تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت خوب صاحب خويش را به بهشت مى برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815556759




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعضاي دولت و مجالس آمريكا به توييتر روي آورده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:آی تی ایران: اعضاي دولت و مجالس آمريكا به توييتر روي آورده‌اند
- سالن‌هاي كنگره ايالات متحده آمريكا از صداي ارسال و دريافت پيام‌هاي توييتر زندگي دوباره يافته‌اند؛ اعضا و نمايندگان مجلس سنا و دولت آمريكا روزانه چندين پيام خرد (توييتر) را از طريق تلفن همراه و كامپيوتر‌هاي‌شان و از مكان‌هاي مختلف از جلسات رسمي گرفته تا سالن قانونگذاري ارسال و دريافت مي‌كنند.

كلير مك كاسكيل، نماينده دموكرات از ايالت ميسوري يكي از اعضاي كنگره و از كاربران پروپاقرص توييتر است كه از ماه ژانويه به عضويت اين سرويس درآمده و در عرض اين يكي دو ماه 250 پيام توييت ارسال كرده و بيش از 11 هزار و 500 طرفدار دارد و از همين رو دومين عضو فعال توييتر در كنگره آمريكا شناخته شده است.

وي در مورد جذابيت اين سرويس نوشته است: بزرگ‌ترين مزيت توييتر اين است كه مي‌توانم با مردم ميسوري به طور مستقيم ارتباط برقرار كنم.

نمايندگان و سناتور‌هاي آمريكايي مي‌توانند از طريق وب‌سايت Tweetcongress.org، پيام‌هاي 140 كاراكتري خود را ارسال كنند و علاوه بر اين بسته به تعداد طرفداران توييتري و تعداد پيام‌هايي كه ارسال كرده‌اند، در اين وب‌سايت رده‌بندي شوند.

جان مك‌كين از ايالت آريزونا بيش از 106 هزار طرفدار توييتري دارد و همين امر باعث شده كه مهارت توييتري وي بيش از اسم و رسم‌اش به عنوان كانديداي رياست جمهوري از حزب جمهوريخواه مطرح شود. اين سناتور 72 ساله خيلي تصادفي با توييتر آشنا شد و با كمي كمك توانست با اين سرويس كار كند. وي در يكي از پيام‌هاي اخير خود نوشته: بله! من از طريق بلك‌بري‌ام توييت مي‌فرستم و از هيچ كس هم كمك نمي‌گيرم. جالب اينجاست كه مك‌كين در جريان رقابت‌هاي انتخاباتي از اين بابت كه زياد از فناوري‌هاي نو‌ استفاده نمي‌كند، مورد انتقاد واقع مي‌شد.

پيام‌هاي مك‌كين از مطالبي در مورد ترس از حساسيت پوستي تا هراس از هزينه‌هاي مربوط به بسته اقتصادي رده‌بندي مي‌شوند.

جالب توجه اينجاست كه حتي دولتمردان آمريكا نيز بر سر اين كه كدام يك بيش‌تر توييت فرستاده‌اند رقابت دارند.

جان كالبرسون، يكي از اعضاي حزب جمهوريخواه از ايالت تگزاس، يكي از شيفتگان فناوري است كه مي‌گويد اولين عضو توييتر با 435 طرفدار بوده و استفاده از اين سرويس را از يك سال پيش آغاز كرده است.

وي مي‌گويد: تا‌ جايي كه ميدانم من اولين عضو كنگره هستم كه از سرويس توييتر استفاده كردم. البته ممكن است كساني هم قبل از من از توييتر استفاده مي‌كرده‌اند، اما من از آن خبري ندارم.

كالبرسون تاكنون 2 هزار پيام خرد ارسال كرده كه اين ميزان 4 برابر تعداد توييت‌هايي است كه نفر بعدي فهرست رده‌بندي توييتر فرستاده و اين شخص نانسي پلوسي، سخنگوي مجلس نمايندگان از ايالت كاليفرنيا است كه توييتر‌هاي وي بيش‌تر مربوط به اخبار نشست‌هاي خبري مي‌شود.

كالبرسون مي‌گويد: توييتر كه هم‌اكنون 6 ميليون كاربر در سرتاسر جهان دارد، به سرعت در حال گسترش است و يكي ديگر از ابزار‌هاي رسانه اجتماعي به شمار مي‌آيد كه زمينه يك تحول واقعي را در دولت ما ايجاد كرده است.

وي مي‌افزايد: فناوري‌هاي مدرن به افراد امكان مي‌دهد تا ما را بهتر ببينند و فعاليت‌هاي ما را در زمينه قانونگذاري بهتر تشخيص دهند و خود اين امر باعث مي‌شود در امور محلي، ايالتي و دولتي مشاركت بيش‌تري داشته باشند؛ روشي كه تاكنون وجود نداشته است.

كالبرسون معتقد است كه استفاده از رسانه اجتماعي كه هم‌اكنون وجود دارد، تازه در اول راه خود قرار دارد و دوران نو‌باوگي خود را مي‌گذراند.

باوجودي كه اعضاي حزب جمهوريخواه بيش‌تر از حزب دموكرات از توييتر استفاده مي‌كنند، اما هر دو جناح، از اين سرويس استقبال كرده و آن را پذيرفته‌‌اند، از دنيس كاسينيچ، چپ‌ترين عضو حزب دموكرات گرفته تا تام كابورن راست‌ترين عضو حزب جمهوريخواه.

جمعه|ا|16|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آی تی ایران]
[مشاهده در: www.itiran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 295]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن