تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815635718




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تيراندازي حجم سنگين توپخانه دريايي عليه اهداف سطحي و پروازي


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: تيراندازي حجم سنگين توپخانه دريايي عليه اهداف سطحي و پروازي


سخنگوي رزمايش ولايت 90 اعلام كرد كه ديروز در هشتمين روز رزمايش دريايي ولايت 90، سامانه‌هاي سبك و سنگين توپخانه دريايي كه برروي ناوشكن‌هاي يگان‌هاي موشك انداز و پشتيباني كننده نيروي دريايي ارتش مستقر شده‌اند عليه اهداف سطحي، پروازي و اهداف نور افشان شليك كردند. ‏

به گزارش خبرنگار اعزامي ارتش به منطقه عمومي رزمايش امير دريادار دوم سيد محمود موسوي در جمع خبرنگاران افزود: امروز (ديروز) به عنوان نخستين روز از مرحله قدرت رزمايش ولايت 90 تمامي يگان‌هاي عمل‌كننده در رزمايش با ايجاد هماهنگي بين سامانه‌هاي توپخانه‌اي در آرايش حمله قرار گرفتند تا اهداف سطحي و هوايي را با دقت آتش و با تخريب بالا منهدم كنند.‏

وي تصريح كرد: خنثي سازي اقدامات جنگ الكترونيك و ضدالكترونيك، تست نهايي سامانه‌هاي ماهواره‌اي و‎ ‎تجهيزات ارتباطي دوربرد، عمليات تبادل نيرو و تجهيزات در دريا و گشت و شناسايي دريايي ،‎ ‎هم زمان با تيراندازي سامانه‌هاي توپخانه‌اي نيروي دريايي ارتش در محدوده‌اي به وسعت 1100 كيلومتر مربع در مدار 25 درجه شمالي برگزار شد. امير دريا‌دار دوم موسوي اظهار داشت: همزمان يگان‌هاي قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص) و همچنين جنگنده بمب‌افكن‌هاي نيروي هوايي ارتش حفاظت، پوشش و پشتيباني هوايي رزمايش را تحت كنترل و فرماندهي نيروي دريايي ارتش بر عهده داشتند.

حضور زيرسطحي جديد نيروي دريايي

معاون عمليات نيروي دريايي ارتش همچنين اعلام كرد: سه فروند زيرسطحي جديد كه توسط متخصصان متعهد نيروي دريايي ارتش و صنايع دفاعي كشور طراحي و ساخته شده است در رزمايش بزرگ دريايي 90 حضور فعال دارند.

موسوي اظهار داشت: اين زير سطحي‌ها از نوع كلاس غدير است كه به سازمان رزم نيروي دريايي ارتش افزوده شده و در اين رزمايش به صورت عملي و گسترده مورد بهره‌برداري قرار گرفته است.

وي خاطرنشان كرد: در اين رزمايش تجهيزات و سامانه‌هايي كه در زير دريايي‌هاي كلاس غدير نصب شده است به‌صورت عملي مورد استفاده قرار مي‌گيرند.امير دريادار موسوي تصريح كرد: تمامي تجهيزات و سامانه‌هاي نصب شده بر روي اين زير سطحي‌ها توسط متخصصان داخلي كشور طراحي و ساخته شده و كاملا بومي است.

وي با بيان اين‌كه نيروي دريايي ارتش به توانمندي طراحي و ساخت انواع زير سطحي‌هاي سبك، سنگين و نيمه سنگين دست يافته است، ابراز اميدواري كرد كه در آينده نزديك هم شاهد ساخت يگان‌هاي زيرسطحي با تناژ بالا در كشور باشيم.

معاون عمليات نيروي دريايي ارتش در ادامه با اشاره به روند برگزاري رزمايش دريايي ولايت 90 در آبهاي آزاد و بين‌المللي گفت: با توجه به اين‌كه محدوده دريا،‌ فشار كار شبانه روزي را مي‌طلبد و تاريكي دريا مي‌تواند يكي از فاكتورهاي متناسب با نفوذ شناورها خصوصا شناورهاي كوچكتر باشد، بر اين اساس نيروي دريايي توجه ويژه‌اي به رزمايش شبانه دارد.

دريادار موسوي افزود: در جريان رزم‌هاي شبانه با استفاده بهينه و مناسب از تجهيزات الكترونيكي و شنودي كه در اختيار نيروي دريايي است يگان‌هاي شناور سطحي و زير سطحي جهت شناسايي اهداف مورد نظر خود اقدام مي‌كنند.

وي اضافه كرد: كاركنان مستقر بر روي يگان‌هاي سطحي و زيرسطحي در طول شب بايد از هوشياري و آمادگي بيشتر برخوردار باشند تا بتوانند در برابر تحركات دشمن فرضي به موقع اقدام كنند و وارد مرحله عملي شوند.

آزمايش موشك سطح به هواي برد متوسط

خبر ديگر اين كه در روزهاي پاياني رزمايش دريايي ولايت 90،براي اولين بار موشك سطح به هواي برد متوسط از روي يگان شناوري نيروي دريايي ارتش شليك خواهد شد.

معاون عمليات نيروي دريايي ارتش و سخنگوي رزمايش ولايت 90 در گفت‌وگو با فارس، در مورد برنامه‌هاي تست و شليك انواع موشك دريايي اين نيرو در روزهاي پاياني رزمايش خاطرنشان كرد: در گذشته موشك‌هاي سطح به هواي دوش پرتاب با برد كوتاه در رزمايش‌ها مورد استفاده قرار مي‌گرفت، اما براي اولين‌بار موشك سطح به هواي با برد متوسط در اين رزمايش شليك مي‌شود و مورد تست و ارزيابي قرار خواهد گرفت.

وي همچنين تصريح كرد: برد اين موشك‌ها در مقايسه با انواع موشك‌هايي كه در دنيا مورد استفاده قرار مي‌گيرند، به روز بوده و جوابگوي تهديدهاي هوايي موجود عليه يگان‌هاي شناور سطحي خواهد بود.

موسوي افزود: پس از اين رزمايش و با بررسي نتايج حاصله از شليك اين موشك‌ها، ساير شناورها هم با توجه به خطراتي كه يگان‌هاي شناوري را تهديد خواهد كرد،به اين سامانه‌هاي موشكي سطح به هوا با برد متوسط مجهز خواهند شد.

سردار جزايري: گفتمان انسداد تنگه هرمز مربوط به گذشته است

معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: گفتمان انسداد تنگه هرمز مربوط به پنج سال گذشته است، گفتمان امروز جمهوري اسلامي ايران داراي حيطه‌ها و لايه‌هاي جديدي است كه هنوز زمان طرح آن فرا نرسيده است.

سردار سرتيپ پاسدار سيد مسعود جزايري با اشاره به تلاش آمريكا براي تحريم صدور نفت ايران اظهار داشت: قبلا اين تصور غلط شكل گرفته بود كه دستگاه‌هاي اطلاعاتي آمريكايي و اروپايي داراي توانمندي‌هاي فوق‌العاده‌اي در كسب و تحليل اخبار و گزارش‌ها و رويدادها هستند، اما اينك به صراحت بايد از ناكامي‌هاي قابل تكرار اين سرويس‌ها سخن به ميان آورد.

سردا جزايري تصريح كرد: در موضوع نفت، ساير كشورها منافعشان را با آمريكا گره نمي‌زنند، زيرا از خسارات زياد و عواقب آن اطلاع دارند.‏

پشتوانه مردمي بزرگترين عامل بازدارندگي

در همين حال وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت:پشتوانه عظيم مردمي بزرگترين عامل بازدارندگي دشمنان براي اعمال هرگونه اقدام خصمانه عليه نظام جمهوري اسلامي ايران است.به گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي به مناسبت حماسه نهم دي ماه، در جمع معاونان اين وزارتخانه اظهارداشت: حماسه نهم دي 1388 دلدادگي مردم به آرمان هاي انقلاب اسلامي، ولايت فقيه، رهبر معظم انقلاب و ارزش‌هاي اسلامي را به نمايش گذاشت.

وي افزود: اين حماسه بزرگ نمايش ديگري از همبستگي ملي براي مقابله با توطئه هاي داخلي و خارجي بود كه با حضور ميليوني مردم در سراسر كشور، نقشه شوم استكبار جهاني را عليه ايران اسلامي نقش بر آب

كرد. ‏

وزير دفاع، رمز پايداري انقلاب اسلامي را حضور پرشور و آگاهانه مردم بصير در صحنه‌هاي مختلف دانست و تصريح كرد: بزرگترين عامل بازدارندگي دشمنان براي اعمال هرگونه اقدام خصمانه، پشتوانه عظيم مردمي نظام است كه بخشي از آن نيز در نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران به عنوان فرزندان جان بر كف ملت تجلي يافته است. ‏سردار وحيدي همچنين با قدرداني از ملت بزرگ ايران در خلق اين حماسه سترگ تأكيد كرد: حماسه نهم دي دشمنان را مأيوس و قلب دوستداران انقلاب اسلامي در سراسر جهان را شاد و مسرور كرد. ‏





يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن