تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سخن چون دواست، اندکش سودمند و زیادش کشنده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816351232




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معرفي برگزيدگان دوره ششم/جشنواره پويانمايي تهران از دوسالانه به سالانه تبديل مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: معرفي برگزيدگان دوره ششم/جشنواره پويانمايي تهران از دوسالانه به سالانه تبديل مي‌شود
مراسم اختتاميه ششمين جشنواره بين‌المللي پويانمايي تهران پنجشنبه 15 اسفندماه در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر،‌ در ابتداي اين مراسم حسين وزيري رئيس جشنواره ششم پويانمايي تهران گفت: پويانمايي يعني عينيت بخشيدن به خيال‌هاي ذهني و جهاني را خلق كردن كه در آن زمينه‌هايي براي رشد فكري و تعالي روحي بشر ايجاد مي‌شود. اين جشنواره را مي‌توان ابزار مناسبي براي چنين رشدي دانست، زيرا شرايط مناسب را براي عرضه و ارزيابي محصولات فرهنگي فراهم مي‌كند.

وي ادامه داد: پيش از برگزاري جشنواره 18 هزار نامه الكترونيكي به هنرمندان اين عرصه در دنيا ارسال شد. 824 فيلم از 60 كشور و 564 فيلم از ايران به دبيرخانه رسيد و 20 هزار دقيقه پويانمايي مورد بازبيني قرار گرفت و در نهايت 270 فيلم براي نمايش در مسابقه ايران و بين‌الملل و بخش‌هاي ديگر جشنواره انتخاب شد.

وزيري ادامه داد: در پنج روز برگزاري جشنواره بيش از 500 هزار نفر علاقمند در 205 سانس در هفت سينما به تماشاي فيلم‌ها نشستند. در بخش نمايش ويژه و چشم‌انداز جشنواره آثاري از ايتاليا، مجارستان و سوئيس حضور داشتند و آثار هنرمندان برجسته‌اي چون نورمن مك‌لارن مورد ارزيابي قرار گرفت.

وي با اشاره به تأثيرگذاري و مفيد بودن يك جشنواره در حد و اندازه يك دوره كلاس دانشگاهي تأكيد كرد: جشنواره پويانمايي زماني موفق‌تر خواهد بود كه راهي براي فروش پويانمايي ايراني باشد. البته براي اولين بار در كنار جشنواره بازار فروش فيلم و دسته‌بندي پويانمايي‌هاي ايراني داير شد. لازم است نيروي مولد پويانمايي بعد از يك دهه فعاليت جشنواره مورد توجه قرار گيرد تا پويانمايي از سطح هنري رويايي به يك صنعت تبديل شود.

در ادامه اين مراسم، انيميشن "رهبر اركستر" كه سال 2007 نامزد اسكار بود براي حاضران پخش شد. سپس وجيه‌اله فردمقدم رئيس هيئت داوران مسابقه ايران بيانيه داوران اين بخش را قرائت كرد.

در بخش مسابقه ايران ششمين جشنواره بين‌المللي پويانمايي تهران پنج ديپلم افتخار به ناهيد صمدي براي پويانمايي "عاشورائيان"، هدا مسعودي براي "هزار و يك شب"، آمنه اسلامي براي "قصه كوچك ما"، مينو جان‌محمدي براي "گل‌ها" و فرخ يكدانه براي "دانشمندان بزرگ، ابن مقفع" اهدا شد.

تنديس نقره‌اي اين بخش جشنواره به همراه چهار سكه بهار آزادي به حسين مرادي‌زاده براي پويانمايي "افسانه ماردوش 3" و فرشيد شفيعي براي "خرمالو" اهدا شد و تنديس طلايي بهترين صداگذاري به همراه چهار سكه بهار آزادي به فرهاد عليزاده براي پويانمايي "آن كس كه مادر است" رسيد. عباس دبيردانش و اميد فتح‌الهي نيز تنديس طلايي بهترين موسيقي را به همراه چهار سكه بهار آزادي براي پويانمايي "بارون مياد جرجر" از آن خود كردند.

همچنين مهرداد شيخان براي پويانمايي "تنهايي"، ليدا فضلي براي "چرا سگ‌ها از گربه‌ها متنفرند"، محمد خيرانديش براي "شامپو بچه گلرنگ"، بابك نظري براي "دروغي كه از در تو نمي‌آد" و مريم بياني براي "داستان سفال" تنديس‌هاي طلايي فضاسازي، طنز، قابليت‌هاي فضاي سه‌بعدي و شخصيت‌پردازي را به همراه چهار سكه بهار آزادي دريافت كردند.

مهين جواهريان براي پويانمايي "بارون مياد جرجر" تنديس طلايي و پنج سكه بهار آزادي بهترين فيلم شاد كودكانه را از آن خود كرد و تنديس طلايي و پنج سكه بهار آزادي نيز به بهزاد فراحت براي "قصه‌هاي يك خطي 2" اهدا شد.

رتبه سوم بهترين پويانمايي جشنواره شامل تنديس برنزي و سه سكه بهار آزادي به مريم كشكولي‌نيا براي "در خانه ما" اهدا شد و محمدعلي سليمان‌زاده براي پويانمايي "گرگ و ميش" تنديس نقره‌اي و چهار سكه بهار آزادي را از آن خود كرد. رتبه اول بهترين پويانمايي جشنواره ششم نيز شامل تنديس طلايي و شش سكه بهار آزادي به راشين خيريه براي "مرد جوان و خياط حيله‌گر" رسيد. جايزه ويژه هيئت داوران مسابقه ايران جشنواره شامل تنديس طلايي و پنج سكه بهار آزادي به اميد خوش‌نظر براي "لابيرنت" اهدا شد.

در ادامه اين مراسم مرتضي ميرباقري معاون سيما گفت: بذري كه 12 سال پيش دوستان عزيز ما در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان پاشيدند، خوشبختانه امروز به يك نهال بالنده و رشديافته و ثمربخش تبديل شده است. دليل اين ثمربخشي شركت 60 كشور در اين جشنواره و حضور 50 شركت خصوصي و دريافت 900 فيلم خارجي و 500 فيلم داخلي است كه حكايت از فراهم شدن زمينه‌هاي لازم براي حركتي قابل اعتنا در ايران دارد.

وي ادامه داد: پويانمايي ناشي از يكي از جلوه‌هاي وجودي انسان يعني خلاقيت است. در آموزه‌هاي ديني انسان را خليفه مخلوقات مي‌دانيم كه مانند خداوند قادر به خلق‌ كردن است. با اين تفاوت كه خالقيت خداوند از آن خود است و انسان خالقيت خود را از خدا مي‌گيرد.

ميرباقري افزود: بشر امروز با خلاقيت‌هايي كه خود بايد انجام دهد نيازهاي خود را مرتفع مي‌كند. ما در حوزه علوم تجربي رشد خوبي داشتيم، اما در زمينه‌هاي هنري به حد كافي خلاقيت هنرمندان ظهور و بروز نكرده‌ است. اميدواريم در هنر پويانمايي و نمايشي با توجه به ظرفيت‌هاي موجود ديني و فرهنگي كشور، سرمايه‌گذاري لازم را انجام دهيم.

وي با اشاره به توليد دو هزار دقيقه پويانمايي در طول يك سال در سيماي جمهوري اسلامي ايران خاطرنشان كرد: سياست‌هاي سازمان عبارت‌ است از اينكه در برنامه‌‌اي پنج ساله به چهار هزار دقيقه توليد پويانمايي در عرصه داخلي برسيم و چهار هزار دقيقه پويانمايي نيز از كشورهاي ديگر تأمين كنيم.

ميرباقري ادامه داد: در صورت هماهنگي فرهنگي ما توانايي افزايش 100 درصدي اين تأمين را داريم. ما در سازمان صدا و سيما آمادگي رونق بخشيدن به پويانمايي در كشور و سرمايه‌گذاري بيشتر در اين زمينه، پشتيباني‌هاي مديريتي و آنتن‌هاي پخش را داريم و آمادگي خود را براي انجام كارهاي مشترك با همكاران خارجي خود اعلام مي‌كنيم.

در بخش دوم مراسم كه اجراي آن برعهده اكبر عالمي بود،‌ پل دريزن از هلند و رييس هيئت داوران بخش مسابقه بين‌الملل به قرائت بيانيه هيئت داوران اين بخش پرداخت. او در بخشي از سخنان خود گفت: "قدر مديران فرهنگي خود را بدانيد زيرا در كشور ما مديران بودجه ما را قطع مي‌كنند." اين حرف دريزن با تعجب و تشويق حاضران در مراسم روبرو شد.

در ادامه و در بخش اهداي جوايز برگزيدگان مسابقه بين‌الملل ششمين جشنواره بين‌المللي پويانمايي،‌ چهار ديپلم افتخار به پويانمايي "دير يا زود" از لهستان،‌ علي‌اكبر فرشباف روحي براي "پازل"، مريم كشكولي‌نيا براي "در خانه ما" و مهين جواهريان براي "بارون مياد جرجر" اهدا شد.

در بخش اهداي جوايز نبود هماهنگي لازم براي ترجمه جملات پل دريزن باعث اتلاف وقت شد و داور هلندي نيز اعتراض خود را با جمله "امشب شب درازي خواهد بود" ابراز كرد.

جايزه ويژه هيئت داوران بخش مسابقه بين‌الملل جشنواره شامل تنديس طلايي و پنج سكه بهار آزادي به راشين خيريه براي پويانمايي "مرد جوان و خياط حيله‌گر" اهدا شد و "يك شب در شهر" از جمهوري چك نيز تنديس طلايي و پنج سكه بهار آزادي دريافت كرد.

پويانمايي "طبيعت شگفت‌انگيز ما" از آلمان تنديس طلايي بهترين فيلم تجربي و دانشجويي جشنواره را به همراه چهار سكه بهار آزادي از آن خود كرد و تنديس طلايي بهترين پويانمايي كودك و نوجوان به "الفباي پرنده كوچك" از آفريقاي جنوبي رسيد.

پويانمايي "جان و كارن" از انگلستان تنديس طلايي بهترين انيميشن تلويزيوني را به همراه چهار سكه بهار آزادي دريافت كرد. در اين بخش تنديس طلايي بهترين پويانمايي در بخش تبليغاتي به پويانمايي "براويا" از انگلستان رسيد.

رتبه سوم بهترين پويانمايي جشنواره شامل تنديس برنز و سه سكه بهار آزادي به الكسي السيف از مجارستان اهدا شد و "مادام توتلي پوتلي" از كانادا رتبه دوم بهترين پويانمايي شامل تنديس نقره‌اي و چهار سكه بهار آزادي و "موتو" از ايتاليا رتبه اول بهترين پويانمايي جشنواره شامل تنديس طلايي و شش سكه بهار آزادي را دريافت كردند.

ستاد برگزاري جشنواره نيز با تنديس طلايي جشنواره ششم پويانمايي و پنج سكه بهار آزادي از پل دريزن، رييس هيئت داوران جشنواره و يكي از با سابقه‌ترين هنرمندان پويانمايي جهان تقدير به عمل آورد.

در ادامه محسن چيني‌فروشان مدير عامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوان با يكسان دانستن سطح كمي و كيفي جشنواره پويانمايي تهران با ساير جشنواره‌هاي بين‌المللي پويانمايي جهان گفت: با توجه به ظرفيت‌هاي موجود جشنواره دوسالانه برگزار مي‌شد، اما ظرفيت‌هاي جشنواره به حدي رسيده كه برگزاري آن را به صورت ساليانه در دست بررسي قرار دهيم.

او افزود: اميدواريم پخش آثار جشنواره به صورت عمومي‌تر باشد. ضمن اينكه كانون قصد خريد آثار منتخب اين دوره و دوره‌‌هاي گذشته جشنواره و نمايش آن‌ها را در مراكز مختلف خود دارد.

بخش پاياني مراسم اختتاميه جشنواره ششم پويانمايي تهران نيز به اهداء لوح سپاس و جام سفالين انجمن فيلم‌سازان انيميشن ايران (آسيفا) به محمدرضا كريمي صارمي و مركز گسترش سينماي مستند تجربي و انيميشن اختصاص داشت. ششمين جشنواره بين‌المللي پويانمايي تهران 11 تا 15 اسفند در هفت سالن برگزار ‌شد.

جمعه|ا|16|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 451]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن