تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اندكى حقّ، بسيارى باطل را نابود مى كند، همچنان كه اندكى آتش، هيزم هاى فراوانى را م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816515930




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روزنامه‌نگار آمريكايي فاش كرد؛توطئه رژيم صهيونيستي براي يهودي‌سازي در عراق


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: روزنامه‌نگار آمريكايي فاش كرد؛توطئه رژيم صهيونيستي براي يهودي‌سازي در عراق
خبرگزاري فارس: يك روزنامه‌نگار آمريكايي در گزارشي تفصيلي، از جزئيات طرح اسرائيل براي توسعه شهرك‌هاي يهودي‌نشين در عراق كه با تعهد دولت آمريكا و نظارت افسران سازمان موساد اجرا مي‌شود، پرده برداشت.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري "شباب‌العراق "، "وين مادسن " گزارشي تأكيد كرد: اسرائيل تمايل دارد تا با حاكميت بر بخش‌هاي عراق، رؤياي اسرائيل بزرگ را تحقق بخشد.
در اين گزارش كه بر روي پايگاه اطلاع‌رساني اين روزنامه‌نگار آمريكايي منتشر شده، مطالبي درباره طرح انتقال يهوديان كُرد از اسرائيل به شمال عراق و اسكان آنها در محل كلداني‌ها و آشوري‌ها درج شده است.
اين طرح با توجه ويژه دولت آمريكا و با نظارت افسران سازمان موساد اجرا مي‌شود.
مادسن در ادامه گفت: اين طرح به طور ويژه در مناطق مشخصي كه داراي رنگ ديني و فرهنگي هستند و صهيونيست‌ها آن را جزئي از اسرائيل بزرگ مي‌دانند، اجرا مي‌شود.
اين روزنامه‌نگار آمريكايي گزارش خود را اين‌گونه آغاز مي كند كه «همان گونه كه مي‌دانيد، تمايل اسرائيل براي تسلط كامل بر نوار غزه و كرانه غربي و ادامه اشغال بلندي‌هاي جولان در سوريه معروف است، اما نكته اينجاست كه طمع‌ورزي تل‌آويو براي تسلط بر بخش‌هاي مختلف عراق نيز كمتر از اين كشورها نيست، تا بتواند روياي اسرائيل بزرگ را تحقق بخشد.»
مادسن به اطلاعاتي درباره انتقال يهوديان كُرد به شهر موصل و استان نينوا تحت پوشش ديدار هيئت‌هاي ديني و بازديد از مقبره‌هاي يهودي قديمي اشاره مي‌كند و در ادامه مي‌گويد: يهوديان كُرد پس از اشغال عراق توسط آمريكا در سال 2003 ميلادي، شروع به خريد زمين‌هايي در مناطق مختلف عراق كردند، زيرا از لحاظ تاريخي آن را متعلق به يهوديان مي دانستند.
وي در ارائه دلايلي براي توجه خاصي كه اسرائيل به ضريح پيامبران ناحوم، يونس، دانيال،حزقيال و عزرا [عليهم‌السلام] دارد، گفت: اسرائيل از اين جهت به آنها توجه دارد كه آنها را جزئي از اسرائيل مي‌داند همان گونه كه قدس و كرانه غربي را يهودا و سامره مي‌نامد.
اين گزارش به اين نكته اشاره مي‌كند كه گروه‌هاي موساد، همراه با مسيحيان آمريكايي جيره‌خوار صهيونيست‌ها، حملاتي را برضد مسيحيان و كلداني‌هاي عراق در موصل، اربيل، حمدانيه، تل‌اسقف، قره‌قوش و ديگر نقاط آغاز كرده‌اند و با منتسب كردن آنها به گروه القاعده، آنها را مجبور به خروج از منطقه كرده‌اند تا اين مناطق براي اجراي طرح اسرائيل و تسلط بر آن خالي شود.
بنا بر اين گزارش، اسرائيل اين طرح را با كمك شبه‌نظاميان كُرد انجام مي‌دهد تا مسيحيان را كه ساكنان اصلي اين مناطق هستند، بيرون كند و اين سرزمين را "سرزمين يهودي توراتي " بنامد.
در همين راستا، شبكه سراسري راديو آمريكا گزارشي را درباره همين موضوع بر روي پايگاه اينترنتي خود منتشر كرد و آن را آغاز بازگشت يهوديان كُرد از اراضي اشغالي به عراق با چاشني آينده‌نگري و هوشياري ناميد.
بايد به اين نكته اشاره كنيم كه نفوذ اسرائيل به عراق حدود 18 سال پيش و در سكوت كامل از مناطق كُردنشين آغاز شد كه براي آنها در دو منطقه شمال و جنوب عراق ممنوعيت پرواز تعيين شده بود.
يك كارشناس سياسي عراق درباره اين مسأله مي‌گويد: آغاز نفوذ اسرائيل از طريق هيئت‌هاي كارشناسان، مشاوران و جاسوس‌هاي اسرائيلي بود، سپس در زمينه‌هاي ديگر نظامي، تجاري، دفاتر امنيتي ،خريد زمين و مستغلات و ساير شركت‌هاي متخصص در زمينه‌هاي مختلف توسعه و گسترش يافت، اما هدف از اين شركت‌ها و فعاليت‌هاي مختلف، دنبال كردن اهداف راهبردي ديني، تاريخي و ايجاد شهرك‌هاي يهودينشين بود و موجب شد تا عمليات نفوذ در عراق در مناطق و شهرهاي معيني چون نينوا، اربيل، موصل، باشقيا، الكفل، الكوشفين، الحمدانيه، عقرا و برخي ديگر از مناطق ادامه يابد.
بر اساس اطلاعاتي كه نبيل ابو جعفر، كارشناس مسائل سياسي ارائه داده است، علت تجمع در اين مناطق و شهرها به وجود اماكن ديني و تاريخي يهودي در آنها بازمي‌گردد زيرا مرقد حضرت ناحوم(ع) در الكرش واقع شده، مرقد حضرت يونس(ع) در موصل، مؤسسه دانيال(ع) در كركوك، مقبره حزقيال(ع) در الكفل در نزديكي موصل و مرقد عزرا(ع) نيز در شهر العزيز در استان ميسان در نزديكي بصره قرار گرفته است.
اين كارشناس عراقي همچنين به اين نكته اشاره مي‌كند كه مرز اين نفوذ، فقط به اين مناطق محدود نشده است و دايره آن بيشتر از شهرهاي مزبور است و هدف، رسيدن به ديگر شهرهاي عراق و به‌ويژه بغداد است.
به نوشته اين روزنامه نگار آمريكايي، همه اين فعاليت‌ها با اطلاع و حمايت آمريكا و با هماهنگي با دو حزب اصلي كُرد، در چارچوب توافقنامه‌هاي امضا شده و بر اساس منافع مشترك انجام مي‌شود به‌ويژه اينكه اسرائيل بيش از آنكه مشتاق باشد در مناطق كُردنشين حضور يابد، مايل به هماهنگي با دو حزب كُرد و تبرك جستن از اماكن مقدسه يهود و پايگاه‌هاي ديني آنان است.
اسرائيل فقط به دنبال توسعه دايره خود نيست، بلكه مي خواهد برخي از مهاجران يهودي را كه در روسيه، اوكراين و گرجستان ساكن هستند به همراه يهوديان كُردي كه در اسرائيل هستند، به وطن اصلي‌شان بازگرداند تا در ميان ديگر يهودي‌هايي كه از ديگر كشورهاي منطقه مي‌آيند، زندگي كنند.
اين گزارش حاكي است، اسرائيل در كنار تسهيل روند اسكان طبيعي و امنيت يهوديان، طرحي براي اجراي اين عمليات از سوي موساد و دولت كردستان در نظر دارد كه مبتني بر جايگزيني يهوديان در وطن خود به جاي كلداني‌ها و آشوري‌هاست كه وضع متفاوتي نسبت به وضعيت كُردها دارند.
اطلاعات فعلي حاكي از اين است كه اين طرح با موافقت و حمايت بسياري از سازمان‌هاي مذهبي مسيحي ـ صهيونيستي در آمريكا روبرو شده است كه بر ضرورت تسهيل مهاجرت شهروندان مسيحي آشوري ـ كلداني به كشورهاي غربي و در رأس آنها آمريكا، كانادا و استراليا تأكيد دارند؛ اين كار در ابتدا با وعده‌هاي مالي انجام مي‌شود اما در صورت مقاومت، شبه‌نظاميان كُرد مسووليت فشار وارد كردن بر آنها از طرق مختلف را بر عهده دارند تا آنها اين مسير را انتخاب كنند.
به نوشته اين روزنامه‌نگار، در كنار مردم عادي اسامي افراد مشهوري از رهبران ديني، پزشكان و متخصصان كه در رأس آنها كشيش "پولس فرج رحو "، رئيس اسقف كلداني‌ها وجود دارد كه مي‌خواهند آنها را به اجبار وادار به مهاجرت كنند و به كوچ اجباري به اماكن ديگري در عراق جديد وادارند.
اين گزارش حاكي از اين است كه "فؤاد بنيامين بن‌اليعازر "، وزير جنگ اسبق رژيم صهيونيستي و وزير كنوني تأسيسات زيربنايي اين رژيم كه يهودي عراقي‌تبار است و در بصره متولد شده، بر شركت‌هايي كه هيئت‌هاي ديني يهودي اسرائيلي را از اسرائيل، آفريقا و اروپا جمع و به عراق منتقل مي‌كند، نظارت دارد تا آنها با سفر از طريق خطوط هوايي عربي وارد پايگاه‌هاي ديني يهودي ـ مسيحي در عراق شوند.
در اين گزارش همچنين به اين نكته اشاره شده است كه مركز پژوهش‌هاي خاورميانه‌اي اسرائيل و مركز تحقيقات روزنامه‌هاي عربي اسرائيل، مقر خود را در سفارت فرانسه در بغداد قرار داده‌اند اما پس از حملات موشكي به مقر سفارت فرانسه، موساد مركز پژوهشي خود را به منطقه سبز و به حاشيه امن سفارت آمريكا منتقل كرد.
موساد طبقه هفتم هتل الرشيد بغداد را كه در كنار منطقه سبز قرار دارد، اجاره كرد و آنجا را محلي براي جاسوسي و مذاكرات و تماس‌هاي تلفني خود با نمايندگان و مسؤولان عراقي قرار داد؛ همچنين روزنامه "يديعوت احرونوت " اسرائيل نيز در سال 2005 ميلادي در همين هتل دفتر خود را افتتاح كرد و شعبه ديگرش را نيز در شهر اربيل كردستان راه انداخت.
حدود 185 شخصيت اسرائيلي يا يهودي آمريكايي از مقر سفارت آمريكا در منطقه سبز بر روند عملكرد وزارتخانه‌ها، مؤسسات نظامي، امنيتي و شهري عراق نظارت دارند.
همچنين تعداد بسيار زيادي از شركت‌هاي اسرائيلي و يا شركت‌هاي چند مليتي در عراق به طور مستقيم و يا از طريق دفاتر خود در ديگر كشورها در عراق فعاليت مي‌كنند و در رأس آنها شركت هاي امنيتي ويژه‌اي هستند كه همچون شركت‌هاي آمريكايي داراي مصونيت‌اند؛ اين شركت‌ها در زمينه مورد پيگرد قرار دادن دانشمندان، پژوهشگران، اساتيد دانشگاه و خلبان‌هاي عراقي و تلاش براي حذف آنها تخصص دارند.
اما در زمينه نفت، اطلاعات حاكي از اين است كه عمليات راه‌اندازي پالايشگاه‌ها با نظارت شركت "بزان " انجام مي شود كه "يشار بن مردخاي " در رأس اين شركت است و قراردادي امضا كرده كه بر اساس آن، نفت چاه‌هاي كركوك و منطقه كردستان، از طريق تركيه و اردن به اسرائيل مي‌رود.
رژيم صهيونيستي از آغاز اشغال عراق در سال 2003 ميلادي، فعاليت خود را در عراق آغاز كرد و افسران موساد را براي ايجاد كادرهاي نظامي كُرد و حزب‌هاي ويژه براي تجزيه عراق وارد اين كشور كرد؛ موساد همچنين از سال 2005 ميلادي در پادگان‌ها، نيروهاي پيشمرگ كُرد را آموزش داد تا مأموريت آموزش و استقبال شورشيان كُرد سوريه، ايران و تركيه را بر عهده گيرند.
موساد با همكاري مزدوران خود در شمال عراق، مسؤوليت قتل، بازداشت و ربودن علما، انديشمندان، نيروهاي دانشگاهي اهل‌سنت و شيعه را بر عهده دارد تا آنها مجبور به مهاجرت كند و كارشناسان اسرائيلي را در دانشگاه‌هاي عراقي_ كردي جايگزين نمايد؛ موساد همچنين مسووليت سرقت آثار باستاني عراق و قاچاق آن به موزه هاي عراقي از طريق شركت هاي هواپيمايي دانماركي ، سوئدي، اتريشي و عراقي را بر عهده دارد.
موساد بانك "وام كُردي " را در شهر سليمانيه عراق در كردستان تأسيس كرده اما مأموريت سرّي اين بانك، شامل خريد زمين‌هاي وسيع كشاورزي، نفتي، مسكوني وابسته به دو شهر موصل و كركوك است كه مملو از نفت هستند و مي‌خواهد ساكنان اصلي عرب، تركمن و آشوري آنها را از وطن خودشان دور كند.
انتهاي پيام/خ

يکشنبه|ا|18|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 206]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن