تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816494865




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اولويت اشتغالزايي در استان قم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اولويت اشتغالزايي در استان قم
قم ـ اشتغال مهمترين شاخصه جهاد اقتصادي, از محورهاي اصلي دهه پيشرفت و عدالت است كه اين امر بعنوان يكي از مهمترين اولويتهاي استان قم در دستور كار قرار گرفته و روندي بالنده را طي مي كند.


به گزارش ايرنا،بيكاري از معضلات گريبانگير اكثر كشورهاي جهان است و ايران نيز طي دوره هاي محتلف زماني به واسطه نوسانات نرخ بيكاري، چالش هايي را پيش روي خود ديده است.

براين اساس،ايجاد فرصتهاي شغلي به منظور حل مشكل بيكاري و توسعه اقتصادي كشور، طي سالهاي اخير موردتوجه خاص دولت قرار گرفته و برنامه هاي موثري در اين زمينه به اجرا گذاشته شده كه ايجاد 5/2 ميليون شغل در كشور در سالجاري از مهمترين اين برنامه هاست و سهم استان قم از اين مجموعه حدود 35 هزار فرصت شغلي عنوان شده است.

* 35 هزار شغل سهم اشتغالزايي استان قم *

به گفته استاندار قم، بر اساس راست آزمايي مركز آمار ايران، سال گذشته، يك ميليون و 750 هزار شغل در كشور ايجاد شد كه اين ميزان 5/2 درصد نرخ بيكاري را كاست و در مدت يادشده در استان نيز بيش از 25 هزار فرصت شغلي ايجاد شد.

وي با تاكيد بر لزوم مشاركت جدي دستگاه ها در پيشبرد اهداف و سياستهاي اشتغال، گفت: همه دستگاه ها بايد براي ايجاد اشتغال پايدار در استان تلاش و برنامه ريزي كنند.

استاندار قم تقويت روحيه كار،كوشش و فعاليت در آحاد جامعه بويژه قشر جوان را ضروري دانست و بر لزوم تلاش و برنامه ريزي در جهت تقويت و نهادينه كردن بيش از پيش فرهنگ كار و تلاش در جامعه تاكيد كرد.

موسي پور با اشاره به نقش محوري مراكز آموزشي در گسترش فرهنگ كار و تلاش در جامعه افزود: آموزش مهارتهاي زندگي كه فرهنگ كار و تلاش جزيي از آن محسوب مي شود، از وظايف و رسالتهاي خطير مراكز آموزشي است كه مي بايستي اهتمام جدي نسبت به اين امر صورت گيرد.

* ايجاد 24 هزار شغل در هشت ماه امسال *

مديركل دفتر هماهنگي امور اقتصادي استانداري قم گفت: در هشت ماه امسال 24 هزار نفر در واحدهاي به بهره برداري رسيده استان مشغول كار شده اند.

"مجيد آوري فرد" افزود:معيار تعيين سهم اشتغالزايي مناطق مختلف كشور بر اساس نرخ بيكاري، توانايي و قابليت استانها و همچنين اشتغال موجود مشخص شده است.

وي با اشاره به اقدامات صورت گرفته گفت: دستگاه هاي اجرايي استان قم با جذب سرمايه گذار در سه حوزه اصلي صنايع و معادن،گردشگري و كشاروزي و همچنين اشتغالزايي در قالب ايجاد مسكن مهر و پروژه هاي عمراني كه سازمان راه و شهرسازي عهده دار آن است، بخش عمده اي از اشتغالزايي استان را ايجاد كرده اند.

به گفته مديركل دفتر هماهنگي امور اقتصادي استانداري قم، سهميه اشتغالزايي هر دستگاه، بر اساس نوع وظيفه و توان دستگاه هاي مختلف(در جذب سرمايه گذار) تعيين شده است.

وي بااشاره به ايجاد زمينه خوداشتغالي توسط برخي دستگاه هاي حمايتي مانند كميته امداد، بهزيستي و بنياد شهيد گفت: بخشي از تعهد استان در ايجاد شغل در قالب مشاغل خانگي تعريف شده كه اين طرح در ابتداي راه است و براي تعدادي از متقاضيان مجوز صادر و تسهيلات پرداخت شده است.

آوري فرد اضافه كرد: بخشي از مشاغل خانگي در قالب طرحهاي خوداشتغالي و بصورت انفرادي و بخشي ديگر نيز طرحهاي سرمايه گذاري و كارآفريني است كه از طريق توليد انبوه در قالب كارگاه ها و كارخانه ها ايجاد مي شود.

به گفته وي، علاوه بر ادامه اجراي برنامه هاي گذشته در راستاي اشتغالزايي، توسعه مشاغل خانگي نيز از برنامه هاي جدي در دست اقدام است.

مديركل دفتر هماهنگي امور اقتصادي استانداري قم بااشاره به طرح اشتغالزايي از طريق بنگاه هاي زودبازده، بيان كرد: بانكها موظف به پرداخت مانده تسهيلات اختصاص يافته به بنگاه هاي زودبازده از سالهاي گذشته به متقاضيان شده اند.

وي افزود: متقاضيان دريافت وام براي بنگاه هاي زودبازده، بايد طرحهاي سرمايه گذاري را به دستگاه هايي همچون صنايع، گردشگري، كشاورزي ارايه دهند و دستگاه هاي ذيربط نيز پس تاييد، طرح را به دبيرخانه كارگروه اشتغال ارسال كنند.

آوري فرد ادامه داد: تسهيلات درخواستي تا سقف 10 ميليارد تومان توسط كارگروه اشتغال استان مصوب و به بانك عامل معرفي مي شود، ولي اگر تسهيلات درخواستي بيش از اين مبلغ باشد، طرح ارايه شده و مبلغ درخواستي بايد در شوراي عالي اشتغال كشور نيز به تصويب برسد.

وي، صندوق توسعه ملي را فرصتي براي تامين منابع مالي اشتغالزايي دانست و گفت: دولت موظف است 20 درصد از فروش نفت را به صندوق توسعه ملي واريز كند و مبالغ آن بعنوان تسهيلات در اختيار سرمايه گذاران قرار داده شود تا بدين وسيله ماشين آلات خط توليد و مواد اوليه خريداري شود.

مدير كل دفتر هماهنگي امور اقتصادي استانداري قم، با بيان اينكه فرايند اعطاي تسهيلات از طريق صندوق توسعه ملي در استان در مرحله آغاز است، افزود: در زمان حاضر دستگاه هاي اجرايي در حال جذب سرمايه گذار در عرصه هاي مختلف صنعتي و كشاورزي هستند.

وي با بيان اينكه نرخ بيكاري در استان قم همواره پايين تر از متوسط كشوري بوده است، اضافه كرد: استان قم به دليل قرار گرفتن در مسير مواصلاتي 17 استان كشور، نزديكي به پايتخت و استانهاي صنعتي همواره مورد توجه سرمايه گذاران بوده است.

آوري فرد با اشاره به افزايش نرخ بيكاري ميان دانش آموختگان و بانوان افزود: سرمايه گذاري در بخشهاي مختلف بايد بگونه اي صورت گيرد تا نياز به نيروي انساني از ميان دانش آموختگان دانشگاه ها و بانوان تامين شود.

* ثبت نام 13 هزار جوينده كار در كاريابي ها *

مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي قم نيز اعلام كرد:ازابتداي سالجاري تاكنون12 هزار و 948 نفر از جويندگان كار به كاريابي هاي استان مراجعه و تحت عنوان كارجو ثبت نام كرده اند كه از اين تعداد حدود 26 درصد خانم و 74 درصد آقا بوده اند.

"حسن رحماني" افزود: بيش از 32 درصد از جويندگان كار استان را فارغ التحصيلان دانشگاهي تشكيل مي دهند.

دبير كارگروه اشتغــال استان قم گفت: 43 درصد جويندگان كار بين 15 تا 24 سال، 47 درصد بين 25 تا 34 ساله دارند و مابقي 35 سال به بالا هستند.

وي اضافه كرد:بيش از 55 درصد جويندگان كار فاقد هرگونه مهارت و25 درصـد آنان نيمه ماهر و باقي مانده داراي مهارت از مراكز آموزش فني و حرفه اي هستند.

رحماني بيان كرد: از ابتداي سالجاري تاكنون بيش از 18 هزار فرصت شغلي به كاريابي ها اعلام شده كه بخش صنعت با 71 درصد بيشترين و كشاورزي با يك درصد كمترين فرصتهاي شغلي استان را به خود اختصاص داده است.

به گفته وي، فرصتهاي شغلي كسب شده در مقايسه با مدت مشابه سال 1389 حدود 50 درصد افزايش نشان مي دهد.ك/4

/7404/ 556

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30742887

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 220]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن