تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تا ده ميل اطراف قبر حسين بن على عليه‏السلام بركت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814717944




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هشت مارس،يادمان فريب زنان توسط جهانخواران است


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: هشت مارس،يادمان فريب زنان توسط جهانخواران است
شوراي عالي خواهران مسلمان با انتشار بيانيه‌اي با اشاره به كاذب بودن سخنان مدعيان آزادي زنان ،اعلام كرد: آنان كه كوس آزادي خواهي زنان را گستاخانه مي زنند بهتر است براي پوشاندن رسوايي خويش تدبيري بيانديشند و بيش از اين چشمانشان را به نقض قوانين و حقوق بشر ,كه به اصطلاح خود داعيه ي دفاع از آن را دارند نبندند.


به گزارش سرويس دانشگاه برنا متن كامل بيانيه به شرح زير است :
هشتم مارس ديگر نه روز بزرگداشت زن كه يادمان فريب زنان توسط جهانخواران از طريق طعمه قرار دادن ايشان در راستاي تئوري يكسان سازي جهاني است تا با توسل به كنوانسيون ها و ميثاق هاي بين المللي در راستاي تعميم و تعمق سياست هاي امريكا گام بردارند و هويت فرهنگي ملي و مذهبي ملل را به باد استهزا و تحقير بگيرند،تا با حذف آن راه براي يكه تازي غرب و امپرياليسم جهاني باز شود . هربار لجام گسيخته تر ازپيش بكوشند تا به مفهوم ومقتضاي دستگاه فكري و فلسفي خودش جامه ي عمل بپوشاند و با طرح ديدگاههايي در خصوص قوانين و حقوق اسلامي و مدني با ظاهري فريبنده تحت عناوين مختلف دفاع از حقوق زنان و با بيان دوباره ي تراژدي ظلم به زنان موجبات بدگماني زنان به آموزه هاي ديني و نگاه وحياني به شان و منزلت زن شوند و در گامهاي بعدي با ستاندن هويت ديني و اعتقادي زنان پايه هاي سياسي مللبه ويژه دولت هاي اسلامي را متزلزل سازند.
اما در پاسخ به طراحان داخلي و خارجي اين سناريوي قديمي و كليشه اي بايد گفت كه اين بار نيز چون گذشته كنوانسيون ها و كمپين هاي رنگارنگ برابري، چيزي براي عرضه به زنان ندارد و زن معاصر به مدد دين باوري و عقل و منطق هم به خوبي مي بيند كه مكتب حامي اين نظريات كه هنوز قادر نيست تعريفي واحد از خود ارائه كند, نفس هاي آخر خود را مي كشد و آنچه در انتظارش است مرگي با افتخار نخواهد بود و ادعاهاي اغراق آميز در مورد ظلم ناشي از جنسيت گرايي توسط مردان و تلاش براي تشابه و تساوي در همه ي حقوق بدون پرداختن به تكاليف به قيمت انحلال همه ي ساختارهاي اجتماعي و خانوادگي خواهد انجاميد و منجر به تنفر و بي اعتمادي زنان جوان به ديدگاههاي اين عجوزه ي رو به احتضار كمك كرده است.

آنان كه كوس آزادي خواهي زنان را گستاخانه مي زنند بهتر است براي پوشاندن رسوايي خويش تدبيري بيانديشند تا بيش از اين چشمانشان را به نقض قوانين و حقوق بشر ,كه به اصطلاح خود داعيه ي دفاع از آن را دارند نبندند تا شايد در قلب مدينه ي فاضله ي برساخته ي حقوق بشر , دختري در زندان به باد كتك گرفته نشود و ضاربان با حفظ احترامات فائقه تبرئه نشوند.
زن امروز نمي تواند تساهل و تسامح اين مادر دروغين را كه براي نجات, آزادي و برابري اش اشك تمساح مي ريزد , باور كند زيرا رساتر و روشن تر از ادعاهاي فريبنده ي او براي تعالي و سعادت, زجر, غم و فرياد زنان و كودكان بي گناه غزه است كه زير هجوم لوايح و مواد قوانين حقوق بشر خون گريه مي كنند .زن امروز چگونه مي تواند صداي دختران محجبه ي معترض را در فرانسه, اسپانيا, هلند, دانمارك, تركيه و ... كه فقط براي داشتن حق حضور در فضاهاي آكادميك فرياد مي زنند را نشنيده بگيرد و آنگاه به مكاتب هزار رنگ وبعضا متناقض فمنيستي از آزادي خواه وافراطي ، تااگزيستانسياليست و ماركسيست و سوسياليت و ... براي رهايي خويش دل ببندد ؟
واقعيت آشكار است و كسي ناقض ظلم به زنان در طول تاريخ نيست چه بسا كه مقام معظم رهبري نيز بارها فرموده اند كه " حركت در جهت احقاق حقوق زنان در جامعه اسلامي به خصوص در جامعه ما حتما بايد انجام بگيرد , اما بر مبنا ي اهداف اسلامي ".آري زن در همه ي جوامع حتي جامعه سنتي ايران اسير نگاه مرد سالارانه و برخورد ارباب رعيتي و مالكانه بوده است و همواره كمبودهايي بر او تحميل شده است, اما بنا به فرموده ي مقام معظم رهبري " اين كمبود, كمبود آزادي به معناي بي بند و باري نيست, كمبود ميدان ها و فرصت هاي كسب علم , معرفت تربيت, اخلاق و پيشرفت و شكوفايي استعدادهاست , يعني همان چيزي كه اسلام بر آن تكيه كرده است " آري انچه كه ما و همه ي زنان دغدغه مند جهان نسبت به آن معترض هستيم استفاده ي ابزاري از زنان براي تحقق جهاني سازي است و بار ديگر خواهيم گفت تحت ظاهر عوام فريبانه ي كمپين هاي تغيير قوانين, نه جهاني خواهيم شد و نه به هيچ ساده لوحي تحت هر عنوان و مسووليت رسمي يا غير رسمي اجازه نخواهيم داد در اين مسير گام بر دارد و به امپرياليسم جهاني كه براي سرعت بخشيدن به احداث بزرگراه جهاني سازي قصد در نورديدن و تخريب بنيان نظام خانوادگي ملل اسلامي را چون غرب در سر مي پروراند، خواهيم گفت : زن امروز نه تنها در ايران اسلامي بلكه در تمام جهان چهره ي عريان و كريه اين مكتب انحرافي را نه تنها به استمداد عقل, منطق و حتي وحي كه به پشتوانه ي تجربه تاريخ ديده است و هرگز فريفته ي وعده هاي دروغين آن را نخواهد شد .

ما دختران و زنان مسلمان ايران ضمن دفاع از حقوق زنان با محوريت تاكيد بر تكاليف و حقوق ديني و شرعي بر اين باوريم كه زنان ايران اسلامي به ويژه در سه دهه ي گذشته ايثار پايداري , گذشت و فداكاري خود را به بهترين شكل ممكن به تصوير كشيده اند و در عمل نقش تعين كننده ي زنان در حيات اجتماعي كشور را جلوه گر ساخته اند.
بدون ترديد استمرار جريان ارزشمندي كه با هدايت و راهبري بزرگ مردي چون امام راحل (ره)و مقام معظم رهبري (دامت بركاته)در جهت دفاع از حقوق زنان و اعتلاي جايگاه اجتماعي آنان آغاز شده و در قانون اساسي جهوري اسلامي نيز تجلي يافته است، نيازمند تلاش جدي در عرصه هاي مختلف فرهنگي اجتماعي و به ويژه فقهي و حقوقي است و در كنار اعتقاد عميق به تحول وسيع در موقعيت اجتماعي , فرهنگي و وحقوقي زنان پس از انقلاب , اذعان مي كنيم كه هنوز تا رسيدن به وضعيت مطلوب و احقاق كامل حقوق زنان راه زيادي در پيش داريم و از همه ي كساني كه در پي برنامه ريزي و سياست گذاري يا وضع قانون براي مقابله با پديده هاي نا هنجار فرهنگي و اجتماعي جامعه هستند , مي‌خواهيم تا براي تحقق كامل اصول قانون اساسي در مورد زنان فعاليت هاي وسيع و همه جانبه‌اي در عرصه هاي مختلف فقهي, حقوقي, فرهنگي و اجتماعي انجام دهند .
در نهايت از همه ي دختران مسلمان ايران اسلامي در درجه اول و سپس نهادها و موسسه‌هاي ذي ربط خواستار جديت در پيگيري و تحقق موارد ذيل هستيم :

1. تحقيق, پژوهش و مطالعه ي جدي و همه جانبه در جهت ترسيم نظام حقوقي و شخصيت زن مسلمان در عصر حاضر و به روز آوري و كارامد و كاربردي تر كردن آموزه هاي دين مبين اسلام در مورد زنان

2. شناسايي و ارزيابي مشكلات و معضلات واقعي زنان با ابزارها و روش هاي دقيق و علمي و تلاش در جهت حل آنها

3. كارامد ساختن قوانين و دستگاه قضايي كشور با هدف جلوگيري از تضييع حقوق زنان در خانواده و اجتماع

4. ايجاد نظام قدرتمند و جامع تامين اجتماعي براي حمايت زنان سرپرست خانوار و همه ي زناني كه به هر دليل از پوشش حمايتي مناسب در محيط خانواده برخوردار نيستند

5. اصلاح و تغيير آن دسته از سنت هاي قومي و قبيلگي كه در برخي مناطق كشوربر زنان حاكم بوده است و موجبات ظلم و تبعيض ناروا نسبت به آنان را فراهم ساخته است.

6. فعاليت فرهنگي وسيع وكارامد به منظور آشنا ساختن زنان و مردان با اصول اخلاقي و چارچوب هاي حقوقي حاكم بر نهاد خانواده.

7. ايجاد هماهنگي و انسجام بيشتر ميان اقدامات تقنيني , قضايي .و اجرايي در حوزه ي زنان

8. منطبق ساختن كليه ي طرح ها و برنامه هاي مرتبط با مسائل زنان بر اصول مترقي قانون اساسي جمهوري اسلامي.

9. تدوين برنامه ي زماني مشخص و معين براي همه ي دستگاه و نهادهاي مسئول تا تحقق كامل اصول قانون اساسي درباره ي زنان .

پرواضح است, تحقق كامل موارد ياد شده در گرو ايمان و باور قلبي به حقانيت آموزه هاي مكتب انسان ساز اسلام در مورد زنان و همكاري مساعدت همه ي نهادها و سازمان ها ي دولتي و غير دولتي فعال در عرصه ي مباحث زنان است و تنها در اين صورت مي توان اميدوار بود كه زنان ايراني با حفظ همه ي ارزش هاي ديني و ملي خود به جايگاه و منزلت مطلوب اجتماعي دست يابند. ان شاءالله

والسلام علي من التبع الهدي

شوراي عالي خواهران مسلمان

انتهاي خبر // شبكه خبري برنا//133 - 133 - 68//www.BornaNews.ir

يکشنبه|ا|18|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 202]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن