تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815447867




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيانات رهبري ، راهبرد حل مسئله فلسطين


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: بيانات رهبري ، راهبرد حل مسئله فلسطين
الهام گفت: معتقديم هرچه به طرف شفاف شدن مسايل پيش برويم به نفع جامعه است.


هموطن آنلاين _سخنگوي دولت گفت: سازمان حج و زيارت و وزارت امورخارجه برخي خبرها درباره برخورد با عمره گزاران را تاييد نمي كنند.
غلامحسين الهام در نشست خبري افزود: مسايلي كه در اين زمينه طرح شده است مسايل نگران كننده و بدرفتاري با زائران نيست.
الهام اضافه كرد: برخي مسايل در حج عمره و تمتع وجود دارد كه از پيش سابقه داشته است اما در مورد مسايل اخير شخص رييس جمهور پي گيري كرده است و مشكل خاصي وجود نداشت.
سخنگوي دولت همچنين درباره انتشار برخي خبرها درباره قطع رابطه مراكش با جمهوري اسلامي ايران گفت: گزارش هايي را كه در اين زمينه منتشر شده است تاييد نمي كنيم و بعيد مي دانيم چنين موضعي اتخاذ شده باشد.
وي افزود: هيچ مشكلي درباره مسايل اعتقادي ميان ما و جهان اسلام وجود ندارد.
الهام با بيان اينكه مراكش از جمله كشورهايي است كه در آن درباره مسايل مذهبي گفتگو مي شود، افزود: طرح مسايل اين چنيني جهت گيري براي ايجاد اختلاف ميان جهان اسلام است.
سخنگوي دولت گفت: اين مساله به دليل بدخواهي افرادي براي فضاي برادرانه، مثبت و مقتدرانه اي است كه در جهان اسلام وجود دارد.
وي با بيان اينكه طرح اين مسايل براي فرافكني در مساله فلسطين است اضافه كرد: طراحان اين مسايل در پي اختلاف افكني و دامن زدن به مسايل فرقه اي هستند.
سخنگوي دولت گفت: اين مسايل،‌ تحريكات بدخواهانه بر ضد جهان اسلام است.

از روند بررسي بودجه راضي هستيم
سخنگوي دولت گفت: از روند بررسي بودجه در مجلس شوراي اسلامي راضي هستيم.
غلامحسين الهام با بيان اينكه روابط ميان قوا منطقي، كارشناسانه، مبتني بر قانون و مصالح كشور و توام با آزادي نظر و تعامل و سازنده است، اضافه كرد: اين ادبيات كه دولت بر مجلس فشار مي آورد در كشور جايي ندارد.
الهام گفت: تجربه سي ساله تعامل ميان قوا باتوجه به اختلاف نظرهاي كارشناسانه ميان آنها نشان دهنده جامعه پويا و سالم است.
وي با اشاره به اينكه هميشه بحث كارشناسانه براي دستيابي به راهكار جامع در كشور وجود داشته است، اضافه كرد: دولت پيشنهادهايي مبتني بر ارقام، آمار، مباني روشن و با جهت گيري عادلانه و كمك به قشرهاي ضعيف براي كاهش فاصله ها دارد.
الهام گفت: بحث كارشناسي براي بودجه با مجلس بسيار مفيد بود و كميسيون تلفيق، نظرات دولت را پذيرفت و خوب عمل كرد اما توقع دولت بيش از اين است.
سخنگوي دولت افزود: برنامه اي كه در مجلس نهايي مي شود براي اداره كشور به كار گرفته خواهد شد.
غلامحسين الهام همچنين درباره مباحث انتخاباتي گفت: براي همه روشن است كه اين دولت با نگاهي وسيع، سعه صدر مناسب و فراتر از انتظار ، بسياري از نظرات منتقدان و مخالفان را تحمل كرده است.
وي با بيان اينكه در برخي موارد اظهارات تندي بر ضد اشخاص و دولت بيان شده كه از حد قانوني فراتر بوده است، اضافه كرد: دولت براي اداره جامعه و ايجاد فضاي طرح مسايل واكنشي به اين اظهارات نداشته و هميشه اشخاص را براي نقد و آزادي بيان دعوت نموده است.
الهام گفت: معتقديم هرچه به طرف شفاف شدن مسايل پيش برويم به نفع جامعه است.
سخنگوي دولت با بيان اينكه دولت با همه وجود حافظ و مدافع قدرت تصميم گيري مردم است و به تعهدي كه در مقابل قانون و ملت دارد عمل مي كند اضافه كرد: در دولت هيچ محدوديتي وجود ندارد و هيچ اقدام بازدارنده اي انجام نمي شود.
سخنگوي دولت تاكيد كرد: هيچ يك از مديران دولت حق دخالت در انتخابات را ندارند.
وي گفت: همه جريان ها مي توانند ديدگاه ها و نظرات خود را بيان كنند اما مسايل را شفاف و قانون را رعايت كنند.
الهام گفت: هرچه فضا پرنشاط تر و توام با منطق و نقد باشد به نفع كشور و دولت است.

آمريكا در روابط ايران و روسيه تاثيرگذار نيست
سخنگوي دولت گفت: آمريكاييها در روابط جمهوري اسلامي ايران و روسيه تاثيرگذار نيستند و همكاري دو كشور رو به جلو است.
غلامحسين الهام درباره مكاتبات اخير مقامات آمريكا با روسيه درباره ايران افزود: همكاري و روابط ايران با روسيه خوب، مثبت و رو به افزايش است.
وي با اشاره به افزايش همكاري هاي ايران و روسيه در زمينه پيش راه اندازي نيروگاه بوشهر در نشست سران كشورهاي حاشيه درياي خزر اضافه كرد: همكاري ايران و روسيه به نفع منطقه است و برخي نگراني ها نيز به دليل اين موضوع است.
سخنگوي دولت با اشاره به اينكه سپر موشكي آمريكا تهديدي براي روسيه است و آمريكا بايد اين مسئله را حل كند اضافه كرد: همكاري با روسيه را به نفع منطقه مي دانيم و اين موضوع مطلوب آمريكاييها نيست.
وي تاكيد كرد: وجود جهاني همراه با همكاري، صلح و آرامش به نفع مردم جهان است.
الهام گفت: جمهوري اسلامي ايران فرصتي براي منطقه بوده و هيچگاه نقش تهديدآميز نداشته است.
وي تاكيد كرد: پيشرفت جمهوري اسلامي ايران پيشرفت كشورهاي منطقه است.
سخنگوي دولت گفت: واقعيت اين است كه جمهوري اسلامي ايران نظامي مقتدر در جهان و منطقه است و اين اقتدار در خدمت و كنار كشورهاي همسايه است.
الهام خاطرنشان كرد: وجود ايراني مقتدر يعني اقتدار همه كشورهاي اسلامي و كساني كه از اين موضوع ضرر مي كنند در پي غارت منابع و بي احترامي به استقلال و هويت كشورها هستند.
الهام درباره سخنان اخير جك استراو وزيرامور خارجه سابق انگليس درباره ايران نيز گفت: پذيرش واقعيت ايران راه حل مشكلات است و بايد اين موضوع را پذيرفت و شناخت.
سخنگوي دولت اضافه كرد: اگر گذشته ها را جبران نمايند، منطق را بپذيرند و رفتار را اصلاح كنند از آن استقبال مي كنيم.
الهام افزود: سخناني كه مبتني بر قبول و اهميت دادن به حقوق ملت ها و ارزش هاي جوامع است راه مبنايي براي حل مشكلات است اما حرف زدن كافي نيست و بايد به رفتار و سياست تبديل شود.

به زودي شاهد بازگشت ديپلماتهاي ايراني خواهيم بود
سخنگوي دولت گفت: به زودي شاهد بازگشت ديپلماتهاي ربوده شده در اربيل عراق به ميهن خواهيم بود.
الهام افزود: فعاليتهاي جدي در اين زمينه انجام شده است و به نظر مي رسد مسئله تمام شده باشد و به نتيجه نهايي برسد.
وي همچنين در پاسخ به سوال خبرنگاري كه آيا هيلاري كلينتون نامه اي براي دعوت از مسئولان كشورمان به منظور شركت در اجلاس آينده ناتو به ايران ارسال كرده است گفت: چنين نامه اي به دست مان نرسيده اما مسئله افغانستان براي ما مهم است .
الهام با بيان اينكه پيشرفت ، ثبات و امنيت افغانستان براي ما نيز هست افزود: دو كشور مسئول سرنوشت يكديگرند و جمهوري اسلامي ايران هر تلاشي را براي كمك به افغانستان انجام مي دهد .
الهام تاكيد كرد: كشورهاي جهان به اين واقعيت رسيده اند كه مسائل بين المللي با كمك ايران قابل حل و اين كشور در مسائل جهاني ، تاثيرگذار جدي است . سخنگوي دولت گفت: اگر بخواهند از ايران براي حل مسائل جهاني به ويژه افغانستان كمك بگيرند بايد آن را به ما عرضه كنند تا آن را بررسي كنيم .
وي اضافه كرد: اواخر اين هفته اجلاس مهم سران اكو با حضور روساي عموم كشورهاي عضو و ناظر مانند تركيه ، افغانستان ، آذربايجان و تركمنستان براي بهبود روابط اقتصادي و همكاريهاي منطقه اي در كشورمان برگزار مي شود .
الهام همچنين درباره نرخ سود بانكي گفت: اين نرخ بر اساس نظرات كارشناسي بانك مركزي تعيين مي شود و اين موضوع در اختيار اين بانك است .
وي با بيان اينكه نظام بانكي بايد در خدمت خصوصي سازي باشد و بانك مركزي نيز اين سياست را دنبال مي كند اضافه كرد:نرخ سود بانكي بر اساس بهبود روند سرمايه گذاري و پيشرفت كشور تعيين مي شود.

بيانات رهبري ، راهبرد حل مسئله فلسطين
سخنگوي دولت در ادامه گفت: بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در اجلاس حمايت از فلسطين به عنوان راهبردي استراتژيك براي حل مسئله فلسطين بايد در دستور كار كشورهاي جهان قرار گيرد.
الهام با بيان اينكه برگزاري اين اجلاس مبارك و راهبردي براي حل مسئله فلسطين بود ، ميلاد پيامبر اعظم (ص) و هفته وحدت را گرامي داشت و افزود: مهم‌ترين ارزش موجود در جهان اسلام، وجود پيامبر اعظم (ص) و آموزش‌هاي ديني، اخلاقي و اجتماعي ايشان است كه مي‌تواند نجات‌بخش بشريت باشد و طرح نويني براي مديريت عالم بر اساس كرامت و عدالت انساني ايجاد كند.
سخنگوي دولت با اشاره به اين كه نقطه همدلي در جهان اسلام و مهم‌ترين نياز همه كشورهاي آن، وحدت عميق و مبنايي است كه مي‌تواند اميد بدخواهان را به ايجاد اختلاف و فرقه‌گرايي به ياس تبديل كند افزود: بر اساس اين وحدت شاهد از بين رفتن تهديدها و فشارهايي خواهيم بود كه در اثر تفرقه و جدا‌كردن برخي مناطق جهان اسلام ايجاد شده است.
وي گفت : مصوبات اخير دولت مراحل قانوني خود را طي مي كند كه از جمله آنها لايحه افزايش سرمايه بانك مسكن است.
وي با بيان اينكه حمايت از توليد و عرضه مسكن براي خانواده هاي كم درآمد از اولويت هاي دولت است اضافه كرد: تامين منابع مالي نقش موثري در اين ارتباط دارد.
الهام گفت: بانك مسكن به عنوان بانكي تخصصي و باتوجه به اقدامات آن ،آمادگي تامين تسهيلات مورد نياز را در اين زمينه دارد.
وي گفت: با افزايش سرمايه بانك مسكن تسهيلات اين بخش بيشتر و بخش خصوصي فعال مي شود كه مي تواند اشتغال ايجاد كند.
سخنگوي دولت گفت: براي تعادل و تثبيت بازار مسكن اين لايحه تصويب شده است.
الهام تشكيل كارگروه رفع موانع توليد در صنعت را از مصوبات ديگر مورد تاكيد دولت خواند.

حمايت از توليد و عرضه مسكن اولويت دولت
سخنگوي دولت گفت: از مصوباتي كه در جلسات دولت نهايي شد و مراحل قانوني خود را طي مـــــي كند لايحه افزايش سرمايه بانك مسكن است.
غلامحسين الهام در ادامه نشست خبري افزود: حمايت از توليد و عرضه مسكن به ويژه براي قشرهاي كم درآمد از اولويت هاي برنامه دولت بوده و هست.
وي اضافه كرد: حل اين مسئله نياز به برنامه هاي مختلفي دارد كه مجموعه اين برنامه ها اجرا شده يا در دست اجرا و پيگيري است.
الهام گفت: تامين منابع مالي براي حل مشكل مسكن نقش بسيار مهم و موثري در اين باره دارد و بانك مسكن هم به عنوان بانكي تخصصي و البته با كارنامه خوب در تامين منابع مالي مورد نياز تامين مسكن اقدامات ارزشمندي داشته است و آمادگي دارد تسهيلات لازم را در حد مورد نياز و به نحو مناسب ارائه و توسعه دهد.
سخنگوي دولت گفت:‌ براي رسيدن به اين هدف نياز بود سرمايه اين بانك افزايش يابد و با افزايش سرمايه، تسهيلات افزايش مي يابد و بخش خصوصي در توليد مسكن توانمند خواهد شد و ساخت و سازها هم گسترش پيدا خواهد كرد.
وي تصريح كرد: توسعه و ساخت و ساز مسكن علاوه بر حل خود مشكل مسكن مي تواند اشتغال و فضاي كار مناسبي ايجاد كند و آثار اقتصادي جنبي آن هم آثار مثبت زيادي دارد بنابراين براي ايجاد تعادل و تثبيت بازار مسكن اين لايحه به تصويب رسيد كه مراحل خود را طي خواهد كرد.
الهام با اشاره به ديگر مصوبات هيئت دولت گفت:‌ در مورد مصوبات متعدد دولت هم قبلا اطلاع رساني شده است كه از جمله آنها صدور مجوز واردات خودرو براي جانبازان با از كارافتادگي زير70 درصد و استفاده از معافيت ها كه قبلا تا 70 درصد بوده است.
وي گفت: اين موضوع تصويب شد كه جانبازان زير70 درصد هم بتوانند تسهيلاتي داشته باشند و نيازهاي جدي آنها براي حل مشكل خودرو و اين كه مناسب حال آنها باشد برطرف شود.
الهام افزود: كارگروه رفع موانع توليد در صنعت كه گزارش آن هم آماده و از مسائلي است كه مورد تاكيد دولت است و بايد بطور جدي صنعت را پشتيباني كنيم.
سخنگوي دولت تصريح كرد: اين كارگروه موظف شده است مستمرا كار صنعت را پيگيري و مشكلات را برطرف كند.

شنبه|ا|17|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن