تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ كس نيتى را در دل پنهان نمى‏كند، مگر اينكه خداوند آن نيت را (در رفتار و كردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816466186




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*گزارش روز دوم كنفرانس بين المللي حمايت از فلسطين*2* سخنراني متكي در مراسم اختتاميه، قطعنامه پاياني و ...


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *گزارش روز دوم كنفرانس بين المللي حمايت از فلسطين*2* سخنراني متكي در مراسم اختتاميه، قطعنامه پاياني و ...
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي

مراسم اختتاميه چهارمين كنفرانس بين‌المللي حمايت از فلسطين با سخنراني رييس مجلس شوراي اسلامي و وزير خارجه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سياسي - خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، متن كامل اظهارات منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان در اختتاميه چهارمين همايش بين‌المللي حمايت از فلسطين به شرح زير است:

«بسم الله الرحمن الرحيم

"سبحان الذي اسري بعبده ليلا من المجسد الحرام الي المسجد الاقصي الذي باركنا حوله لنريه من آياتنا هو السميع البصير"

در آغاز سخن مايلم از تمام ميهمانان گرامي، روسا و نمايندگان محترم پارلمان‌ها، شخصيت‌هاي سياسي، فرهنگي، علمي، حقوقي، محققين، علما ،انديشمندان ، دانشگاهيان و نيز روزنامه‌نگاران محترم كه رنج سفر را تحمل نموده و دعوت جمهوري اسلامي ايران را براي حضور در اين كنفرانس كه براي حمايت از ملت مظلوم فلسطين برپا شده است، تحمل نمودند، صميمانه تقدير و تشكر نمايم.

ميهمانان گرامي،

عاليجنابان،

چهارمين كنفرانس بين‌المللي حمايت از فلسطين در شرايطي برگزار مي‌گردد كه جهان اخيرا شاهد تجاوز ناجوانمردانه رژيم صهيونيستي به نوار غزه و اقدامات جنايتكارانه آن رژيم در كشتار گسترده غيرنظاميان فلسطيني اعم از زنان و كودكان و تخريب زيرساخت‌هاي اقتصادي ملت فلسطين و استفاده غيرقانوني از انواح سلاح‌هاي ممنوعه چون بمب‌هاي خوشه‌اي، بمب‌هاي داراي فسفر سفيد و اورانيوم ضعيف شده بود. اين اقدامات بر مبناي مقررات شناخته شده بين‌المللي از جمله اصول حقوق بشر بين‌المللي و حقوق بشردوستانه بين‌المللي، مصداق عيني ترويسم دولتي و سازمان يافته،‌جنايت جنگي و جنايت عليه بشريت مي‌باشد. رژيم صهيونيستي هم‌اكنون هم با ادامه محاصره اقتصادي و انساني نوار غزه، بستن گذرگاه‌ها و جلوگيري از رسيدن كمك‌هاي انسان‌دوستانه بين‌المللي به مردم غزه، به جنايات ارتكابي خود ادامه مي‌دهد و متاسفانه اقدام موثري نيز از سوي نهادهاي مسوول بين‌المللي و مدعيان دروغين حقوق بشر، دموكراسي و... براي اعمال فشار به اين رژيم جهت بازگشايي گذرگاهها و رفع محاصره انجام مي‌شود.

فشارهاي رژيم صهيونيستي بر مردم بي‌گناه غزه با همراهي تاسف بار برخي طرف‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي، بلافاصله پس از استقرار دولت دموكراتيك و قانوني حماس آغاز شد و هدف آن سرنگوني دولت منتخب ملت فلسطين بود . رژيم صهيونيستي كه در تحقق خواسته خود از راه اعمال فشار اقتصادي بر مردم غزه ناتوان مانده بود ، دست به يورش همه جانبه نظامي به نوار غزه زد تا بلكه از اين راه، مقاومت ملت و دولت فلسطين را در هم شكند، اما نتيجه برخلاف همه پيش‌بيني‌هاي اين رژيم گرديد و ملت فلسطين بار ديگر نشان داد كه بر سر دفاع زا حقوق حقه خويش و مقابله با اشغال و تجاوز و وحشي‌گري دشمن صهيونيستي، ذره‌اي كوتاه نمي‌آيد و مقاومت و پايداري را تنها گزينه پيش روي خود براي احقاق حقوق خود مي‌داند.

حضار محترم،

نتيجه اين جنگ نيز به مانند جنگ 33 روزه، شكست رژيم صهيونيستي و پيروزي اراده استوار و پايداري ملت فلسطين و گروه‌هاي مقاومت اين ملت بود. اكنون به جرات اعلام مي‌كنيم كه خاورميانه وارد دوره جديدي از حيات خود شده است. مشخصه اصلي خاورميانه بايد، قدرت گرفتن گروه‌هاي مقاومت و پايداري ملت‌هاي منطقه در برابر همه گونه طراحي‌هاي تصنعي بيروني است. تحولات چند سال اخير در منطقه اين نكته را به خوبي نشان داه است كه گروه‌هاي مقاومت، بازيگران اصلي و غير قابل چشم‌پوشي در معادلات منطقه هستند كه بايد نقش آنها در معادلات سياسي نيز هم‌وزن قدرت ميداني و مردمي‌شان تعريف شود.

البته در كمال تاسف شاهد هستيم پس از شكست صهيونيست‌ها در دستيابي به اهداف خود در جنگ 22 روزه غزه، برخي طرف‌هاي منطقه‌يي و بين‌المللي به دنبال كمك به رژيم صهيونيستي براي دست‌يابي به اهداف خود در ميدان سياسي برآمده‌اند، طرح مواردي چون جلوگيري از قاچاق سلاح به نوار غزه، در زمره اين توطئه‌هاي شوم است. با چه منطقي مي‌توان پذيرفت كه رژيم اشغالگر صهيونيستي مجهز به انواع سلاح‌ها از جمله سلاح‌هاي نامتعارف باشد و قدرت‌هاي بزرگ جهاي و در راس همه ايالات متحده آمريكا، آشكارا در حال تجهيز اين رژيم به پيشرفته‌ترين و مخرب‌ترين جنگ‌افزارهاي نظامي باشد، اما گروه‌هاي مقاومت فلسطيني براي اعمال حق مشروع مقاومت در برابر اشغال، از دستيابي به سلاح‌هاي سبك و دفاعي نيز منع گردند؟ گروه‌هاي مقاومت فلسطيني بر اساس مقررات شناخته شده بين‌المللي از جمله منشور ملل متحد، از حق مقاومت در برابر اشغال و تجاوز برخوردارند و بديهي است كه در اين راه،‌حق تسليح نيز حقي غيرقابل انكار مي‌باشد.

پس از جنايات سبوعانه رژيم صهيونيستي در نوار غزه، اكنون وظايف و مسووليت‌هاي سنگيني متوجه جامعه جهاني، نهادهاي مسوول بين‌المللي و كشورهاي صلح‌طلب و آزاده جهان مي‌باشد كه در راس آنها، محكوميت تجاوز رژيم صهيونيستي به غزه، بسيج جهاني براي بازسازي خرابي‌هاي گسترده ناشي از حملات رژيم متجاوز صهيونيستي به غزه و ثبت جنايات جنگي اين رژيم و محاكمه جنايتكاران صهيونيست در دادگاه‌هاي صالحه بين‌المللي قرار دارد. ما معتقديم اگر جامعه بين‌المللي به مسووليت انساني و قانوني خود پس از تجاوز رژيم صهيونيستي به لبنان در سال 2006 به درستي عمل نموده بود، اين رژيم ديگر جرات تجاوز به غزه را نداشت. ضرورت دارد جامعه جهاني به نحوي اقدام نمايد كه با محاكمه و مجازات سران جنايتكار اين رژيم، زمينه براي تكرار مجدد اين جنايات فراهم نشود. همايش‌هايي از اين دست مي‌تواند گامي در راستاي رسيدن به اهداف ياد شده و تبيين واقع‌گرايانه پرونده جنايتكارانه رژيم صهيونيستي باشد.

دادگاه لاهه به جاي اينكه پيگير چنين مسووليتي باشد در كشور اسلامي سودان كه تا ديروز در جنوب آن كشور و امروز در غرب آن دشمنان ملت سودان در آرزوي تجزيه اين كشور هستند با صدور حكم جلب رييس جمهور آن آب در آسياب دشمن مي‌ريزد. پيشنهاد مي‌كنم كنفرانس در بيانيه كوتاه جداگانه‌اي اين اقدام را محكوم نمايد؛ همانند كنفرانس اسلامي .

سروران گرامي،

در چنين شرايط حساسي، ضرورت وحدت بين گروه‌هاي مختلف فلسطيني براي رويارويي و مقاومت در برابر زياده‌خواهي‌ها و توطئه‌هاي هدفمند رژيم صهيونيستي براي نابودي حقوق اساسي ملت فلسطين ييش از پيش احساس مي‌شود. بر همين اساس جمهوري اسلامي ايران ضمن استقبال از توافقات اخير گروه‌هاي فلسطيني براي گفت‌وگو و حل و فصل اختلافات فيمابين، آمادگي خود را براي ارائه هر نوع كمك و همكاري جهت تقويت وحدت صف فلسطيني اعلام مي‌دارد.

جمهوري اسلامي ايران سالهاست كه اين موضع خود را اعلام مي‌نمايد كه بحران دراز مدت خاورميانه و برقراري صلحي عادلانه و پايدار در منطقه، جز از طريق حل و فصل مسائل اساسي بحران، رفع اشغال، اعطاي حق تعيين سرنوشت به ملت فلسطين، بازگشت كليه آوارگان به سرزمين آبا و اجدادي خويش و تشكيل كشور يكپارچه فلسطين در كل فلسطين تاريخي و به پايتختي قدس به سرانجام نخواهد رسيد و پس از گذشت چند دهه از تلاش‌هاي ناكام سياسي كه به دليل عدم توجه به ريشه‌هاي اساسي بحران به نتيجه نرسيده، حقانيت اين موضع جمهوري اسلامي ايران بيش از پيش روشن شده است. اين همان همه پرسي است كه در نطق اختتاميه مقام معظم رهبري روز گذشته بيان گرديد.

در پايان ضمن تشكر از مجلس شوراي اسلامي براي برگزاري اين كنفرانس و قدرداني از تمام ميهمانان خارجي كه با حضور خود بر غناي اين كنفرانس افزودند، به روح پاك و مطهر تمامي شهداي فلسطيني اداي احترام نموده،‌از خداوند متعال آزادي كليه سرزمين‌هاي اشغالي عربي به ويژه قدس عزيز از چنگال اشغالگران صهيونيست،‌عزت و سربلندي و پيروزي ملت فلسطين و تمام آزادي‌خواهان جهان را مسالت مي‌نمايم.»

هم‌چنين روز پنجشنبه نائب رييس مجلس سومالي در اين كنفرانس گفت: ما در حالي كه در كنار فلسطين مي‌ايستيم بايد از ديگر كشورهاي اسلامي مظلو م ديگر غافل نشويم.

دكتر محمدعمر طلحه گفت: ما بايد در كنار ملت فلسطين بايستيم زيرا كه اين كشور اسوه‌ي مقاومت است و در مقاومت در برابر سختي‌ها الگوي كشور سومالي است.

نائب رييس مجلس سومالي افزود: ما در حالي كه در كنار كشورهايي مانند فلسطين مي‌ايستيم و از آنان حمايت مي‌كنيم بايد از كشورهاي اسلامي ديگر نيز غافل نشويم؛ زيرا هم‌اكنون در كشوري مانند سومالي مردم آن از احتياجات اوليه‌ي زندگي محروم هستند و در شرايط سختي به سر مي‌برند و بسياري از امكانات موجود در اين كشور تخريب شده است.

وي در پايان از برگزاركنندگان كنفرانس بين‌المللي تشكر كرد.

يسرول وايس، خاخام ضدصهيونيست نيز گفت: اين يك شروع واقعي است كه در مورد صلح اتفاق افتاده است و مي‌توان از آن صحبت كرد.

وي افزود: صهيونيست صد سال است كه به وجود آمده است و بارها صلح را به خطر انداخته است؛ بسياري از مجالسي كه در زمينه‌ي فلسطين برگزار مي‌شود در حقيقت به ريشه‌ي رنج نمي‌پردازد.

وي افزود: متاسفانه 60 سال است كه سكوت مرگباري در جهان جاري است و سازمان‌هاي حامي حقوق بشر بين‌الملل در برابر آن سكوت كرده‌اند.

اين خاخام ضد صهيونيست افزود: چگونه مي‌توانيم ما ساكت باشيم و رنج فلسطينيان را ببينيم؟ برخي فكر مي‌كنند كه اين جنگ ميان اديان است، ولي بايد بگويم كه يهوديان صدها سال است كه مهمان مسلمانان بوده‌اند قبل از آنكه سازمان مللي وجود داشته باشد.

وي ادامه داد: چرا چنين خونريزي‌ به وجود آمده است؟ اين جنگ ربطي به دين ندارد و دليل آن وجود دروغگويان و بي‌خداياني چون صهيونيست‌ها است.

يسرول وايس ادامه داد: عبارت يهود را صهيونيست‌ها از ما دزديده‌اند و به غلط آن را به هاله‌ي تقدسي براي خودشان تبديل كرده‌اند.

وي ادامه داد: دنيا بايد بداند كه آنها دروغ مي‌گويند؛ زيرا ما به عنوان قوم يهود ممنوع شده‌ايم كشوري داشته‌ باشيم.

يسرول وايس گفت:‌ تئودور هرتسل از يهوديت دوري جست؛ ما از صهيونيست‌ها بايد تبري بجوييم؛ زيرا آنان فلسطينيان را مي‌كشند.

وي اظهار كرد: يهوديان سرتاسر جهان در سال‌هاي اخير در مخالفت با صهيونيست‌ها اعتراضاتي چندصد هزار نفره انجام دادند، ولي اين اخبار را كه رسانه‌هاي جهاني منعكس نمي‌كنند.

وايس گفت: انشاءالله روزي برسد كه كشور اسراييل به طور كامل از بين برود.

وي در پايان با اشاره به حاضران در كنفرانس بين‌المللي فلسطين اظهار كرد: همه‌ي ما به خدا ايمان داريم و اميدوارم كه خداوند روزي صلح را در زمين جاري كند.

در پايان كنفرانس بين المللي حمايت از فلسطين قطعنامه‌اي قرائت شد كه متن آن به شرح زير است:

«بسم الله الرحمن الرحيم

ما شركت كنندگان در چهارمين كنفرانس بين المللي حمايت از فلسطين كه با عنوان" حمايت از فلسطين، مظهر مقاومت؛ غزه قرباني جنايت" و بنا به دعوت مجلس شوراي اسلامي در روزهاي 14 و 15 اسفند ماه سال 1387 هجري شمسي( 4 و 5 مارس 2009 ميلادي) با شركت رئيسان و هيات‌هاي پارلماني، علما انديشمندان و شخصيت هاي مبارز كشورهاي مختلف جهان، با هدف حمايت و پشتيباني همه جانبه از ملت فلسطين و مقاومت قهرمانانه اين ملت در برابر رژيم صهيونيستي در تهران برگزار گرديد،

با تبريك پيروزي بزرگ مقاومت قهرمانانه و پايداري اسطوره اي ملت فلسطين در تهاجم 22 روزه غزه،

با تصديق اين كه تهاجم گسترده رژيم صهيونيستي به نوار غزه كه براساس قواعد حقوق بشر و كنوانسيون چهارم ژنو، به دليل استفاده از سلاح هاي ممنوعه، مصداق جنايت جنگي و نابودي دسته جمعي محسوب مي شود، با حمايت از مبارزات و مقاومت ملت فلسطين براي استيفاي حقوق طبيعي، مسلم و شناخته شده خود در تعيين سرنوشت، تشكيل دولت يكپارچه فلسطين در كليه سرزمين هاي فلسطين اشغال و نيز حقوق انكار ناپذير و غير قابل مذاكره آوارگان و پناهندگان فلسطيني در بازگشت به خانه و سرزمين اجدادي خود،

با گرامي داشت ياد و خاطره شهداي فلسطين خصوصا شهداي اخير تهاجم رژيم صهيونيستي به نوار غزه،

بر موارد ذيل تاكيد مي نماييم:

1-با اعتقاد به اين كه كليه ابتكارات منطقه‌يي و بين المللي ارايده شده در دهه هاي گذشته براي حل و فصل مساله فلسطين، به دليل عدم توجه به ريشه هاي اصلي رويارويي يعني اشغال سرزمين فلسطين توسط صهيونيست‌ها ناكام مانده، بر ضرورت برگزاري يك همه پرسي با مشاركت تمامي فلسطينيان و صاحبان حق قانوني در فلسطين اعم از مسلمانان، مسيحيان و يهوديان، براي انتخاب ساختار نظام خود تاكيد مي نماييم.

2-مساله فلسطين، عنوان فراگير و مساله اصلي امت بوده، بر اين اساس مسلمانان، اعراب و آزادگان جهان، مسووليت سازماندهي تمامي توانمندي ها براي حفظ اين مساله در اولويت نخست خود را بر عهده داشته و موظفند از هر گونه عقب نشيني در اين خصوص و مشغول شدن به مسائل ديگر پرهيز نمايند.

3-با تاكيد بر اين كه دشمن اصلي امت اسلامي، رژيم نژاد پرست صهيونيستي مي باشد امت اسلامي موظف است راهبردهاي خود را براساس اين واقعيت تنظيم نموده و با جديت در برابر طرح هاي فريبكارانه اي ايستادگي نمايد كه درصدد است دشمني غير از دشمن صهيونيستي ايجاد نموده جهت گيري صحيح رويارويي را از مسري خود منحرف و امت اسلامي را درگير رويارويي هاي دروغيني نمايد كه تنها در خدمت دشمن صهيونيستي خواهد بود.

4-اقدامات رژيم صهيونيستي را در كشتار گسترده غير نظاميان به ويژه زنان، كودكان و سالخوردگان، تخريب زير ساخت هاي اقتصادي، ترور سازمان يافته و هدفمند مبارزان مقاومت فلسطين كه در جنگ اخير غزه به اوج خود رسيد، به شدت محكوم مي نماييم.

5-حمايت بي قيد و شرط و مستمر دولت آمريكا از رژيم صهيونيستي و جنايت هاي آشكار آن را محكوم و اعلام مي نماييم تعهد بي قيد و شرط رئيس جمهور جديد آمريكا به امنيت اسرائيل در حكم دفاع از تروريسم دولتي، ظلم و زورگويي و قتل عام صدها مرد و زن و كودك فلسطيني و استمرار كژ راهه دوران بوش علي رغم طرح شعار تغيير مي باشد.

6-از جامعه جهاني مي خواهيم تا به فوريت كليه اقدامات لازم براي خاتمه محاصره سه ساله نوار غزه و بازكردن راه هاي زميني، هوايي و دريايي آنرا به عمل آورند. هم چنين از اتحاديه عرب مي خواهيم با بر عهده گرفتن مسووليت هاي خود قطعنامه هاي مصوب اتحاديه در خصوص رفع محاصره غزه را اجرا نمايد در اين خصوص به ويژه از مصر مي خواهيم گذرگاه رفح را به صورت كامل و دايم براي عبور آزادانه كالا وافراد باز نمايد در غير اين صورت مسووليت بازتاب ها‌ بسته ماندن اين گذرگاه متوجه اين كشور خواهد بود.

7-با تاكيد مجدد بر حق طبيعي و قانوني ملت فلسطين براي مقاومت در برابر اشغال و اعلام اين كه مقاومت تنها راه حل كارآمد براي احقاق حقوق از دست رفته ملت فلسطين است از پارلمان هاي كشورهاي جهان دعوت مي نماييم قوانين ملي لازم جهت پشتيباني همه جانبه از مبارزات ملت فلسطين را تصويب كنند.

8-همايش پشتيباني خود را از تمامي تلاش ها براي تحقق وحدت ملي فلسطين و بازسازي و فعال نمودن سازمان آزادي بخش فلسطين براساس توافق فلسطينيان و برنامه سياسي كه حق ملت فلسطين براي مقاومت و آزادي سرزمين خود را محفوظ دارد اعلام مي نمايد.

9-كليه اقدامات و برنامه هاي رژيم صهيونيستي براي يهودي سازي بيت المقدس و از بين بردن آثار و مقدسات اسلامي و مسيحي تغيير بافت و تركيب جمعيتي، تداوم شهرك سازي و تهديدات مكرر عليه مسجد الاقصي ، قبه الصخره و انجام عمليات حفاري در زير آن و نيز احداث و توسعه شهرك هاي صهيونسيت نشين وساخت ديوار نژاد پرستانه در كرانه باختري كه مظهر آپارتايد و خلاف نظر ديوان بين المللي لاهه و قطعنامه هاي مجمع عمومي سازمان ملل است را قويا محكوم نموده و انزجار خود را از تصميم رژيم صهيونيستي براي تخريب 88 منزل در منطقه بستان قدس اعلام مي داريم.

10-بازداشت واسارات ضد انساني هزاران فلسطيني در بند در زندان هاي رژيم صهيونيستي از جمله دكتر عزيز الدويك رئيس مجلس قانونگذاري وچهل و دو تن از نمايندگان و وزراي دولت منتخب فلسطين و هم چنين رهبران و مبارزان گروه هايمقاومت را محكوم نموده و آزادي بي قيد و شرط و فوري همه آنان را خواستاريم.

11-از تمامي دولت‌ها، پارلمان‌ها و نهادهاي مسوول بين المللي مي خواهيم در اجراي تعهدات حقوقي و بين المللي خود جهت پايان دادن به فرهنگ بي كيفري، اقدامات لازم را براي رسيدگي و تعقيب آمرين و مباشرين جنايت جنگي در فلسطين و محاكمه آنها در دادگاه هاي صالحه ملي و بين المللي به عمل آورند.

12-بر ضرورت تحقيق پيرامون كاربرد سلاح هاي ممنوعه و تاثيرات انساني و زيست محيطي آن و نيز انباشت سلاح هاي كشتار جمعي و زرادخانه هسته اي رژيم صهيونيستي توسط مجامع ذيربط بين المللي كميسيون هاي حقيقت ياب و سازمان هاي مستقل تاكيد نموده خواستار آن هستيم كه اين جنايات در دادگاه هاي صالح ملي و بين المللي مورد رسيدگي و تعقيب قرار گيرد.

13- با تقدير از اقدامات قوه قضاييه جمهوري اسلامي ايران جهت تعقيب جنايتكاران رژيم صهيونيستي و تشكيل پرونده و رسيدگي به شكايات قربانيان اين جنايات كه درخواست جلب تعدادي از فرماندهان و آمران اين جنايات به مراجع ذيربط از تمام كشورهاي اسلامي و آزاده جهان مي خواهيم ضمن تشكيل پرونده اقدامات مشابه در راستاي تعقيب محاكمه متهمين به جنايات ارتكاب يافته در غزه به عمل آورند.

14-از كليه دولت ها درخواست مي شود به منظور اجراي تعهدات حقوق بين المللي خود جهت پايان دادن به فرهنگ بي كيفري طبق مقررات حقوق بين المللي، اقدامات لازم را براي رسيدگي و تعقيب آمرين و مباشرين جنايات ارتكابي در غزه به عمل آورند تا رهبران و فرماندهان نظامي رژيم صهيونيستي به خاطر ارتكاب جنايات جنگي ، جنايات عليه بشريت و نسل كشي مورد محاكمه و پيگرد قرار گيرند.

15-از دولت ها و ملت هاي اسلامي و آزادي خواه جهان ميخواهيم در راستاي كمك به ملت فلسطين كالاها و شركت هاي صهيونيستي را تحريم و هر گونه مناسبات سياسي و ديپلماتيك و اقتصادي، فرهنگي و ورزشي و رسانه اي خود با اين رژيم قطع نمايند. هم چنين از كليه پارلمان هاي جهان مي خواهيم قوانين لازم را در اين خصوص تصويب نموده و در صورت وجود كميته هاي دوستي پارلماني با كنيست رژيم اشغالگر فورا آنها را منحل و روابط پارلماني خود با اين رژيم را قطع كنند.

16-ضمن استقبال از تحريم آكادميك رژيم صهيونيستي توسط برخي از موسسات علمي و دانشگاهي جهان از ساير موسسات ذيربط مي خواهيم در واكنش به جنايات مستمر رژيم صهيونيستي به روند تحريم اين رژيم بپيوندند.

17-از حمايت به يادماندني افكار عمومي جهان از مردم غزه و نيز نقش برجسته علماي ديني، فرهيختگان و رسانه ها در جلب حمايت از ملت فلسطين و محكوميت جنايت‌هاي رژيم صهيونيتي تقدير مي‌نماييم.

18-ضمن تقدير از مواضع كشورهاي حامي آرمان فلسطين و مقاومت در طول جنگ 22 روزه غزه، سياست‌هاي قدرت‌هاي بزرگ از جمله آمريكا و برخي هم پيمايان آن نسبت به نسل كشي فلسطينيان در غزه رامحكوم مي نماييم.

19- در روز غزه و فلسطين ياد مردان و رهبراني چون امام غايب سيد موسي صدر كه جان خويش را در راه مساله فلسطين و تامين حقوق ملت فلسطين قرباني نموده و اينك ميدان‌هاي مقاومت از وجود آنان بي بهره است گرامي داشته و خواهان روشن شدن اين مساله و بازگشت ايشان به ميدان جهاد و فداكاري مي باشيم.

20-از مبارزات ملت و مقاومت قهرمانانه لبنان به ويژه حزب الله عليه اشغالگران صهيونيست براي آزادي بخش‌هاي باقي مانده خاك اين كشور از جمله مزارع شبعا و تپه‌هاي كفر شوبا حمايت مي نماييم. هم چنين از موضع ملت و دولت سوريه مبني بر ضرورت آزادي سازي تمامي سرزمين‌هاي اشغالي اين كشور پشتيباني مي‌كنيم.

21-با توجه به وضعيت حساس كنوني بر ضرورت وحدت امت اسلامي تاكيد نموده و از دولت‌ها و ملت‌هاي اسلامي و كليه نخبگان جهان اسلام مي‌خواهيم با پرهيز از اختلافات در زمينه‌هاي مذهبي، طائفه‌اي و سياسي، مانع موفقيت طرح‌هاي امپرياليستي و صهيونيستي براي تفرقه امت اسلامي گردند.

22-ضمن برابر دانستن صهيونيسم با نژاد پرستي از مصوبات اجلاس دوربان 2001 مبني بر ضرورت احياي قطعنامه 3379 مجمع عمومي سازمان ملل حمايت و بر ضرورت تاييد مجدد مصوبات گذشته در اجلاس آتي آوريل 2009ژنو(دوربان -2) تاكيد مي نماييم.

23-به منظور پيگيري مصوبات كنفرانس وتحقق اهداف آن تاسيس كميته عالي پيگيري به رياست دبيركل و عضويت ده نفر را اعلام نموده از اين كميته مي خواهيم با پيگيري و اجراي تمامي توصيه ها و مصوبات كنفرانس نتيجه اقدامات خود را به دبيرخانه دائم در تهران و كنفرانس آتي گزارش نمايد.

24-ضمن اعلام" يوم النكبه " به عنوان روز جهاني بازگشت از كميته عالي پيگيري مي‌خواهيم ساليانه مجموعه‌اي از فعاليت هاي مردمي، سياسي، فرهنگي و تبليغي براي زمينه سازي بازگشت كليه آوارگان فلسطيني به سرزمين و موطن اصلي خود را سازماندهي و ثبت اين مناسبت در تقويم مناسبت هاي جهاني سازمان ملل متحد را پيگيري نمايد.

25-با دعوت از تمامي دولت هاي جهان جهت كمك به بازسازي غزه، از كميته عالي پيگيري مي خواهيم ضمن تاسيس صندوقي با عنوان" صندوق مردمي بازسازي غزه" اقدامات وپيگيري هاي لازم را جهت جمع آوري كمك هاي سخاوتمندانه مردمي به اين صندوق به عمل آورده با اقدامات محاسبه شده مانع سو استفاده از اموال جمع آوري شده جهت بازسازي و سياسي نمودن آن با هدف تحميل شروط و فشارهاي سياسي بر مردم و مقاومت فلسطين گردند.

26-با تقدير از روحيه جهادي، متعالي و حافظ مساله فلسطين كه حضرت آيت الله العظمي سيد علي خامنه‌اي همواره به بهترين شكل بازگو كننده آن مي باشند ضمن تاييد محتواي آن خواهان ثبت سخنراني ايشان در افتتاحيه اين همايش به عنوان سند رسمي اجلاس و قرار گرفتن آن به عنوان برنامه عمل مرحله آينده مي باشيم.

27-با اداي احترام به روح بلند حضرت امام خميني(ره) و تاكيد بر گرامي داشت آخرين جمعه ماه مبارك رمضان كه از سوي ايشان به عنوان روز جهاني قدس اعلام گرديده است از تلاش‌هاي همه‌جانبه رهبري، رئيس جمهور، رئيس و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و ملت ايران در حمايت از آرمان فلسطين وديگر مسائل عادلانه و كميته برگزار كننده اين همايش تقدير و تشكر مي نماييم. »

انتهاي پيام

جمعه|ا|16|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 232]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن