تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816737801




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ولايتي هشدار داد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ولايتي هشدار داد
خبرگزاري فارس: دبير كل انجمن حمايت از بيماران عفوني با هشدار نسبت به افزايش سل مقاوم به درمان در دنيا گفت: حاشيه شهرهاي كشورمان در آمارها و رسيدگي هاي بهداشتي و درماني جاي گمشده‌اي است به همين علت نمي‌‌توانيم افراد مبتلا به سل را كه در حاشيه شهرها بيشتر هستند به راحتي شناسايي كنيم.


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، علي‌اكبر ولايتي در بيستمين كنگره بيماري‌هاي عفوني و گرمسيري كه در مركز آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه برگزار شد اظهار داشت: با وجود كاهش ميزان شيوع سل در ايران و اينكه ايران ۲ درصد از سل كشورهاي منطقه را دارد اما سل مقاوم به درمان در دنيا رو به افزايش است.

وي گفت: پزشكان رشته‌هاي مختلف بايد از بيماريهاي عفوني سررشته داشته باشند در غير اين صورت ممكن است در تشخيص بيماريها دچار مشكل شوند. با گذشت زمان مشخص شد كه عفونت‌ها و ميكروارگانيست‌ها نقش عمده‌اي را در گرفتار شدن سلامتي فرد دارند.

وي افزود: زماني كه واكسن و سرم ساخته شد يا آنتي‌بيوتيك كشف شد پزشكان فكر كردند كه ديگر بر بيماريهاي عفوني غلبه كردند در حالي كه اين اتفاق رخ نداد چرا كه يكي از مشكلات در درمان بيماري، مربوط به مقاومت نسبت به آنتي‌بيوتيك‌هاست همان طور كه مقاومت سل و داروهاي سل رو به زياد شدن است. به طوري كه نيم ميليون سل مقاوم به درمان در دنيا داريم.

ولايتي تصريح كرد: روزانه بيش از 400 هزار نفر و سالانه يك ميليون و 700 هزار نفر ناشي از بيماري سل در دنيا جان خود را از دست مي‌دهند. در عين حال تشخيص اين بيماري بهتر شده اما اكنون با مشكل سل مقاوم مواجه هستيم.

رئيس هيئت مديره انجمن حمايت از بيماران عفوني با اشاره به آماري از منطقه مديترانه شرقي گفت: در منطقه مديترانه شرقي سالانه 110 هزار نفر بر اثر سل مي‌ميرند. ميزان موارد جديد سل در ايران پائين آمده و تقريباً مي‌توان گفت كه تك رقمي شده است چرا كه تا 20 سال پيش ميزان ابتلا بالاي 40 تا 50 مورد در يكصد هزار نفر بود ولي اكنون اين گونه نيست.

ولايتي با اشاره به اينكه ايران كمترين ميزان شيوع سل را در مديترانه شرقي دارد گفت: در بين كشورهاي منطقه پاكستان مقام اول سپس افغانستان و پس از آن عراق قرار دارند و ايران فقط ۲ درصد را به خود اختصاص داده است.

ولايتي بيان داشت: در سال 75 موارد گزارش شده از سل در ايران 15 در يكصدهزار بود اما در سالهاي بعد به مرور اين عدد پايين آمد و در 7 در يكصد‌هزار باقي ماند.

وي با اشاره به دلايل مقام شدن سل و درمان نامناسب آن گفت به كار نبردن DOCS ، رژيم غير استاندارد، مصرف ناقص دارو و رژيم ناكافي (يك روز درميان)، كمبود دارو و كاهش كيفيت آن و درمان سل در بخش خصوصي از جمله اين موارد است.

ولايتي تصريح كرد: مشكل ما در درمان بيماري‌هاي سل در شبكه‌هاي روستايي و شهرهاي كوچك نيست چرا كه با وجود خانه‌هاي بهداشت و اشراف آنها بر جميعت مد نظر خوب است.

وي گفت: مشكل ما در كلانشهرها به خصوص حاشيه شهرهاست. چرا كه حاشيه شهرها در آمارها و رسيدگي‌ها جاي گمشده‌اي است و نمي‌توانيم به راحتي افراد مبتلا به سل را كه معمولاً تعدادشان در حاشيه شهرها بيشتر است پيدا كنيم و مي‌توان گفت توسعه سل و افزايش مقاومت بيش از آنچه محصول روستا باشد از عوارض شهرنشيني است.

دبير كل انجمن حمايت از بيماري‌هاي عفوني تصريح كرد: براي درمان سل در بخش خصوصي بايد يك خط قرمز كشيدم چرا كه نه مردم توان پرداخت هزينه درمان را دارند و نه بخش خصوصي حوصله مي‌كند تا آن طور كه بايد اين بيماري را درمان كند در نتيجه پس از تشخيص حتماً بايد اين گونه بيماران را به بخش دولتي ارجاع كرد.

وي تصريح كرد: به دليل اهميت بيماريهايي مانند سل، ايدز و مالاريا صندوقي در سازمان ملل تشكيل شده است تا در راستاي درمان اين بيماري استراتژيك به كمك كشورها بشتابد.

ولايتي همچنين دارو را يكي ديگر از مشكلات درمان بيماريهاي عفوني اعلام كرد و گفت: خيلي از داروها از زماني كه توليد مي‌شوند تا زماني كه طي يك پروسه در دسترس براي استفاده قرار مي‌گيرند با توجه به تاريخ انقضاي مشخصي كه دارند تنها 6 ماه قابل استفاده‌اند كه اين مسئله براي ما محدوديت ايجاد مي‌كند.

وي همچنين درمان سل در كودكان را متفاوت دانست و گفت: هيچگاه يك دارو به تنهايي به دارويي كه با شكست مواجه بوده مصرف نمي‌شود و بايد حساسيت به دارو نيز در نظر گرفته شود. از طرفي با توجه به وسعت بيماري و نوع مقاومت بايد طول درمان تعيين شود كه ممكن است از ۶ ما تا 14 ماه براي افراد متفاوت باشد.
انتهاي پيام/

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 253]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن