شده است و ما نيز منتظر پاسخ دولت به كميسيون هستيم البته شماره گذاري وانت پيكان تا اعلام نظر كميسيون تطبيق تداوم دارد.(مهر)

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن