تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816894932




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نشست خبري عنوان شد:ابهام قانوني در پرداخت 100 درصد هزينه درمان ايثارگران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در نشست خبري عنوان شد:ابهام قانوني در پرداخت 100 درصد هزينه درمان ايثارگران
ابهام قانوني در پرداخت 100 درصد هزينه درمان ايثارگران
مديرعامل سازمان خدمات درماني نيروهاي مسلح از ابهامات قانوني و عدم اختصاص اعتبار براي اجراي قانون پرداخت 100 درصد هزينه درمان ايثارگران و خانوادههاي آنان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتيپ دوم دكتر فرشاد نجفي پور در نشست خبري خود كه امروز يكشنبه برگزار شد افزود: براساس قانون برنامه پنجم توسعه 100 درصد هزينه‌هاي درمان ايثارگران و خانواده‌هاي آنها بايد از سوي دستگاه‌هاي اجرايي سپاه، ارتش و نيروي انتظامي تامين شود. اين در حالي است كه هيچ تكليف قانوني براي سازمان خدمات درماني نيروهاي مسلح در اين ميان مشخص نشده اما از پذيرفتن و ارائه خدمات به آنان كوتاهي نكرده ايم.

مديرعامل سازمان خدمات درماني نيروهاي مسلح گفت: قانون پرداخت صد درصد هزينه‌هاي درمان ايثارگران و خانواده‌هاي آنها داراي ابهاماتي است كه اين افراد را دچار مشكل كرده كه اميدواريم هرچه سريعتر اين ابهامات برطرف شود.

به گفته وي، با اين قانون بنياد جانبازان ازارايه خدمات درماني اين افراد سرباز زده و آنها را به خدمات درماني نيروهاي مسلح ارجاع مي‌دهد.

وي تاكيد كرد:‌ به منظور رفع ابهامات قانوني با معاونت راهبردي رياست جمهوري صحبت و قرار شده آيين نامه اجرايي جديدي براي آن تنظيم شود به طوري كه تمامي ابهامات موجود برطرف و در بودجه سال آينده نيز منابعي براي اجرا شدن اين قانون در نظر گرفته شود.

نجفي پور گفت: جانبازان و ايثارگران خود نيز از اين بلاتكليفي به شدت ناراحت هستند به همين دليل سعي داريم به زودي در جهت رفع اين مشكل اقدام كنيم.

وي تاكيد كرد: براساس رايزنيهاي انجام شده سه راه حل مد نظر قرار گرفته يكي اينكه تمامي خدمات درماني مورد نياز ايثارگران و خانواده‌هاي آنها به بنياد جانبازان بازگردد. دوم اينكه بخشي از خدمات درماني مانند اعزام به خارج، پروتز، خدمات توانبخشي و .. .از سوي بنياد جانبازان و مابقي خدمت درماني بستري و دارويي از سوي خدمات درميان نيروهاي مسلح ارايه شود و سوم اينكه تمامي خدمات درماني مورد نياز آنها از سوي سازمان بيمه خدمات درماني نيروهاي مسلح ارايه شود.

به گفته مديرعامل سازمان خدمات درماني نيروهاي مسلح ، راه دوم مد نظر قرار گرفته است كه با تدوين آيين نامه اجرايي و تامين منابع آن در سال آينده به احتمال زياد بخشي از خدمات اين افراد از سوي بنياد جانبازان و مابقي خدمات بستري و درماني توسط سازمان ما تامين مي‌شود.

وي در مورد كارت هوشمند سلامت نيز گفت: براساس برنامه ريزي‌هاي انجام شده نرم افزار تهيه اين كارت تدوين و 95 درصد بخش درمانگاهي آن نير تست شده و آماده است بطوريكه تا پايان سال 92 كارت هوشمند جايگزين دفترچه‌هاي خدمات درماني نيروهاي مسلح خواهد شد و امنيت اين كارت نيز بسيار بالا خواهد بود.

نجفي پور در مورد اجراي طرح پزشك خانواده در اين سازمان نيز گفت: براساس نشست‌هايي كه با مسئولين وزارت بهداشت برگزار كرديم قرار است كه طرح پزشك خانواده را براي افراد تحت پوشش خود در استان هاي مختلف كه امكانات كافي براي اجراي آن داريم هرچه سريعتر به مرحله اجرا درآوريم و در استان‌هايي كه نيز كه از امكانات كافي برخوردار نيستم از امكانات و نيروي وزارت بهداشت استفاده كنيم.

وي با اشاره به اينكه اجراي اين طرح هيچ تداخلي با طرح وزارت بهداشت ندارد ، تاكيد كرد: اين برنامه همان برنامه وزارت بهداشت است كه ما قصد داريم فقط سريعتر آن را اجرايي كنيم كه البته تمامي كارها نيز به صورت مشترك با آ‌نها انجام خواهد شد.

مديرعامل سازمان خدمات درماني نيروهاي مسلح در خصوص موازيكاري با برنامه‌هاي وزارت بهداشت گفت:‌ به هيچ وجه اين برنامه موازي كاري با طرح پزشك خانواده وزارت بهداشت محسوب نمي‌شود. ما با آ‌نها و با دولت به طور كامل هماهنگ هستيم.

وي گفت: اجازه دهيد كه اين برنامه اجرايي شود و سپس نظر مسئولان وزارت بهداشت را در اين خصوص بخواهيم .

وي در خصوص اقدامات سلامت محور سازمان خدمات درماني نيروهاي مسلح نيز افزود: بسياري از اقدامات پيشگيرانه و هماهنگ با اقدامات بيمه‌اي و سلامت محور انجام مي‌شود به طوري كه ما در مواردي كه نياز به تعرفه گذاري وجود دارد نسبت به اين كار اقدام خواهيم كرد.

نجفي پور گفت: با پيشگيري از بسياري بيماري‌ها، ناتواني‌ها و ماموريت‌ها علاوه بر بهبود كيفيت زندگي بيمه شده از بسياري از هزينه‌هاي آتي تحميلي كاسته خواهد شد.

وي در خصوص بيماري‌هاي پرهزينه تاكيد كرد: براساس برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته نسبت به استخراج و اولويت بندي بيماري‌هاي پرهزينه دنيا و همچنين سازمان خدمات درماني اقدام كرده‌ايم به طوري كه در مرحله اول به سراغ بيماري پرهزينه ديابت رفته و براي آن بسته آموزشي تدوين كرديم.

مديرعامل سازمان خدمات درماني نيروهاي مسلح اظهار داشت: به منظور پيگيري و درمان بيماري ديابت كلينيك‌هاي ديابت در استان‌هاي مختلف راه اندازي خواهد شد به طوري كه قصد داريم 100 كلينيك در اين خصوص راه اندازي كنيم كه در حال حاضر دو كلينيك در نياوران و بيمارستان 502 خيابان طالقاني در اين خصوص فعاليت مي كنند.

به گفته وي، در اين كلينيك‌ها آموزش‌هاي تغذيه، روانپزشكي و ... به بيماران ديابتي ارايه مي‌شود و در مرحله اول تمام بيماران وابسته به انسولين شناسايي شده‌اند كه تعداد آنها 10 هزار نفر است.

وي به طرح پايش اشاره كرد و گفت: 20 ميليارد تومان براي اجراي اين طرح در سالهاي گذشته هزينه شده است به طوري كه مرحله دوم اين طرح سال آينده آغاز خواهد شد. و در اين طرح معاينات كامل و فهرستي از آزمايش‌هاي مورد نياز افراد تحت پوشش تهيه شده است كه در ابتدا فرد تحت پوشش اين سازمان نسبت به انجام آنها اقدام خواهد كرد و همسر فرد نيز از سال آينده در برنامه غربالگري تحت پوشش قرار مي‌گيرد.

نجفي پور گفت: بيش از 3 هزار و 600 قلم دارو تحت پوشش سازمان ما قرار دارد كه برخي از اين اقلام تا 27 ميليون نيز هزينه در بر دارند.

به گفته وي، سعي كرده‌ايم شيب صعود هزينه را با كنترل هزينه‌ها در سازمان نيروهاي خدمات درماني نيروهاي مسلح كاهش دهيم. براساس نظرسنجي‌هاي انجام شده طي دو سال اخير مراجعه بيماران در بخش‌هاي خصوصي 40 درصد و در بخش نظامي 25 درصد بود كه با اقدامات انجام شده در سال جاري ورود بيماران به مراكز درماني تحت پوشش ما به 30 درصد افزايش پيدا كرده است.

مديرعامل سازمان خدمات درماني نيروهاي مسلح گفت: با اجراي طرح عدالت محوري در بسياري از استان‌هايي كه امكانات‌مان ضعيف بود تجهيزات به روز و بازسازي شد به طوري كه در حال حاضر تقريباً مراكز درماني بسياري از استان‌ها از امكانات و خدمات يكساني برخوردارند.

وي در مورد طب اسلامي نيز گفت: براساس رهنمودهاي مقام معظم رهبري به استفاده از طب اسلامي به طور هماهنگ با مسئولان وزارت بهداشت عمل شده به طوري كه تعرفه‌هاي طب سنتي را پذيرفتيم و در اين خصوص قرارداد بسته‌ايم.

به گفته نجفي پور، هم اكنون 5 قلم دارو در طب سنتي تحت پوشش قرار دارد اما قصد داريم تا دو سال آينده تعداد اين داروها را به 200 قلم افزايش دهيم.

وي افزود:‌ پرداخت هزينه‌هاي سلامت از جيب مردم در حال حاضر در عموم كشور 60 درصد است كه بايد به كمتر از 30 درصد كاهش پيدا كند كه اين رقم در ميان بيمه شده‌هاي ما در مراكز درماني طرف قرارداد 33 درصد است.

وي با اشاره به اينكه در بحث اطلاع رساني بحث سلامت به بيمه شدگان ضعيف عمل كرده‌ايم گفت: براي جبران اين امر بسته‌هاي آموزشي طراحي شده است.

مديرعامل سازمان خدمات درماني نيروهاي مسلح با اشاره به اينكه هم اكنون سرانه درماني بيمه شدگان ما 4 هزار تومان است، گفت: اين سرانه كم است و بايد به 15 هزار تومان افزايش پيدا كند.

وي به بحث سلامت الكترونيك اشاره كرد و گفت: اين برنامه براساس قانون پنجم توسعه در دستور كار قرار دارد و بايد تا پايان اين برنامه به مرحله اجرا درآيد كه اجراي كارت هوشمند سلامت قطعه‌اي از پازل سلامت الكترونيك است كه بخشي از آن اجرايي شده است.

نجفي پور به اصلاح و تغيير اساسنامه بيمه خدمت درماني سازمان نيروهاي مسلح اشاره كرد و گفت: مقدمات اين كار فراهم شده به طوري كه در آينده نزديك شاهد اجراي اساسنامه جديد براي بيمه شدگان خواهيم بود.

© 2003 Mehr News Agency .

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 194]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن