تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه يكى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816887274




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اولين جشنواره پايداري ملي ارديبهشت 88 برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اولين جشنواره پايداري ملي ارديبهشت 88 برگزار مي‌شود
اولين جشنواره فرهنگي هنري پايداري ملي به همت سازمان پدافند غيرعامل ارديبهشت سال آينده در تهران برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست مطبوعاتي نخستين جشنواره فرهنگي هنري پايداري ملي صبح امروز با حضور سيدمحمدرضا مصطفوي معاون فرهنگي سازمان پدافند غيرعامل و جمعي از خبرنگاران برگزار شد.

مصطفوي معاون فرهنگي سازمان در ابتداي اين نشست گفت: دو مفهوم دفاع و تهاجم لازم و ملزوم يكديگر هستند. تهاجم انواع و اقسام دارد. به طور نمونه تهاجم اطلاعاتي، اقتصادي، نظامي، سايبري، فناوري و... دفاع به دو مفهوم عامل كه مستلزم بكارگيري سلاح و جنگ‌افزار است و غيرعامل است كه مستلزم به استفاده از سلاح نيست.

وي افزود: پدافند نيز ترجمه فارسي كلمه دفاع است. به مجموعه اقدامات غيرمسلحانه كه موجب كاهش آسيب‌پذيري زيرساخت‌هاي حياتي و مهم كشور در مقابل با حمله دشمن مي شود، پدافند غيرعامل گفته مي‌شود. از ابتداي پيدايش انسان بحث اين پدافند مطرح بوده و حتي كشورهاي مانند سوئيس كه سالهاست در آن جنگ رخ نداده، اين مبحث مورد توجه قرار مي گيرد.

معاون فرهنگي سازمان پدافند غيرعامل در ادامه بيان كرد: كميته دائمي پدافند غيرعامل آبان‌ماه 82 به فرمان رهبر معظم انقلاب تشكيل شد. البته ماموريت ما كاملا غيرنظامي است. ايشان همچنين در سياست كلي نظام در برنامه‌هاي پنج ساله به ضرورت اين موضوع پرداخته‌اند.

وي با اشاره به اهميت رسانه در جامعه امروز گفت: امروز قدرت رسانه، فيلم، عكس، تصوير و هنر بر كسي پوشيده نيست. اين قدرت مي تواند جامعه را متحول كند. در همين راستا ما نيز تصميم گرفتيم چشنواره پايداري ملي را برگزار كنيم.

مصطفوي درباره اهداف اين جشنواره افزود: اجرايي نمودن تدابير و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در مورد پدافند غيرعامل، فرهنگ‌سازي و شيوه‌هاي فرهنگي و اجتماعي توسعه پدافند غيرعامل، استحكام و مقاوم‌سازي زيرساخت‌هاي معنوي، فرهنگي و دفاعي افزايش سرمايه اجتماعي و مشاركت اجتماعي و استفاده هرچه بيشتر از نخبه‌ها در پدافند غيرعامل از جمله اهداف اين جشنواره است.

وي درباره بخش‌هاي جشنواره پايداري ملي گفت: اين جشنواره در سه بخش فرهنگي (نوشتاري و مكتوب)، حوزه هنري(تجسمي، حجمي، گرافيك، عكاسي، كاريكاتور) و سمعي بصري (فيلم و انيميشن) تشكيل شده است. از زماني اعلام فراخوان اين جشنواره تاكنون بيش از 100 متن نوشتاري در اختيار ما قرار گرفته كه از ميان آنها 50 اثر قابل چاپ و 15 اثر براي حضور در نمايشگاه در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگي سازمان پدافند غيرعامل با اشاره به موضوع‌هاي اين جشنواره گفت: آموزش علمي، اتحاد ملي، انسجام اسلامي، نوآوري و شكوفايي در عرصه پدافند غيرعامل، لزوم هوشياري و مراقبت فرهنگي، چگونگي كاهش تاثير عمليات رواني دشمن، افزايش سرمايه اجتماعي و مشاركت عمومي، نفوذناپذيري فرهنگي و ارتقاء مقاومت ملي در برابر تهديدات خارجي، فرهنگ‌سازي و شيوه‌هاي فرهنگي توسعه پدافند غيرعامل از جمله موضوعات اين جشنواره است.

وي ادامه داد: از ديگر موضوع‌ها مي‌توان به روش‌هاي حفظ و بقاء منابع و سرمايه‌هاي كشور، استحكام و مقاوم‌سازي زيرساخت‌هاي معنوي و فرهنگي، مديريت بحران دفاعي، نقش و جايگاه پدافند غيرعامل در حفظ دستاوردهاي جمهوري اسلامي، راهكارهاي پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي و كاهش آسيب‌پذيري و بيان تجربيات علمي و عملي ساير كشورها اشاره كرد.

مصطفوي درباره نشست مقدماتي اين جشنواره گفت: اين نشست با حضور 150 نخبه فرهنگي و رئيسان سازمان پدافند غيرعامل براي طرح موضوعات مختلف در اين زمينه، سه‌شنبه 20 اسفند در مركز بسيج صدا و سيما برگزار مي‌شود.

يکشنبه|ا|18|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن