تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815540270




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روز بوشهر ثبت ميراث فرهنگي شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: روز بوشهر ثبت ميراث فرهنگي شد
بوشهر - خبرگزاري مهر: شهردار بوشهر گفت: با تصويب شوراي شهر بوشهر، 18 اسفند به ‌عنوان روز بوشهر تعيين شده و با پيگيريهاي صورت گرفته اين روز به ثبت ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور نيز رسيده است.

به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، شاهپور رجايي عصر امروز در مراسم تجليل از دانش‌ آموختگان مدرسه تاريخي سعادت بوشهر افزود: روز بوشهر گراميداشت مردماني سخت‌كوش، مقاوم، صبور، با ايمان و خونگرم است كه با كمترين امكانات همواره متين و استوار بوده اند.

وي اظهار داشت: بوشهر ديروز امكانات امروز را نداشته اما تاريخ گواه است كه بوشهر صاحب سبك معماري شناخته شده‌اي در دنيا است.

شهردار بوشهر با بيان اينكه سبك معماري قديم بوشهر در زمان كنوني در حال فراموشي است و از هويت تاريخي بوشهر كمتر اثري در ساخت و سازهاي جديد مشاهده مي‌كنيم، گفت: اگر مي‌خواهيم گذشته پرافتخار بوشهر را فراموش نكنيم بايد به دانش و فرهنگ و معماري توجه كنيم.

استاندار بوشهر نيز با بيان اين كه دلاورمردي، شجاعت، اقتدار، ضد استعماري و مبارزه با ظلم در كنار روحانيت از پيشينه‌هاي تاريخي مردم بوشهر است، گفت : برگزاري چنين آئين‌هايي بايد با شكوه و عظمت بيشتري در سطح شهرها و روستاهاي استان برگزار شود.

ابوطالب شفقت افزود: مدرسه سعادت عزت و افتخاري براي ايران و ايراني است و بزرگاني كه از اين مدرسه تربيت شدند در دنيا وارستگي خود را نشان دادند.

در پايان اين مراسم از 18 دانش آموخته پيشكسوت مدرسه تاريخي سعادت بوشهر تجليل شد.

مدرسه تاريخي سعادت بوشهر با 110 سال قدمت دومين مدرسه كشورذمان بعد از دارالفنون است.

يکشنبه|ا|18|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن