تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803132884




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پياده رو ملك شخصي بسياري ازمغازه داران تهراني!!


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: پياده رو ملك شخصي بسياري ازمغازه داران تهراني!!
همگام با افزايش جمعيت در كره زمين و به خصوص در كشورهاي به اصطلاح جهان سوم و نيز كشورهاي در حال پيشرفت،‌زندگي شهر نشيني نيز رو به افزايش گذاشته است.
زندگي شهر نشيني نيز به طور طبيعي قوانين و ضوابط خاص خود را دارد و مانند روستا نيست كه براي جمعيت روستايي فضايي كافي موجود باشد و اصولا در روستاها در بسياري از كشورها از جمله در كشور مانند واژه ترافيك خنده دار و بي معناست.
از سويي در روستايي شرايط اقتصادي خانواده ها به گونه اي نيست كه همه داراي خودرو باشند يا آنكه خيابانها و كوچه هاي آن قدر تنگ و باريك در نظر گرفته شود كه امكان رفت و آمد براي روستاييان دشوار شود.
اگر چه بايد اذعان كرد با بهبود وضعيت اقتصادي كشور در شهرها و روستاها و حضور جوانان روستايي در شهرها و دسترسي آنها به در آمدهاي مكفي اكنون تعداد قابل توجهي از روستاهاي كشور نيز به سرعت در حال پيشروي به سوي فرهنگ شهر نشيني بوده و گاهي در معابر روستاها نيز بر اثر بي توجهي برخي از شهر نشين ها ترافيك يا همان راه بندان مشاهد مي شود.
ترافيك براي خودرو و سد معبر " راه بندان" در حال حاض مخصوص شهرهاي بزرگي همچون كلان شهر تهران است كه البته بسياري از كسبه و دستفروشان به تعرض به حقوق ديگران در خيابان و پياده رو مشكلات عديده اي براي مردم ايجاد مي كنند.
اين مشكلات در مناطق مركزي شهرها بيشتر مشاهده مي شود كه به عنوان مثال در بازار بزرگ تهران،‌خيابان مولوي ،‌گمرگ،‌جمهوري ،‌ ميدان حسن آباد و اطراف آن " راسته فروشندگان وسايل چوبي"
ميدانهاي امام حسين و شهدا و به تازگي در منطقه صادقيه و تهرانپارس و.... صحنه هاي مداوم و متعددي از راه بندان ها توسط كسبه مشاهده مي شود.
در اين راستا هيچ سازمان و دستگاهي نيز خود را مسوول نمي داند در حالي كه در شهرداري مديريت سد معبر فعال است،‌اما عصر همين امروز و هر روز در فاصله پل حافظ تا ميدان حسن آباد در دو سوي خيابان سنگ فرش و پياده امكان رفت و آمد نبود.
انواع صندلي و ميز و ... توسط كسبه اين منطقه چيده شده بود و هيچكس به حقوق شهروندان توجهي نداشت و به يك توصيه كوچك ما به عنوان روزنامه نگار ،‌فروشنده جوان بر آشفته شد و گفت" آقا بفرما!!"
و بعد هم از ميدان حسن آباد تا ميدان امام در هر دوسوي خيابان امام " سپه" وضعيت به همين شكل بود كه شايسته مسوولان امر چاره اي جدي بينديشند.
واقعا بعضي از آقايان كسب با پارك خودروي مدل بالاي خود جلوي مغاره و چيدن چند وسيله ديگر چنان پياده رو و سواره رو را در اشغال گرفته اند كه عابر ترديدي ندارد ،‌اين ملك ،‌ حتما ملك شخصي ايشان يا حداقل به شهرداري اجاره اي مي پردازد!.
"محمود سالاركيا" معاون امور نظارت بر زندان هاي دادسراي عمومي و انقلاب تهران در اين باره مي گويد:"اشغال معابر عمومي توسط افراد حقيقي و حقوقي پذيرفتني نيست و بايد موانعي كه در معابر عمومي توسط اين افراد ايجاد مي شود، برچيده شود".
وي در حاشيه همايش سراسري قضات دادگستري استان تهران در گفت و گو با خبرنگاران گفت: اشغال بخشي از معابر سطح شهر توسط افراد حقيقي و حقوقي معضلاتي براي مردم ايجاد كرده است و بايد اين موانع جمع آوري شود.
معاون دادستان عمومي و انقلاب تهران گفت: بر اساس هماهنگي‌هاي به عمل آمده مقرر شد از ايجاد اين موانع جلوگيري شود، البته اين موضوع به معني برخورد قضايي و انتظامي‌ نيست.
سالاركيا افزود:برخي از مراكز موقعيت امنيتي دارند و بايد موانعي در معابر عمومي نزديك اين مراكز باشد تا حوادث امنيتي اتفاق نيافتد، در اين گونه موارد لازم است در يك پروسه زماني با هماهنگي مراكز امنيتي، موضوع بررسي‌ شود.
وي گفت:‌ در مجموع طرح جمع آوري سدمعبرهاي معابر عمومي از باب حقوق شهروندي بسيار خوب است و وقتي قرار است حقوق شهروندي در همه ابعاد رعايت شود،‌ رفع سد معبرهاي معابر عمومي يكي از اين موارد است.
از اين موضعگيري درست و به جا متوجه شدم كه مسوولان نيز به فكر هستند ،‌اما اميدواريم كه در آستانه شب عيد و شلوغي بازار تا در گوشه ،‌گوشه شهر عابران و كسبه بيش از پيش با هم بگو مگو و يا دعواي و زد وخورد بيشتر راه نينداخته اند ،‌فكري عملي و اقدامي عاجل صورت گيرد.
شهرونداني كه براي خريد در مناطق پر رفت و آمد كه البته كسب براي مردم مزاحمت فراهم كرده اند
به اين اقدام كسبه اعتراض دارند و بارها خواستا بر چيده شدن سد معبر ها شده اند.
به عنوان يك رسانه ها از ما تذكر و انعكاس مساله بود و البته اين اطلاع رساني را ادامه خواهيم داد،‌بقيه ماجرا را به مسوولان امر وا مي گذاريم.
سردبير خبرگزاري ايسكانيوز
باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران
15اسفند 1387

پنجشنبه|ا|15|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن