تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812673195




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبيرشوراي عالي انقلاب فرهنگي تاكيد كرد: لزوم تدوين استانداردهاي آموزش سلامت با نگاه اسلامي


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: دبيرشوراي عالي انقلاب فرهنگي تاكيد كرد: لزوم تدوين استانداردهاي آموزش سلامت با نگاه اسلامي
دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تاكيد بر لزوم همكاري حوزه و دانشگاه براي تحقق سلامت ديني در جامعه گفت: براي تحقق اهداف سلامت از طريق آموزش بايد استانداردهاي آموزش سلامت با نگاه اسلامي تدوين شود.


به گزارش خبرنگار علمي «خبرگزاري دانشجو»، مخبر دزفولي شب گذشته در مراسم اختتاميه دومين جشنواره ملي رسانه‌هاي سلامت در سالن همايش‌هاي رازي گفت: براي دستيابي به رتبه اول منطقه، در حوزه‌هاي علمي و فرهنگي يكي از مهمترين اولويت‌هاي اصلي بحث سلامت است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

وي افزود: در صورتي كه جامعه از امكانات و منابع لازم برخوردار باشد، ولي موضوع سلامت در آن به عنوان بحث اصلي مورد توجه قرار نگيرد، قطعاً تحقق اهداف بلندمدت ممكن نخواهد بود.

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينكه در نقشه جامع علمي كشور چند گام بزرگ در عرصه سلامت تعريف شده است، تصريح كرد: در اين نقشه براي نخستين بار سلامت در ذيل موضوعات ديگر قرار نگرفته و به عنوان يكي از پايه‌هاي اصلي مورد توجه قرار گرفته است.

مخبر دزفولي ادامه داد: براي اينكه سلامت بتواند نقش كليدي در جامعه ايفا كند، بايد به عنوان موضوعي عمومي و همگاني همچون آموزش، مورد توجه قرار گيرد.

وي اضافه كرد: در حال حاضر در برنامه‌ها موضوع آموزش در سلامت و قرار گرفتن آن به عنوان يكي از پايه‌هاي اساسي در تربيت نسل آينده مورد توجه قرار گرفته است، اما اثرات و نتايج آن در آينده مشخص خواهد شد.

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به اختصاص اعتبارات بسيار و سرمايه گذاري مادي و معنوي، در زمينه واردات دستگاه‌ها و تكنولوژي‌هاي پيشرفته درمان گفت: اين در حالي است كه تنها 5 تا 10 درصد مردم مي توانند از اين دستگاه‌ها استفاده كنند، در حالي كه در صورت سرمايه گذاري در بحث آموزش سلامت عموم مردم را مي توان از اين طريق ارتقاء داد.

مخبر دزفولي ادامه داد: اين در حالي است كه با توجه به ديربازده بودن بحث آموزش موضوعات مرتبط با سلامت سرمايه گذاري در اين حوزه معمولاً با ترديد از سوي برخي از مسئولان مواجه مي شود.

وي تاكيد كرد: براي تحقق آموزش در حوزه سلامت بايد اين آموزش‌ها به زبان عمومي جامعه تبديل شود، بر همين اساس وزارت بهداشت بايد تيم‌هاي تخصصي به اين منظور تشكيل دهد.

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي افزود: مجموعه‌اي منسجم از متخصصان حوزه سلامت و بهداشت و درمان بايد با متخصصان تعليم و تربيت و علوم انساني، اسلامي بحث آموزش سلامت را مورد توجه قرار دهند.

مخبر دزفولي با اشاره به اينكه تربيت حكيم اخيراً در شوراي عالي انقلاب فرهنگي مورد توجه قرار گرفته است، گفت: براي تربيت حكيم بايد ارتباط علمي مشتركي بين متخصصان حوزه سلامت و متخصصان تعليم و تربيت ايجاد شود.

وي ادامه داد: نگاه تقليدي و كليشه‌اي به حوزه پزشكي و تحقيقات گروه پزشكي مي‌تواند ما را به بيراهه بكشاند.

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينكه مدير سلامت و رسانه، ذيل سلامت و آموزش است، گفت: موضوع سلامت و آموزش نيز بخشي از نگاه ديني ما به مقوله تعليم و تربيت، نظافت، نظم و پاكيزگي جسم و روح و ذهن است كه بايد در مجموعه علوم پزشكي وارد شود.

مخبر دزفولي تاكيد كرد: تحقق ارتقاي سلامت از طريق آموزش‌هاي عمومي مستلزم مشاركت تمامي دستگاه‌ها از جمله وزارت بهداشت، رسانه ملي، آموزش و پرورش و آموزش عالي بوده و يكي از بخش‌هايي است كه حوزه و دانشگاه بايد در اين زمينه وارد شوند تا به سلامت ديني برسيم، نه سلامت تقليدي كه برخي از مكاتب فلسفي غرب ترويج مي‌دهند.

وي در پايان خاطرنشان كرد: براي تحقق اهداف سلامت از طريق آموزش بايد استانداردهاي آموزش سلامت با نگاه اسلامي تدوين شود.

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن