تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820931511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

326 ميليون دلار فرش دستباف ايراني به خارج از كشور صادر شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: 326 ميليون دلار فرش دستباف ايراني به خارج از كشور صادر شد
خرم آباد - رييس مركز صنايع فرش ايران گفت: در هشت ماهه نخست امسال 326 ميليون دلار فرش دستباف ايراني به خارج از كشور صادر شد.


به گزارش روز يكشنبه ايرنا،" فيصل مرداسي" عصر شنبه در حاشيه بازديد از كارگاه‌هاي فرش دستباف خرم‌آباد در جمع خبرنگاران افزود: انتظار مي رود تا پايان امسال صادرات فرش به ارزش 600 ميليون دلار تحقق يابد.

وي با بيان اينكه سالانه پنج هزار ميليون متر مربع فرش در كشور توليد مي‌شود اظهار دشت: تنوع از ويژگي‌هاي فرش دستباف ايران است، و اين گوناگوني فرش از نظر طرح، نقش و نوع بافت موجب متمايز شدن فرش دستباف ايراني نسبت به ديگر كشورها شده است.

وي گفت: فرش يك هنر، صنعت ملي و يكي از اقلام مهم صادراتي كشور است و جزو 10 قلم عمده صادرات غير نفتي كشور محسوب مي‌شود.

مرداسي از برگزاري نمايشگاه فرش دستباف در سه ماه آخر امسال در كشور آلمان و شانگ‌هاي چين خبر داد و افزود: با برگزاري اين نمايشگاه‌ها تحقق 600 ميليون دلار ارزآوري قابل برآورد است.

وي اظهارداشت:اگر چه با توجه به وضعيت اقتصادي كشورهاي اروپايي، وضعيت سياسي كشورهاي عربي، تحريم ناشايست آمريكا نسبت به فرش دستباف ايران عرصه، عرصه سختي است، اما با توجه به تلاش صادر كنندگان ايران اميد مي‌رود تا پايان سال روند صدور و ارز آوري فرش دستباف رو به رشد باشد.

7269/630/ 640

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30743283

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن