تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه يكى از شما به خانه خود وارد مى‏شود، سلام كند، چرا كه سلام بركت مى‏آورد و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815629365




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آخرين خبرها از كنكور قانون حذف كنكور بازنگري مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: آخرين خبرها از كنكور قانون حذف كنكور بازنگري مي‌شود
جام جم آنلاين: عبدالرسول پورعباس رئيس سازمان سنجش با ابراز نگراني نسبت به فراهم نشدن ساز و كار لازم براي حذف كنكور و جايگزيني سوابق تحصيلي كه قرار بود تا سال 1390محقق شود، گفت: اين نگراني به مجلس منتقل شده و مجلس نيز شايد اين بحث را پس از بودجه 88 پيگيري كند.


به گزارش مهر ، رئيس سازمان سنجش شب گذشته در حاشيه مراسم تقدير از دانشجويان ممتاز دانشگاه صنعتي اميركبير در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب درباره اجرايي شدن مصوبه مجلس درباره افزايش سهم معدل و كاهش سهم كنكور گفت: تا به امروز آزمونهاي سراسري كشوري كه بايد توسط آموزش و پرورش اجرا شود فقط براي سال سوم دبيرستان برگزار شده است كه طبق مصوبه كميته ماده 4 قانون كنكور تاثير 15 درصد در كنكور سراسري داوطلبان دارد.

وي خاطرنشان كرد: تا به امروز آزمون ديگري غير از آزمونهاي سال سوم دبيرستان به شكل سراسري توسط آموزش و پرورش اجرا نشده است.

در مجموع به نظر مي رسد كه طرح حذف كنكور در حال بازنگري است و در صدد رفع مشكلات آن هستند تا عملياتي و اجرايي تر شود.

امكان پذيرش بدون كنكور داوطلبان كنكور

رئيس سازمان سنجش از توانايي اين سازمان براي پذيرش بدون كنكور دانشجو در بيش از 90 درصد ظرفيتهاي رشته هاي تحصيلي خبر داد و گفت: بر روي برخي رشته هاي خاص مانند پزشكي ها و مهندسي ها حساسيت وجود دارد بنابراين احتمال ورود مجلس شوراي اسلامي به اين بحث و بازنگري قانون وجود دارد.

پورعباس از برگزاري نشست عوامل اجرايي سازمان سنجش در سراسر استانها در محل سازمان سنجش آموزش كشور خبر داد و گفت: هماهنگي‌هاي لازم براي ارتقاي فضاي برگزاري آزمونها، ارتقاي امنيت آزمون و خصوصي سازي دفترچه‌هاي داوطلبان كنكور سراسري انجام شد.

خصوصي سازي دفترچه هاي كنكور

رئيس سازمان سنجش آموزش كشور با ابراز اميدواري نسبت به خصوصي سازي دفترچه ها مانند پاسخنامه ها گفت: در اين صورت داوطلباني كه كنار هم هستند دفترچه مخصوص به خود را دارند و دفترچه شان با دفترچه ديگران كاملا متفاوت خواهد بود.

وي از رسيدن كنكور سراسري به نقطه اي خبر داد كه عملا ديگر كسي پشت كنكور نمي ماند و گفت: انتظار مي رود در كنكور سراسري سال آينده بين يك ميليون و 100 هزار تا يك ميليون و 200 هزار نفر در مجموع دانشگاههاي دولتي، غير انتفاعي و آزاد اسلامي، علمي كاربردي و فراگير پيام نور پذيرش شوند.

پورعباس خاطرنشان كرد: به نظر مي رسد در كنكور سراسري سال آينده ظرفيت بيش از داوطلب باشد. البته از سه سال پيش روند كاهش در تعداد داوطلبان مشاهده شده است هر چند كه نوسانات 30 يا 40 هزار بالاتر و پائين تر را داشته ايم البته با وجود اينكه در مقطع كارشناسي روند كاهش داوطلب را داريم اما در كارشناسي ارشد روند افزايش را نشان مي دهد حتي انتظار مي رود در سال آينده يا دو سال ديگر از نظر تعداد داوطلبان كارشناسي ارشد به يك ميليون داوطلب برسيم اما به نظر مي رسد تعداد داوطلبان در كنكور سراسري از يك ميليون و 200 هزار نفر به يك ميليون و 100 هزار نفر و يا حتي كمتر برسد.

رئيس سازمان سنجش درباره سهميه ها در كنكور 88 نيز گفت: خواستار اين موضوع هستيم كه تكليف سهميه ها و بومي گزيني را حداكثر تا فروردين ماه مشخص كنند تا بتوانيم براي ‌آن برنامه ريزي كنيم. اگر در اين مورد قرار باشد طبق گذشته عمل شود به طور حتم ديگر هيچ تغييري در كنكور نخواهيم داشت.

يکشنبه|ا|18|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن