تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر نزد خداوند عبادتى بهتر از شكرگزارى در همه حال بود كه بندگان مخلصش با آن عبادتش ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812601033




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به مطالب مهم خبري و تحليلي مطبوعات تاجيكستان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نگاهي به مطالب مهم خبري و تحليلي مطبوعات تاجيكستان
دوشنبه - احتمال از سرگيري روابط سياسي ايران و آمريكا و درج اظهار نظر دكتر لاريجاني در اين باره ، سفر آتي رييس جمهوري تاجيكستان به ايران ،رد شايعات ايجاد پايگاه نظامي آمريكا در تاجيكستان و مناسبات تاجيكستان با ازبكستان مهمترين مطالب هفته نامه هاي تاجيكستان است.


هفته نامه "نگاه" به نقل از دكتر علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي ايران نوشت: آمريكا و متحدانش لازم است در مناسبات خود با جمهوري اسلامي ايران از تغييرات ظاهري به تغييرات اصلي وارد شوند .
اين نشريه در مصاحبه اي كه به مناسبت سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با لاريجاني انجام داده است ،به نقل از وي افزود: آمريكا در حل و فصل مسائل سياسي با جامعه جهاني بايد به جاي بوكس وارد بازي شطرنج شود.
لاريجاني در اين مصاحبه گفته است: آمريكا در مساله انرژي هسته اي ايران دوگانه رفتار مي كند ، در منطقه پاكستان و هند كه سلاح اتمي دارند آمريكا با آنان مشكل ندارد ولي با وجود اين كه ايران بارها اعلام كرده است بدنبال ساخت سلاح اتمي نيست با آن رفتار ماجراجويانه مي كند.
لاريجاني افزوده است: جمهوري اسلامي ايران مكرر تاكيد كرده كه برنامه هسته اي اش صلح آميز است چون ما استفاده از سلاح اتمي را مغاير با اعتقادات اسلامي مي دانيم.
اين نشريه به نقل از رييس مجلس شوراي اسلامي نوشت: مناسبات آمريكا با لبنان، افغانستان، عراق و ايران هميشه ماجرا جويانه بوده است .
در اين مصاحبه همچنين با اشاره به تحولات سياسي اخير در جهان آمده است: فضاي جديد مناسبات بين المللي ديگر اين نوع رفتار هاي ماجرا جويانه را نمي پذيرد و همه دولت ها بايد قوانين بين المللي را احترام بگذارند.
"آسيا پلوس" در مطلبي با اشاره به سفر آتي امامعلي رحمان به جمهوري اسلامي ايران كه با هدف شركت در اجلاس اكو انجام مي گيرد نوشت: اين ديدار امكان ديدار و گفت و گو هاي تازه اي را براي بررسي روابط دو جانبه فراهم مي كند.
اين هفته نامه افزود: رحمان در اين سفر در مورد تسريع در عمليات اجراي نيروگاه " سنگتوه 2" و آغاز طرح هاي مشترك جديد در تاجيكستان با مقامات ايراني مذاكره خواهد كرد.
"رويداد ها" هفته نامه روسي زبان تاجيكستان در مصاحبه با " تريسي جاكوبسون" سفير آمريكا در اين كشور، احتمال انتقال پايگاه نظامي امريكا از قرقيزستان به تاجيكستان را بررسي كرده است.
به نوشته اين نشريه در حالي كه به تازگي برخي رسانه هاي منطقه شايعاتي در باره انتقال پايگاه نظامي آمريكا به ازبكستان و يا تاجيكستان پخش كردند ، سفير آمريكا آن را رد كرده و گفته است كشورش موضوع تاسيس پايگاه در تاجيكستان يا ديگر كشوري منطقه آسياي مركزي را مورد بحث قرار نداده است.
براساس اين گزارش ، وي افزود: در جريان ديدار و مذاكرات مقامات و هيات نظامي آمريكا در تاجيكستان كه اين اواخر انجام شد ، مساله همكاري در زمينه حمل و نقل محموله هاي غيرنظامي از طريق تاجيكستان به افغانستان مورد بحث و بررسي قرار گرفته است.
وي توضيح داده است كه آمريكا محموله هاي خود را براي افغانستان تاكنون توسط راه آهن از بندرهاي كشورهاي بالتيك به قزاقستان و ازبكستان و از اين طريق به افغانستان منتقل مي كند اما در آينده نزديك مي خواهد با استفاده از قلمرو تاجيكستان و توسط پل "دوستي" نيز بخشي از اين محموله ها را انتقال دهد.
وي افزوده است: توافقات مقدماتي در اين زمينه با مقامات تاجيك بدست آمده و هم اكنون شرايط و زمينه هاي مناسب اجراي اين طرح تحت بررسي است.
سفير آمريكا در بخش ديگر مصاحبه خود به تشريح روابط كشورش با تاجيكستان پرداخته و گفته است: بحران مالي تغيير جدي در ميزان كمك هاي اقتصادي و بشردوستانه آمريكا به تاجيكستان وارد نمي كند.
وي گفته است: در سال گذشته ميلادي ميزان كمك ها ي آمريكا به تاجيكستان 31 ميليون دلار بوده و در سال جديد با اندك كاهش 29ميليون دلار خواهد بود.
هفته نامه "ملت" با انتشار نامه اعتراض آميز "سلطان حمد" كارشناس تاجيك به تحريف و سو استفاده از نظرخواهي ها از سوي خبرنگاران و دست اندركاران راديو "آزادي" كه با سرمايه گذاري كنگره آمريكا فعاليت مي كند ،از اين مساله ابراز نگراني كرده است .
در اين مطلب با اشاره به اين كه بخش تاجيكي اين راديو در بسياري از موارد با تحريف انديشه و گفته هاي مصاحبه شوندگان خواسته هاي خود را تبليغ مي كنند چنين اقداماتي را نادرست و مغرضانه ارزيابي كرده است.
درگيري اخير با قاچاقچيان در مرز با افغانستان و كشته شدن سه نظامي تاجيك ، تصويب قانون جديد باعنوان آزادي هاي وجدان و دين در مجلس تاجيكستان ،توجه بيشتر اوباما به افغانستان و هدف روسيه از گرم كردن روابط با ازبكستان ، از ديگر مطالب مهم هفته نامه هاي تاجيكستان است .
آساق**2151**305 **1564**1513

جمعه|ا|16|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن