تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چه چيزى مانع توست كه زندگى پسنديده و مرگ با سعادت را داشته باشى، چرا كه من براى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816348965




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشنگاهي به عملكرد ستاد عالي كانون هاي مساجد در سه سال گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:موج: گزارشنگاهي به عملكرد ستاد عالي كانون هاي مساجد در سه سال گذشته
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد فرهنگ گزارش عملكرد فعاليت هاي ستاد عالي كانون هاي مساجد از سال 85 تا 87مويد رشد قابل توجه فعاليتها به جهت افزايش اعتبارات و برنامه ريزي مناسب است.


كانون هاي مساجد:
براساس مصوبه 302 شوراي عالي انقلاب فرهنگي، يكي از مهم ترين وظايف اين ستاد راه اندازي، توسعه و تجهيز كانون هاي فرهنگي و هنري در مساجد سراسر كشور مي باشد.
براساس آمارهاي موجود، تعداد اين كانون ها در سال 1384، 2 هزار 450 باب بوه و در سال 1385 به 3 هزار باب افزايش يافته، اين آمار در سال 1386 در 4 هزار مسجد و تا پايان سال 87 به 6 هزاركانون فعال مي رسد.
فعاليت هاي آموزشي:
برگزاري آموزش هاي تخصصي در قالب دوره هاي حضوري و مكاتبه اي به ميزان 500 هزار نفر ساعت براي 25 هزار نفر از متوليان امور فرهنگي مساجد همچون ائمه جماعات، مديران كانون ها و كتابخانه هاي مساجد، كتابداران، خبرنگاران خبرگزاري شبستان و زوج هاي جوان كانون ها از مهم ترين اقدامات كانون هاي مساجد است.
برگزاري جشنواره ها:
برگزاري جشنواره هاي سراسري آواها و نغمه ها، قرآن، شعر و قطعات ادبي، فيلم و نمايشنامه نويسي و نشريات تجربي در سال 1386 در دو مرحله استاني و كشوري از شاخص ترين فعاليت هاي اين حوزه است.
تاكنون تا سال 1387 نيز جشنواره هاي قرآن، آواها و نغمه ها، هنرهاي تجسمي، نشريات تجربي و شعر و قطعات ادبي به ميزباني استان هاي گيلان، قم و اصفهان و يزد و گلستان برگزار شد و در اسفند ماه جشنواره هاي، فيلم و نمايشنامه نويسي و شيوه هاي نوين آموزشي به ميزباني استان هاي مركزي و تهران برگزار مي شود.
شايان ذكر است در سال 1387، بالغ بر 85 هزار نفر از اعضاي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور در جشنواره هاي مذكور مشاركت داشته و درسال 88 نيز اين جشنواره ها در سطح وسيع تري در دستوركار ستاد عالي قرار خواهد گرفت.
اوقات فراغت:
ستادعالي كانون ها فرهنگي هنري مساجد كشور در راستاي تامين مفيد اوقات فراغت جوانان و نوجوانان با اجراي برنامه هاي آموزشي و تفريحي و همچنين با استفاده از ظرفيت هاي بسيار گسترده كانون ها و كتابخانه هاي مساجد و نيز مراكز قرآني وابسته، موفق شد بالغ بر 2 مليون نفر از خواهران و برادران دانش آموز را در سال هاي 87 تحت پوشش قرار دهد.
درسال 87 با راه اندازي 30 ستاد اوقات فراغت در استانها تلاش شد فعاليت هاي تابستاني سازماندهي و ساماندهي شود، تهيه و توزيع ره توشه آسماني ها نيز در اين رستا توزيع شد.
اهداي بن كتاب:
ستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور با حمايت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در دو سال اخير توانسته مبلغ 3 ميليارد و يكصد ميليون ريال بن خريد كتاب(بن كارت) به اعضاي فعال كانون ها و كتابخانه هاي مساجد توزيع نمايد.
خانه هاي نور:
در قالب خانه هاي نور مجموعه اي از آموزش هاي قرآني در رشته هاي مختلف براي اولين بار در مساجد راه اندازي شد، اين مراكز در سال 86 به تعداد 150 باب راه اندازي شد و در سال 87 به 300 مركز رسيد.
طرح تلاوت نور:
ستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد براي اجراي طرح تلاوت نور و گسترش اين طرح در سطح مساجد، موفق شده در سال هاي 85 تا 87 تعداد 500 هزار جلد قرآن كريم به مساجد تحت پوشش اهدا نمايد.
شايان ذكر است، اين مراكز از 15 هزار در سال 1386 به 25 هزار باب در سال 1387 افزايش يافت.
تفسير روزانه قرآن كريم:
اجراي همزمان طرح تلاوت نور با طرح احياي تفسير روزانه قرآن كريم در قالب تفسير همراه، به عنوان تلاشي است كه همزمان با انس عمومي با قرآن و احياي فرهنگ قرائت روزانه قرآن كريم، قرآن پژوهي نيز از يك جريان خاص تخصصي به جريان عمومي و فراگير بدل مي شود.
اين طرح كه با فعاليت 3 هزار مسجد در سال 1384 آغاز شده در سال 1385 به 5 هزار و 400 مسجد و در سال 1386 به 5 هزار 635 و در سال 1387 به 7 هزار مركز تفسير روزانه قرآن افزايش يافت.
گفتني است تاكنون 12 جلد از سري 15 جلدي تفسير همراه چاپ شده و به تيراژ 20 هزار دوره در بين ائمه محترم جماعات توزيع شده است.
هسته هاي پژوهشي:
شناسايي، تربيت و حمايت از جوانان و نوجوانان داراي استعدادهاي برتر و علاقمند به فعاليت هاي پژوهشي ستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور را بر آن داشت نسبت به راه اندازي هسته هاي پژوهش در سطح كانون ها اقدام نمايند.
هسته هاي پژوهش كه در سال 1384 با 15 مركز راه اندازي شد در سال 1385 به 300 مركز افزايش يافت.
خدمات كتابخانه هاي مساجد از سال 1385 تا سال 1387:
ستاد عالي كانون هاي مساجد در سال 1385، يك هزار و 500 كتابخانه، در سال 1386 يك هزار و 800 كتابخانه و در سال 1387 3هزار 800 كتابخانه را آماده بهره برداري كرده است.
ارائه خدماتي همانند تهيه و ارسال 3 ميليون جلد كتاب به ارزش 100 ميليارد ريال به كتابخانه هاي مساجد( 20 ميليارد ريال اختصاص به كتاب هايكمك درسي دارد كه براي اولين بار به كتابخانه هاي مساجد ارسال شده است)، تجهيز كتابخانه هاي مساجد به وسايل كتابخانه اي به ارزش 10 ميليارد ريال و ارسال نرم افزار كتابخانه اي به ارزش 700 ميليون ريال و همچنين تهيه و اهداي لوازم كتابخانه اي از جمله فعاليت هاي اين ستاد در حوزه امور كتابخانه هاي مساجد بوده است.
گفتني است اهداي2 ميليون جلد كتاب به ارزش تقريبي 60 ميليارد ريال، 450 ميليون ريال نرم افزار و يك ميليارد و پانصد ميليون ريال لوازم كتابخانه اي از ديگر اقدامات اين حوزه است كه تا پايان سال 87 انجام خواهد شد.
توليد و انعكاس اخبار:
اداره كل روابط عمومي ستاد عالي با تشكيل ستاد خبري ثابت و متغير در 3 سال گذشته موفق شده ضمن توليد بالغ بر 500 عنوان خبري، حدود 2هزار عنوان خبري در خبرگزاري ها، روزنامه ها و پايگاه هاي اطلاع رساني خروجي داشته باشد.
توليد برنامه هاي تلويزيوني:
توليد و پخش كليپ آشنايي با فعاليت هاي ستاد عالي، 5 تيزر تلويزيوني، 5 ميزگرد تخصصي مساجد، 30 جلسه سخنراني كارشناسان مباحث خانواده در جمع اعضاي كانون هاي مساجد، برنامه تلويزيوني از آن سوي خانه ندا مي آيد در 90 قسمت از مهمترين فعاليت هاي تلويزيوني ستاد عالي كانون هاي مساجد كشور است.
برگزاري همايش خانه هاي آسماني:
اجراي برنامه هاي اموزشي، زيارتي و تفريحي براي 4 هزار و 200 نفر از زوج هاي جوان كانون هاي مساجد به صورت متمركزدر مشهد مقدس و غيرمتمركز در مراكز استانها از شاخص ترين فعاليت هاي فرهنگي و اجتماعي اين مجموعه است كه با همكاري سازمان ملي جوانان براي اولين بار در سال 1386 در سطح كانون ها اجرا شد.
راه اندازي پرتال مساجد با حمايت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي:
از آن جا كه برخي از اقشار جامعه به واسطه مشغله هاي فراوان روزانه، نمي توانند حضور دائمي، منظم و پررنگي در مساجد داشته باشند استفاده از تكنيك پرتال مساجد، مي تواند زمينه مناسبي را براي بهره مندي از بركات بيشمار اين مقدس ترين منزلگاه الهي در زمين فراهم نمايد.

جمعه|ا|16|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 514]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن