تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813378838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سه هزارتشكل خصوصي عضو صندوق حمايت ازتوسعه سرمايه گذاري كشاورزي هستند مدير عامل صندوق حمايت از توسعه سرمايه گذاري كشاورزي :


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: سه هزارتشكل خصوصي عضو صندوق حمايت ازتوسعه سرمايه گذاري كشاورزي هستند مدير عامل صندوق حمايت از توسعه سرمايه گذاري كشاورزي :
مشهد - خبرنگار آفرينش
مدير عامل شركت مادر تخصصي صندوق حمايت از توسعه سرمايه گذاري در بخش كشاورزي كشور گفت : سه هزار تشكل خصوصي بخش كشاورزي كشور تحت پوشش اين صندوق قرار گرفته اند. سيد عبد الكريم رضوي افزود: تاكنون اين صندوق از محل منابع خود كه آورده اين تشكل ها و كشاورزان است سه ميليارد ريال وام داده و در اين ميان هيچ معوقه اي در بازپرداخت اين وام ها نداشته است.وي با بيان اينكه جايگاه بخش كشاورزي در كشور و خراسان رضوي مهم و كليدي است، گفت : هم اينك بيش از 23 درصد مردم در بخش كشاورزي شاغلند و 27 درصد صادرات غير نفتي كشور مربوط به اين بخش است . وي با بيان اينكه نمي شود از ارزش افزوده اين بخش غفلت كرد، افزود : امروز نقدينگي مهمترين مشكل بخش كشاورزي است . وي اظهار داشت : اين سال ها با وجود سرمايه كافي نتوانسته ايم بهره وري مناسب را در بخش كشاورزي داشته باشيم كه مشكل اصلي در اين زمينه در ساختارها بوده است. به گفته وي ، حدود 30 درصد از تسهيلات بانك ها به بخش كشاورزي اختصاص داده شده اما با اين وجود بهره وري در اين بخش منفي بوده است. رضوي با تاكيد بر تقويت ساختارهاي بخش كشاورزي گفت : اين امر با توانمند سازي بخش خصوصي ،تامين و تجهيز منابع اين بخش ميسر است . وي با اشاره به ارزش توليدات بخش كشاورزي در خراسان رضوي كه در طول سال بالغ بر 20 هزار ميليارد ريال است ، گفت : اگر 10 درصد از اين ميزان را به اين صندوق وارد كنيم بخش كشاورزي استان راه توسعه خود را مي يابد. رييس سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي هم در ادامه گفت : نقد ينگي در تاريخ رشد اقتصادي ملت ها نقش سرنوشت ساز ي داشته و دارد اما اگر اين نقد ينگي بر پايه يك استراتژي منطقي به كار گرفته نشود موجب تورم و شكست اقتصادي خواهد شد. محمد اسماعيل نيا افزود : امروز بانك كشاورزي در كشور براي تامين نقدينگي كشاورزان تشكيل شده در حالي كه اين بانك در پرداخت تسهيلات به كشاورزان دچار مشكل است. وي گفت : ممانعت از مهاجرت كشاورزان به شهرها و توسعه بخش كشاورزي نيازمند نقد ينگي و تزريق آن به اين بخش است. به اعتقاد وي ، اگر نقدينگي در بخش كشاورزي فراهم نشود امنيت غذايي از دست مي رود. مدير عامل صندوق توسعه سرمايه گذاري بخش كشاورزي خراسان رضوي هم گفت : صندوق خراسان رضوي سي امين صندوق در كشور است و علاوه بر آن چهار صندوق ملي هم در كشور تشكيل شده است.
"مهدي جعفري" سقف اعتباري اين صندوق در استان را بالغ بر 50 ميليارد ريال ذكر كرد و افزود : در حال حاضر آورده نقدي اين صندوق 9 هزار 940 ميليون ريال است كه در مجموع آورده نقدي اين صندوق در استان 35 درصد است و 65 درصد هم جزو تعهدات آن مي باشد.
وي گفت : هم اكنون از 600 شركت كشاورزي واجد شرايط در استان 279 شركت عضو اين صندوق هستند . وي اعلام كرد : سهم بخش زراعت و باغباني استان در اين صندوق 69 درصد ، دام و طيور 32/6 درصد و عشايري 5/33 درصد ، صنايع كشاورزي 13 درصد مي باشد و بيشترين واريزي به اين صندوق در استان مربوط به اتحاديه عشايري و كمترين واريزي هم از آن اتحاديه زنبور داران است.

يکشنبه|ا|18|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 248]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن